PS4 Pro má rovnaký problém, pre ktorý sa ľudia smiali Xboxu One

PS4 Pro

Karma to vrátila zarytým fanboyom PS. Tí totiž veľakrát dávali do popredia, že Xbox One nerenderuje hry v 1080p Full HD rozlíšení ale PS4 áno. Hoci to nemá na výsledný obraz veľmi veľký vplyv, stále to bol predmet diskusií. Teraz sa ale deje presný opak: Väčšina hier na PS4 Pro nebude v natívnom 4K.

Jej tvorcovia tvrdia, že konzola jednoducho nemá dostatok výkonu na to, aby vedela utiahnuť hry v čistom 4K rozlíšení. Veľa hier bude využívať rozlíšenie 1800p, ktoré bude následne upscalované na 3840 x 2160 bodov. Veľa hier tiež využíva checkerboarding, teda sa obrazovka zmení v akúsi šachovnicu pixelov, kedy sa hra renderuje len na každý druhý pixel a následný frame sa pre zmenu vyrenderuje na zvyšných pixeloch. Inak povedané, hra v jeden moment beží vždy len v polovičnom rozlíšení, ale vďaka plynulému framerate má človek pocit, že hra využíva celú obrazovku súčasne. Túto techniku prvýkrát využil Rainbow Six: Siege, o čo sa vývojári podelili na GDC.

A ktoré hry budú využívať 2160p checkerboard upscaling?

  • Call of Duty: Infinite Warfare
  • Days Gone
  • Horizon Zero Dawn
  • Rise of the Tomb Raider

ps4-pro

Pri bežných HD televízoroch budú tieto hry využívať Full HD supersampling. Oveľa problémovejšie bude pre PS4 Pro rozbehať niektoré AAA tituly tretích strán. Mnohé z nich, ktoré sú náročné na grafiku, budú totiž bežať v nižšom rozlíšení, 1800p a ešte aj to bude využívať checkerboarding, takže vlastne sa bude v jednej chvíli renderovať 900p obraz. Takže ten, pre ktorý sa fanboyi smiali Xboxu. Ide o tieto hry:

  • inFamous: First Light
  • Killing Floor 2
  • Mass Effect: Andromeda
  • Watch_Dogs 2

Osobitým prípadom bude Deus Ex: Mankind Divided, ktorý bude využívať dynamické rozlíšenie v kombinácii s checkerboard renderingom. Rozlíšenie bude behať medzi 1800p a 2160p. Spider-Man a For Honor pre zmenu dosiahnu 4K rozlíšenie s pomocou dočasného antialiasingu. Shadow of Mordor bude mať natívne renderovanie v rôznych rozlíšeniach, ale v 80-90% prípadoch to bude 4K. Paragon, ďalšia exkluzivita od Sony, nebude mať 4K. Hra pobeží vo Full HD a dodatočný výkon využije na zvýšenie detailov.

ps4-pro

via Engadget

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldové hry (odchovalo ma GTA), závodné hry a do môjho zoznamu naj musím pridať Sea of Thieves. Dôležité pre mňa je, aby hra bola kvalitná. Môj gamertag: gallardoSVK

Môže sa Vám ešte páčiť...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *