Final Fantasy XV: 10 rokov vo vývoji a 15 vecí, ktoré sa za tú dobu zmenili

Final Fantasy XV

Desať rokov trvalo, než Final Fantasy XV dostalo svoju finálnu podobu a ďalších pár mesiacov potrvá, než sa dostane do predaja. Za tých desať rokov sa toho vo vývoji hry zmenilo veľmi veľa: Od počiatočného oznámenia na E3 2006 sa zmenil názov, nejaké prvky príbehu, platformy a mnoho ďalšieho. Časť týchto zmien poznáme už dlhšie, ale niektoré zaujímavosti odhalil šéf vývoja Hijemi Tabata len teraz v rozhovore pre Kotaku. Nasledujúci článok tak bude kombinovať nové poznatky so starými. Alebo, aby sme tu nemali priveľa textu a trochu to zjednodušili, rozdelíme to na 15 bodov, ktoré nám prišli najzaujímavejšie.

I. Final Fantasy Versus XIII – Pôvodne bolo FF XV oznámené na E3 2006 pod takýmto pracovným názvom. Mala spadať do série XIII.

II. Fabula Nova Crystallis – Spolu s ostatnými hrami, ktoré boli oznámené na E3, mala podséria FF13 takýto názov. Najprv to mali byť tri hry, nakoniec sa ale veci trochu zmenili a je ich 6: XIII, XIII-2, Lightning Returns, Type-0 a Final Fantasy XV.

III. Spin-off – Tento rok nás čaká obsiahla, plnohodnotná hra s kopou noviniek, ale pôvodne tomu tak nemalo byť. Pôvodne to mal byť len spin-off k hlavnému príbehu Final Fantasy 13.

IV. Exkluzivita na PS3 – A dokonca to mala byť exkluzivita pre PS3. Lenže čas plynul a už stihli byť oznámené nové konzoly a tak hra nakoniec vychádza na ne.

V. Re-release? – Tento rok vychádza hra na Xbox One a PS4, ale v budúcnosti môže vyjsť aj na ďalšie platformy. Určite je v pláne PC verzia, ale nie je vylúčené ani, že časom vyjde update pre PS4 Neo a Xbox Scorpio.

VI. Tvorcovia nevedeli o Xbox Scorpio – Kým Sony otvorene kecalo o PS4 Neo, Microsoft držal svoj Project Scorpio v maximálnom utajení. Hijemi Tabata dokonca povedal, že sa o 6-teraflopovej konzole od MS dozvedel až na tohtoročnej E3.

VII. Plné ruky práce – Aj keď tvorcov nová konzola zaujala, nemôžu sa ňou teraz zaoberať. Hra ešte stále nie je hotová ani pre túto generáciu konzol a je treba zaručiť, že do pár mesiacov vyjde hotový produkt na dve konzoly. Potom sa budú zvažovať ďalšie kroky.

VIII. 10 rokov vo vývoji – Na hre sa pracuje už 10 rokov. Medzitým sa stihol zmeniť engine, došlo k zmenám v príbehu, zmenil sa bojový systém, pribudol openworld a aj lietanie na štýl Just Cause.

IX. Rico Rodriguez na služobke v Japonsku – Štúdio Avalanche, tvorcovia Just Cause, pomáhali tvorcom Final Fantasy XV s vývojom určitých aspektov hry. Predovšetkým to bol LOD systém, ale pomohli aj so systémom lietania na strojoch vo FF.

X. CGI Demo 2013 – To nádherné demo, v ktorom vidíme policajné autá, menšiu apokalypsu a súboje, bolo v skutočnosti CGI demo. Ani po 7 rokoch hra nebola tak celkom ready a dosť za to môže aj nedávne ohlásenie Xboxu One a PS4. Preto, prvé zábery, ktoré sme videli, boli v skutočnosti len akýmsi CGI trailerom.

XI. Episode Duscae – Časom vyšlo prvé demo, ku ktorému sa dalo dopracovať buď pre-orderom alebo kúpou Final Fantasy Type-0 HD, kde bol jeden key. Episode Duscae však nebolo klasické demo! Bola to prvá hrateľná verzia hry! Vlastne išlo o alpha verziu a tvorcovia ju vydali kvôli feedbacku, aby vedeli, čo majú zlepšiť alebo upraviť. Aj s vašou pomocou tak došlo k vydaniu

XII. Episode Duscae 2.0 – To už bola vyspelejšia verzia. Na prvý pohľad to bol update pre demo (áno, znie to zvláštne, keď sa to takto povie), ale reálne to bola ukážka z pokročilejšej fázy hry. Buď raná beta alebo ešte niektorá z konečných fáz alphy.

XIII. Platinum Demo – Vyšlo tento rok a stiahnuť si ho môžete doteraz zadarmo cez Xbox Store. Dnes je to už staršia ukážka bety, v ktorej si môžete aspoň vyskúšať upravené bojové mechanizmy a opäť zopakovať ovládanie áut.

XIV. E3 Demo 2016 – Videli sme ho na E3 a ukázalo, že za pomerne krátky čas stihla hra prejsť ďalšími zmenami, najmä v rozhraní. Ešte stále sa vyskytnú bugy a preto majú vývojári ešte tri mesiace na ich vyladenie

XV. Film – Po boku hry vychádza na jeseň ďalší film, ktorý má načrtnúť niečo viac z príbehu Final Fantasy XV.

A ešte jedna pikoška na záver: Pred vydaním sa dočkáme ešte jedného dema, ktoré by malo odzrkadľovať jednu z posledných testovacích verzií hry.

 

 

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldy (GTA rulez) a závody, potom aj FPS-ká sú fajn. Nemám nič ani proti iným žánrom, len tie hry musia byť kvalitné. Plus ma bavia techológie. Môj gamertag: gallardoSVK

Tiež by sa ti mohlo páčiť...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *