Microsoft o exkluzivitách pre Project Scorpio, finálnej generácii konzol a o PS4

 Xbox Logo

Microsoft začal už pred pár mesiacmi ohlasovať koniec generácií. Project Scorpio je prvým krokom k realizovaniu tohto plánu, keďže konzola predstavuje výrazný posun vpred v oblasti výkonu. Prinesie podporu VR, 4K hranie a pritom bude plne kompatibilná so všetkým, čo doteraz vyšlo pre Xbox One. Či to sú hry alebo príslušenstvo, všetko bude fungovať aj v budúcnosti.

O budúcnosti konzolového gamingu sa v Kolíne rozrozprával marketingový šéf Xboxu, Aaron Greenberg. S redaktorom serveru Engadget prebral tri zaujímavé otázky, na ktoré ponúkol ešte zaujímavejšie odpovede.

Uvidíme exkluzivity pre Project Scorpio?

Microsoft na E3 povedal, že nechce mať žiadne exkluzivity pre Project Scorpio. Chce, aby sa všetky hry dali hrať aj na dnešných Xboxoch, samozrejme s výnimkou 360-ky. Scorpio však predsa len získa nejaké svoje exkluzivity. Budú to VR hry, ktoré vyžadujú vyšší výkon a ten im Xbox One ani One S nedokážu ponúknuť. Takže prakticky jediné, čo bude (aspoň na úvod) exkluzívne, budú vysokokvalitné VR hry. Aj tu Microsoft mieri do sféry high-end grafiky a vraví, že na naozaj kvalitný VR zážitok nestačí výkon na úrovni One/PS4.

Xbox Project Scorpio

Posledná, ultimátna generácia konzol

Budúcnosť Xboxu svojim spôsobom odzrkadľuje trendy vo svete PC. Pravidelné hardvérové upgrady a kompatibilita so všetkým, čo vyšlo predtým. Microsoft chce, aby sa konzoly uberali presne takým smerom. „Myslím si, že toto je koniec generácií, ako sme ich poznali doteraz. Myslíme si, že v budúcnosti nie je miesto pre konzolové generácie. Myslíme si, že budúcnosť je možnosť vybudovať si hernú knižnicu, komunitu, možnosť rátať s hardvérom aj do budúcna. S projektom Scorpio sme do toho vsadili naozaj veľa. Prakticky chceme povedať, že toto nie je nová generácia; všetko čo máte, s vami pokračuje ďalej a funguje. Xbox chápeme ako rodinu zariadení,“ povedal Greenberg.

Podarí sa dobehnúť predaje PS4?

Čo si budeme hovoriť, Xbox One mal spočiatku veľmi spackaný marketing a konzola preto mala spočiatku veľmi nízke predaje. Situácia sa však už lepší a napríklad 2TB Xbox One S sa už podarilo v niekoľkých častiach sveta úplne vypredať. Predaje Xboxu sa zvýšili vďaka tomuto vydaniu o 75% a jednoducho to vyzerá, že situácia nie je až taká zlá, aká bola pred pár rokmi. Stále je to ale pomerne málo. Čo teda plánuje Microsoft robiť s predajmi, ak niečo plánuje robiť?

PS4 Neo

„Zameriavame sa na pár vecí. V prvom rade sa zameriavame na rastúcu užívateľskú základňu našich hier a snažíme sa naše hry priniesť čo najširšiemu publiku; preto uvidíte veľa našich značiek aj na Windows 10. To umožní vychutnať si Gears of War, Forzu Horizon a ďalšie hry ešte väčšiemu množstvu hráčov, než doteraz. Z hľadiska konzolového ekosystému, predaje našich konzol sú veľmi zdravé. Len v júli/červenci narástla užívateľská základňa o 18% oproti minulému roku, takže je to naozaj slušné,“ vraví Greenberg.

Dodáva tiež, že aj Sony zažilo veľa úspechov. Celkovo sa dá povedať, že je konzolový trh veľmi zdravý, že sa predajom konzol darí, to isté platí aj o softvéri. Pre oboch veľkých hráčov je toto odvetvie živé a každý inovuje v iných smeroch. Microsoft sa zameriava na inovácie v oblasti multi-platformy. Veľa xboxerov totiž hrá hry na viacerých zariadeniach a nekupujú si na to len jednu konzolu. Preto chce Microsoft ponúknuť rovnaké hry, rovnakých priateľov, skúsenosti s Xbox Live doma aj v práci, na dovolenke aj v škole na PC. Celkovo Microsoft verí, že hráč má právo byť online a hrať svoje obľúbené hry na viacerých zariadeniach vďaka inováciám ako je Xbox Play Anywhere.

Xbox Play Anywhere

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldy (GTA rulez) a závody, potom aj FPS-ká sú fajn. Nemám nič ani proti iným žánrom, len tie hry musia byť kvalitné. Plus ma bavia techológie. Môj gamertag: gallardoSVK

Tiež by sa ti mohlo páčiť...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *