RECENZIA: Crossy Road pre Windows 10 – Tak chytľavé, že sme o tom museli napísať

Crossy Road Recenzia

Náš web je primárne zameraný na Xbox, no kým viacerí pod týmto menom vidia hernú konzolu, my tu vidíme platformu, ktorá siaha až do sveta Windows 10. Dnes však spravíme menšiu výnimku a ideme zrecenzovať hru, ktorá zatiaľ nepodporuje funkcie Xbox Live (achievementy alebo cross-buy) a nie je dostupná ani na naše konzoly. Môžete si ju však stiahnuť na Windows 10 ako takú štartovnú záležitosť, ale nebudete to ľutovať. Pretože Crossy Road je veľmi chytľavá.

S menom tejto hry sa už zrejme viacerí stretli. Je to hra, ktorá vyšla minulý rok pre iPhone a objavila sa aj na Apple TV, no netrvalo dlho a dobráci zo štúdia Hipster Whale ju priniesli aj k nám do Windows Storu. A navyše zadarmo, čo je celkom dobrá správa. O čo ale vlastne ide?

Crossy Road holub

Crossy Road je pomerne jednoduchá hra, ktorá stavia na princípoch Froggera z Atari 2600. No pretože od jeho vydania ubehlo 35 rokov, muselo dôjsť k niekoľkým radikálnym zmenám, ktoré odpovedajú roku 2016. To zahŕňa vylepšenú grafiku, in-app nákupy a nové dôvody, prečo hru hrať. Herné mechanizmy však ostali úplne rovnaké – je to skákačka, v ktorej sa uhýbate rôznym veciam, ktoré vás môžu zabiť. Na cestách to sú autá, na kolajniciach vlaky a ak máte vybranú „správnu“ postavičku, potom vás vo vode môžu napadnúť krokodíly. Počas toho, ako sa snažíte dosiahnuť najvyššie skóre a odskákať si čo najväčšiu vzdialenosť, zbierate žlté peniaze, ktoré slúžia na odomykanie nových postáv (každá stojí 100c). K týmto peniazom sa môžete dostať buď ich zbieraním počas hrania alebo vám ich v určitom časovom intervale posiela aj samotná hra. Občas vám dokonca hra dá možnosť odomknúť si nejakú postavičku úplne zadarmo.

Crossy Road unlock

Počet postáv, ktoré si môžete v hre odomknúť, je veľmi veľký a tým, že sa vývojári o hru starajú, ich počet postupne pribúda. Čo sa týka ich vlastností, tak v drvivej väčšine prípadov sú si podobné. Ak si ale nejakú vyberiete, môže dôjsť k zmene prostredia, aby ladilo k vašej postavičke. Čiže ak máte detektíva, hra sa prezlečie do noir atmosfér 40. rokov. Alebo ak si vyberiete vtákopyska, ocitnete sa na púšti. Čo sa týka dostupnosti postáv, tak to, aké postavy sa vám odomknú, neurčujete vy, ale hra. Tá vám náhodne odomkne nejakú postavu, čo vás vo väčšine prípadov poteší. Osobne mi možno vadila mačka, ktorá čiastočne prezentuje inú hru od štúdia Hipster Whale, no veľmi často mňauká. Niekoľkonásobne viac, než moja.

Crossy Road noir

Sú tu však aj postavy, ktoré si odomknúť zadarmo nemôžete. Ide o také tie bonusové, ktorých nie je veľa, ale ak ich veľmi chcete, potom si za ne priplatíte nejaké to euro. Asi najlepším príkladom takej postavy je PSY. Ten má v hre dokonca vlastnú minihru – musíte chodiť po vyobrazenej trase, v opačnom prípade vybuchne level a vy musíte ísť od začiatku. Podobne zaujímavá je aj iná minihra, ktorú si môžete zahrať zadarmo. Pac-Man nahradí autá duchmi a na obrazovke sa okrem žltých peniažkov objavujú aj biele guličky, ktoré zbierate. Tie malé nemajú pre váš postup žiaden význam a sú tu skôr ako detail pre zdokonalenie atmosféry. Väčšie guličky však už fungujú podobne ako u klasického Pac-Mana a keď jednu zjete, získate god mode, kde môžete rozbiť duchov. Táto mini-hra je zadarmo, pretože propaguje ďalší titul, PacMan 256, dostupný na mobiloch.

Crossy Road pacman

Po grafickej stránke netreba čakať žiadne zázraky, Crossy Road nie je najnovší Star Wars. Ale je zhruba rovnako chytľavý! Predtým, ako som začal písať túto recku, som Crossy Road hral asi 3 hodiny, počas ktorých som sa neustále pokúšal súťažiť sám so sebou a prekonať svoj starý rekord. No vlastne už asi tušíte, prečo je to tak chytľavé. Je to proste tou jednoduchosťou hry a ľudskou súťaživosťou a keď tieto dva faktory spojíte, vzniknú vám hitovky ako je toto alebo Flappy Bird (majú rovnaký počet písmen. Náhoda? Ja si myslím, že áno). Rozhodne skvelá vec, ak nemáte čo na práci a potrebujete zabiť nudu!

Ešte by som na záver dodal, že na notebooku mi ovládanie hry prišlo s pomocou WASD (teda hlavne W) oveľa jednoduchšie ako na mobiloch, kde je treba šmýkať prst po obrazovke. Vo výsledku to znamená aj väčšie skóre na PC, než na mobiloch.

Crossy Road (Windows 10)

8.2/10