Takto vzniká Star Wars Battlefront

Battlefront

Koniec roka sa bude niesť v duchu najslávnejšej filmovej ságy všetkých čias a to hneď dvakrát. EA a štúdio DICE sa postarali o to, že už v novembri hráči sadnú za svoj Xbox, PC alebo PS4 a vložia doň inštalačné disky (no dobre, je rok 2015 a sťahovanie z Xbox Store nie je žiadnou novinkou) Star Wars Battlefront. Hra vychádza len krátko pred siedmym filmom Star Wars a tak je jasné, že skalní fanúšikovia budú brať prvé dni Battlefrontu ako taký odpočet do premiéry filmu.

Star Wars Battlefront

DICE teraz prezradilo isté zaujímavosti z vývoja novej hry a prezradili, že práce na hre sú naozaj časovo aj finančne náročné, keďže štúdio musí cestovať po celom svete, fotiť absolútne všetko a niesť so sebou tonu dát. Veľmi dôležitou zastávkou bolo múzeum Lucasfilm Cultural Arts, kde museli fotiť všetky kľúčové objekty nielen kvôli textúram, ale aj kvôli modelovaniu. DICE totiž k tvorbe modelov do hry využíva proces známy ako fotogrametria a už z názvu môže niekoho napadnúť kombinácia fotografie a geometrie. V skratke ide o to, že nafotíte objekt z každého uhlu a program už na základe spoločných znakov na fotkách vytvorí veľmi presný 3D model. Má to však aj svoje muchy a napríklad najväčší problém predstavovala maska Darth Vadera. Snáď najznámejšia „tvár“ kinematografie je totiž celá čierna a práve kvôli tomu mal fotogrametrický softvér problémy s vytváraním 3D modelu. Videl totiž tmu. A prestriekať Darthovu masku sprejom bolo prísne zakázané.

Star Wars Battlefront

Práce na hernom svete prebiehali inak. V prvom rade, DICE získalo potrebné podklady pre vytvorenie planét vrátane Tatooine, Endore a Hoth. V druhom rade štáb navštívil rôzne lokality po celom svete kvôli doposiaľ nepreskúmanej planéte Sullust, ktorá bude mať svoju premiéru práve v SW: Battlefron. Čo prekvapí je, že JJ Abrams a jeho tím nemali žiaden problém s tým, aby sa v hre objavil svet, ktorý bolo doteraz možné vidieť len zvrchu. Vytvorenie „nového“ sveta ale malo jednu podmienku – musí pasovať do univerza Star Wars. A práve kvôli planéte Sullust bolo treba navštíviť Island. Ten je podkladom pre lávový svet, ktorý môžete vidieť nižšie. DICE ďalej zavítalo do nórskej dedinky Finse, americkej Death Valley a za veľkou mlákou tiež navštívilo známy kalifornský sekvojový národný park. Takže, tie veľké stromy, ktoré uvidíte v Star Wars Battlefront, pochádzajú práve z Kalifornie.

Sullust

Star Wars Battlefront

Star Wars Battlefront

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldové hry (odchovalo ma GTA), závodné hry a do môjho zoznamu naj musím pridať Sea of Thieves. Dôležité pre mňa je, aby hra bola kvalitná. Môj gamertag: gallardoSVK

Môže sa Vám ešte páčiť...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *