Project Scorpio bude podporovať VR, ale…

Xbox-Project-Scorpio-GPU

Ešte pri prvom odhalení projektu Scorpio sa nechali tvorcovia počuť, že táto konzola mieri do sféry špičkového VR, po boku podpory 4K 60fps. Plus by MS rád uvidel kompatibilitu s rôznymi zariadeniami vrátane HTC Vive a Oculus Rift. Aj to má však svoje podmienky.

Phil Spencer by totiž rád videl, aby hry pre VR neboli len odľahčené verzie alebo tech demá. Aktuálne totiž mnoho hier pre VR predstavuje skôr krátkodobý zážitok a až na pár výnimiek tu nie sú prakticky žiadne plnohodnotné tituly. Jednou výnimkou je určite Driveclub VR pre PlayStation, ale to podľa Phila nestačí. Na druhú stranu, Phil už potvrdil, že mu prešli rukou rôzne VR riešenia. „Úprimne, neviem. Milujem VR technológiu. Mám HTC Vive, Oculus Rift. Veľakrát som použil PlayStation VR na demá a tak. Nemyslím si ale, že by vývojári našli virtuálnej realite správne miesto – vlastne, ešte nedotiahli VR do perfekcie. Ešte je skoro, potrvá niekoľko rokov, kým sa z VR stane mainstream,“ vraví šéf Xbox divízie.

PlayStation VR

V rozhovore tiež tvrdí, že cez virtuálnu realitu už vyskúšal množstvo zaujímavých videí: „Videl som veľa skvelých videí cez VR, ktoré vás, napríklad, prenesú na historické miesta, kam sa normálne nedostanete. Alebo môžete navštíviť dno Grand Canyonu, alebo sa môžete prechádzať po povrchu Marsu. Jednoducho je tam zopár naozaj cool zážitkov.“ Aby však Spencer predišiel negovaniu predošlého tvrdenia o podpore VR pre Xbox Scorpio, upresnil, že spoločnosť navrhuje Scorpio ako konzolu, ktorá dokáže renderovať VR hry. Vraví ale, že výsledok závisí aj na vývojároch a na ich tvorbe. Scorpio má na to hardvér, ale či bude virtuálna realita podporovaná od prvého dňa alebo až postupom času, to záleží na herných štúdiách.

Od tvorby herných štúdií sa odvíjal aj osud Kinectu. „Kinect sa nám zmenil v krabicu pre Dance Central. Bola to skvelá značka. Nebolo treba nijak mapovať ovládanie na joystick. Niektoré naše rané Kinect hry – čím nechcem povedať, že VR dopadne ako Kinect, len ich prirovnávam z hľadiska výrobného procesu – pôsobili skôr ako „mimické“ hry, pretože to bolo presne to, čo robili. Keď som dal ruku tam, bolo tam (A), keď som ju dal sem, tu bolo (X) tlačidlo. Reálne sme v podstate premenili vaše telo v náhradu za joystick. Ale to nefungovalo. Neboli to dobré Kinect hry. Veci ako Dance Central, kde sme si povedali, ‚skúsme to a uvidíme‘, dopadli ako tie správne hry pre Kinect. Nebolo treba nič mapovať a myslím, že VR sa bude uberať práve takýmto smerom.“

Oculus Rift Standalone

Spencer sa nakoniec pozrel na to, ako by podľa neho malo vyzerať ideálne VR zariadenie. A má celkom pravdu, keďže také HTC Vive je síce super, ale človek má občas strach, aby túto drahú virtuálnu realitu nezničil: „Nepáči sa mi nápad, že keď si dám na hlavu displej, tak mi bude zozadu trčať kábel pripojený do nejakej krabice v miestnosti. To musí ísť preč. Až na core fanúšikov by to nikto nespravil. Dôležitá je tiež otázka, či si ľudia chcú dávať niečo na hlavu. Rozhodne sa nebudú prechádzať v uzavretej miestnosti s káblom na chrbte. VR je dnes však len v tejto fázi.“

Z dlhodobého hľadiska je podľa neho potrebné mať bezdrôtové riešenie, akým je napríklad HoloLens. Avšak také, ktoré by malo vstavanú batériu a ktoré by prakticky len streamovalo obsah z konzoly do VR. Teda niečo na štýl Samsung Gear VR, kam stačí len vložiť svoj mobilný telefón. Takýmto smerom sa už uberá aj Oculus, ktorý vyvíja sebestačný Rift. Ideálnym produktom podľa Spencera by nakoniec bolo jedno zariadenie, ktoré by zvládalo pracovať s virtuálnou aj rozšírenou realitou. Čo je celkom dobrý nápad, len to bude spočiatku asi dosť drahé.

HoloLens VR

via Stevivor

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldové hry (odchovalo ma GTA), závodné hry a do môjho zoznamu naj musím pridať Sea of Thieves. Dôležité pre mňa je, aby hra bola kvalitná. Môj gamertag: gallardoSVK

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *