Remedy odhaľuje Project 7 a ľutuje absenciu otvoreného sveta v Alan Wake

Remedy Alan Wake

Remedy sľúbilo, že nám ešte tento rok odhalí niečo viac k pripravovaným projektom. To sa práve stalo a okrem odhalenia Project 7 si štúdio zaspomínalo aj na svoje predošlé hry a priznáva, že mu v nich chýba jedna vec.

Otvorený svet. Presne to je niečo, vďaka čomu mohol byť Alan Wake bohatší a nemusel byť jednorázovou príbehovou záležitosťou. Teraz to priznávajú aj členovia štúdia, Thomas Puha a Mikael Kasurinen. Ich predošlé tituly, Quantum Break, Alan Wake aj Max Payne mali jednu vec spoločnú: Mali detailne spracované svety, no značnú časť z nich sme si neužili kvôli tomu, že hry mali skôr koridorový smer a išlo v nich výhradne o postupovanie v príbehu. A tak sme si nádherné a pritom tajuplné mestečko Bright Falls mohli vychutnať len čiastočne v gameplayi alebo na artworkoch.

Quantum Break Lumia reklama

Alan Wake bol však iný. Ten Alan, ktorého Remedy pôvodne vyvíjalo, sa odohrával v otvorenom svete. Po roku a pol však vývoj začal nanovo. Remedy nebolo s otvoreným svetom spokojné a vďaka tomuto rozhodnutiu sa Alan Wake stal epizodickou hrou, ktorá dala v podstate zrod titulom, aké vydáva napríklad Telltale. Kvôli tomu, ako veľmi sa chceli tvorcovia sústrediť na príbeh, získal Alan Wake úplne nový koncept, ktorým bolo priam filmové orientovanie sa na príbeh. Na čo však hráči neboli tak celkom pripravení a hru prešli na jedno či dve posedenia. Pritom myšlienka bola vychutnávať si to ako seriál.

alan-wake

Aj preto Remedy spätne ľutuje, že neobohatilo hru aspoň čiastočne o otvorený svet, ktorý mal svoje čaro. Quantum Break potom podľa vývojárov už skrátka musel prísť, pretože jednoducho Remedy chcelo vyťažiť z konceptu čo najviac. A tak vznikla hra, ktorá kombinovala hraný seriál a gameplay. Pritom však išlo o hry, ktoré mali detailne premyslený svet, postavy… jednoducho mysleli na detaily do takej miery, že mali vplyv na samotné ponímanie príbehu. V novej hre Project 7 chce Remedy využiť svoje terajšie know-how a odozvu od hráčov, a spojiť to s otvoreným (alebo aspoň otvorenejším) svetom.

Alan Wake

Najlepšie to snáď vystihli priamo tvorcovia: Project 7 neponúka príbeh odohrávajúci sa vo svete, ale svet, v ktorom sa odohrávajú príbehy. Tvorcovia nechcú zatiaľ o projekte nič prezradiť, pretože je skoro, no prezradili aspoň, že by to mal byť open-worldový titul, v ktorom budú mať hráči možnosť formovať svoj príbeh a osud svojej postavy. Pritom si chcú vziať trochu inšpirácie od Far Cry alebo od CrossFire 2, pre ktoré Remedy pripravuje príbehovú kampaň. Project 7 bude multiplayerovou záležitosťou, ktorá má však ďaleko od bežného multiplayeru. Skôr to je hra, v ktorej sa môžu hráči stretávať, spolupracovať a pritom riešiť svoje vlastné príbehy. Možno to bude ako príbeh GTA V, len každý hráč bude sám riadiť príbeh určitej postavy? Uvidíme!

Bright Falls Map

 

via Polygon

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldové hry (odchovalo ma GTA), závodné hry a do môjho zoznamu naj musím pridať Sea of Thieves. Dôležité pre mňa je, aby hra bola kvalitná. Môj gamertag: gallardoSVK

Môže sa Vám ešte páčiť...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *