RECENZIA Star Wars Battlefront – Dookola to isté, ale je to Star Wars

Star Wars Battlefront Recenzia

Kedysi dávno v ďalekej galaxii vznikla bojová FPS hra Battlefield. Bola veľmi obľúbená a jej pokračovania vychádzajú dodnes. Jedným takýmto nepriamym pokračovaním je aj Battlefront. Hra od DICE (vydavateľ EA), ktorý vzali svoj úspešný engine Frostbite 3 a vytvorili, po skúsenostiach so sériou Battlefieldu, dokonalý klenot.

Star Wars ATST

Len málo ľudí vie, že aj samotná séria Battlefront má svoju históriu. Prvá, ešte od LucasArts, vyšla hra s rovnakým menom už v roku 2004. Časom si prešla séria aj cez PSPčka, mobily až kým nenadobudla formu roku 2015. Battlefront je samozrejme sprievodom obrovskej vlny Star Wars merchu ku 7memu pokračovaniu tejto epickej ságy. Táto FPS alebo TPS (podľa výberu kamery) hra samotná, je časovo zasadená do máp medzi všetkými dielmi série. Po mapách na planéte Tatooine stretnete pobehovať púštnych ľudí alebo na mesiaci Endoru sa ukrývať zase Ewokov. Po decembrovom free DLC sa hra rozšírila aj o Battle of Jakku a teda prevzala časť aj zo 7mej časti filmu. Autori sľubujú v tomto roku ešte viac rozšírení. Uvidíme, koľko z nich bude zdarma a ktoré si už začnú pýtať desivý Season Pass vykúkajúci z menu hry.

Star Wars Space ships

Koncept hry je presne ako séria Battlefieldov. Strielať a zabíjať. Hra nemá žiadny príbeh, nesleduje teda dej filmov a ani ho nerozširuje. Ide o vytrhnuté boje rebelov a impéria z filmov, kde sa jednoducho bojovalo. Či už na zemi alebo vo vzduchu. V tom je hra skvelá. Pokiaľ vás omrzia pozemné boje, jednoducho zmeníte mód a oddýchnete si v stíhačkách rebelov alebo impéria. Módov je v hre dokopy 9, pričom sa všetky snažia byť niečim unikátne. Od klasického Team Deathmatchu a spomínaných vzdušných bojov budete ako impérium brániť pomáleho, no ničivého walkera (AT-ST), loviť jedného z filmových hrdinov, prípadne sa sami vžijete do role Luka, Vadera a ďalších hrdinov z originálnej ságy. Nemilo prekvapili vesmírne súboje, ktoré sa v hre nenachádzajú vôbec. Žiadny boj o Hviezdu smrti vo vesmírnom prostredí. Veľká škoda. Dávam tomu šancu v prichádzajúcich DLCčkach, ale či to nakoniec nedopadne iba ako zbožné prianie, ťažko povedať.

Star Wars Battlefront Darth Vader

Ak tu opisujem boje, mám na mysli epické multiplayerové súboje až do maximálne 20 vs 20 (podľa módu/mapy) hráčov. NPC ovládané AI v hre nenájdete, okrem vzdušných bojov kde Xbox dopĺňa, kvôli atmosfére, hráčov v podobe ďalších vesmírnych lodí. Tie sú oveľa jednoduchšie zostreliteľné, preto sa samozrejme ani nezapočítavajú do tabuľky pod klasické killy. Umelá inteligencia ale v hre hrá predsalen rolu. Pre ne-online hráčov je tu samostatná kapitola hry a tou sú misie. Netreba si to pliesť s príbehovými zápletkami zo Star Wars univerza. Misie sú v Battlefronte v podobe tutoriálu. Naučíte sa riadiť na Speeder biku, ovládať silu s Darthom Vaderom alebo si len zastrieľate proti nepriateľskej frakcii. Toto všetko na rovnakých mapách z multiplayeru. Obtiažnosť misií je rozdelená do viacerých kategórií, pričom tá najťažšia dáva teda poriadne zabrať. Pocit osamelosti pri plnení misií je možné zahnať co-op multiplayerom. Kamarátovi hodíte druhý ovládač do ruky a staré známe rozdelenie obrazovky ja svete. Takmer dokonalý Star Wars zážitok aj bez zaplateného Live Gold.

Star Wars Battlefront Shooting

Samotný pocit z hrania je prevažne dobrý. Pokiaľ začne určitý mód nudiť, stačí ho zmeniť, prípadne skúsiť vymeniť zbraň. V hre vašu výbavu klasicky odomykáte. Či už je to lepšia primárna zbraň, jetpack alebo granáty. Ku všetkému sa musíte prestrielať do vyšších rankov. V hre nie je  Aj tak hrá väčšina ľudí stále so svojou obľúbenou a vymení maximálne automatickú za nejakú s dlhým dostrelom, podľa mapy. Emócie alebo tanečky, tvár, rasa a podobne sú už len pozlátkom v odomykacom kolose a nezasahú do gameplaya vôbec. Okrem toho odomykáte figúrky a bla bla bla.. Nepodstatné veci. Ani neviem pre koho sú určené. Možno achievement hunterov. Ani nie je čas riešiť všetky tie unlocky v hre. Na to môže poslúžiť super appka do telefónu v podobe Star Wars Companion App – Base Command. S rovnakým EA účtom sledujete váš progress v hre, všetky odomknuté a neodomknuté predmety a dokonca môžete zbierať kredity priamo z telefónu do hry na Xboxe. To v podobe kartičkovej minihry Base Command, kde bránite vašu základňu. Skvelý bonus na dlhé chvíle, keď sa vám mimo domova cnie za Battlefrontom.

Star Wars Companion App

Vizuál je príjemný next gen štandard. DICE sa ich Frostbite 3 naozaj podaril a ja si nedovolím jediného krivého slova proti grafike tohto enginu. Či už vozidlá, ktorých požehnane v hre zrovna nie je, alebo modely postáv, oboje vyzerajú skvelo. Ani jednoduché menu hry vás priveľmi neobmedzuje, od spustenia hry ste na bojisku v radoch sekúnd, čo je obrovský prínos v takto štylizovanej hre. Hudobný sprievod pochádza z legendárneho soundtracku originálneho Star Warsu, takže tu tiež nie je o čom. Battlefront je pastvou ako pre oči tak pre uši.

Star Wars Battlefront Darth Vader Gif

RESUMÉ

Celkový dojem z hry je rozhodne kladný. Cena hry nie je nízka a keď sa k tomu pripočíta Season Pass, je to už vysoká čiastka. No, za veľa peňazí je to aj veľa muziky. Neviem si síce predstaviť hrať Battlefront nefanúšika Star Warsu, v takomto prípade od hry ruky preč. No, na druhú stranu, aj pre hráča, ktorý Star Wars napríklad iba nevidel, má čo Battlefront ponúknuť. Zážitok z hry samozrejme znalosť filmov iba umocní a ešte viac ponorí do bojov medzi rebelmi a impériom. Príbeh ale ostáva v tomto prípade iba vo filmoch. Hra je čisté bojisko (kto by to podľa názvu čakal, že?), kde dve strany bojujú o dostatok bodov. V menu síce nájdete položku misií, no ide len o krátke časti vytrhnuté z multiplayer prostredia. V rámci týchto misií síce multiplayer v podobe co-opu na rozdelenej obrazovke poteší, ale kupovať Star Wars Battlefront bez Live Gold je absolútne nelogické. V oboch častiach si vyskúšate lietanie v pár vesmírnych lodiach, dvoch pozemných strojoch a 6-tich hrdinov. Autori ale sľubujú už teraz 4 ďalšie DLCčka, ktoré by tento slabší repertoár mali rozšíriť. Ja osobne sa na to teším, dovtedy si Battlefront v „základnej“ vanilla forme užijem do sýtosti. Stojí to za to.

Star Wars Battlefront

6.7/10

Herr Roman

Ku Xboxu ma donutílo vydanie GTA IV exklúzivne na konzoly. Od tej doby som si uvedomil pohodlnosť konzolového hrania a dodnes som naň nezanevrel. Ako Xboxer milujem čokoľvek, čo má na obálke R a hviezdičku. Okrem mainstream hier rád skúšam aj menšie tituly. Nech je to aj šialená japan-porno-puzzle hra. A som alkoholik. Či to sa sem už nepíše?