Bývalý šéf Xboxu chcel, aby Xbox One predal 200 miliónov kusov

Xbox One

Ako je už známe, tak pôvodný Xbox One nebol až taký populárny ako PlayStation 4. U nových modelov sa síce situácia začína obracať v prospech Microsoftu, ale je ešte otázne, ako to celé dopadne. Čo však vieme, je, že si Microsoft dal na začiatku až príliš ambiciózne plány.

V novom rozhovore totiž Phil Spencer spomenul niekoľko zaujímavostí, ktoré sa týkali aj bývalého vedenia. Ešte v roku 2013 mal divíziu Xbox na starosti Don Mattrick, ktorého tím nezvládol marketing novej konzoly podľa očakávaní. Napriek tomu však chcel, aby konzola mala 200 miliónov predaných kusov. Toľko však nepredal ani PlayStation 2, ktorý bol najpredávanejšou konzolou na svete so 120 miliónmi kusov.

„Cieľom bolo zistiť, ako by sme mohli predať 200 miliónov konzol. Nikdy sme nevideli žiadnu konzolu, ktorá by predala toľko. Najbližšie k tomu bola PS2 s približne 120 miliónmi. Tím Xbox sa preto vybral cestou ovládnuť obývačku formou mediálneho centra, sledoval trendy prémiových služieb ako je Netflix. Plus dochádzalo k roztriešteniu televíznych služieb – my sme chceli byť v centre tohto prechodu k moderným štandardom a chceli sme, aby Xbox One nebol len konzolou pre hráčov, ale aby bol centrom pre ľudí, ktorí sledujú televíziu. Vzali sme herný trh a konzolový trh,“ spomína Spencer.

Xbox One Kinect

Tento plán však nevyšiel úplne dokonale, čomu „pomohla“ vysoká cenovka a povinnosť používať Kinect. Od toho neskôr MS upustil a začal predávať lacnejšiu konzolu bez Kinect senzoru, čo aspoň čiastočne napravilo povesť Xbox One. A hoci podľa Spencera nebol Mattrickov plán zlý, po jeho odchode sa začal Xbox vracať späť k hrám, teda k tomu, na čo herná konzola primárne slúži:

„Museli sme zaručiť, že ďalšie funkcie, ktoré pripravujeme, súvisia s hrami a hráči vďaka nim budú vedieť, že naša konzola je primárne pre nich. Keď sa dnes pozriem na to, ako ľudia dnes využívajú konzolu, sledovanie videí cez ne je rovnako obľúbené ako hranie hier. Takže to neznamená, že by ľudia nesledovali YouTube, Netflix alebo Amazon Prime. Ale myslím si, že hlavne musíme mať úspech u hráčov a až potom by sme sa mali orientovať na iné veci,“ vraví Spencer.

Popcorn Time Xbox One

via Stevivor.com

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldy (GTA rulez) a závody, potom aj FPS-ká sú fajn. Nemám nič ani proti iným žánrom, len tie hry musia byť kvalitné. Plus ma bavia techológie. Môj gamertag: gallardoSVK

Tiež by sa ti mohlo páčiť...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *