Prečo Kinect pre Xbox One nikdy nebude podporovať hry z Xbox 360

Kinect Xbox One Spatna Kompatibilita

Dnes je najvyšší čas upgradovať na Xbox One. Výroba Xboxu 360 skončila pred rokom, s tým aj výroba príslušenstva (niektoré sa prestalo predávať už skôr) a s hrami je to chabé. Spätná kompatibilita na One ten prechod aj uľahčuje, no je tu jeden háčik – Kinect.

Emulovať bežné joystickové hry z Xbox 360 na Xbox One nie je problém, vidíme to na viac ako 350 hrách. Pri Kinecte to však problém je. Háčik je v tom, že Kinect V2 využíva inú technológiu než ten, s ktorým sa mnohí z nás vybláznili pri 360-tke. Pôvodná verzia pre Xbox 360 využívala staršiu pohybovú technológiu od firmy PrimeSense. Izraelská firma bola medzitým odkúpená Applom, vďaka čomu Microsoft v podstate stratil prístup k technológiám, ktoré teraz patrili Applu (ktovie o koľko by bola jablčná licencia drahšia).

To vlastne znamená, že Kinect V2 využíva novú Time-of-Flight technológiu, ktorá meria kinetickú (pohybovú) energiu, ktorá prechádza priestorom. Oproti tomu starý Kinect staval na infračervenej kamere. Na Xbox 360 táto technológia stačila, no pri Kinecte v2 bolo treba sa posunúť vpred a preto prišla nová a presnejšia technológia, ktorá je dokonca schopná zaznamenávať jednotlivé prsty. Technológia je trikrát presnejšia, rýchlejšia a teší sa aj z 1080p kamery. Dokonca má schopnosti ako meranie krvného tepu, výrazov tváre a pozicíe/orientácie až 25-tich častí ľudského tela. Tiež vie toho naozaj veľa.

Xbox One Kinect

Problém s kompatibilitou by sa dal vyriešiť prípadnou úpravou X360 titulov, no už by sa nemohlo hovoriť o spätnej kompatibilite. Musela by to byť úplne nová hra, prerobená od základov kvôli úplne novej technológii sledovania pohybu. To by muselo zahŕňať aj kompletné, dlhodobé testovanie. Inou alternatívou by mohlo byť vydanie nejakého adaptéru, ktorý by umožnil pripojiť starý Kinect k novému zariadeniu. Lenže, keď to sa už prestalo vyrábať, dávalo by to zmysel? Dávalo by zmysel minúť tisíce dolárov do vývoja niečoho, čo bude mať veľmi obmedzenú cieľovú skupinu?

Info: Wikipedia (#2)

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldové hry (odchovalo ma GTA), závodné hry a do môjho zoznamu naj musím pridať Sea of Thieves. Dôležité pre mňa je, aby hra bola kvalitná. Môj gamertag: gallardoSVK

Môže sa Vám ešte páčiť...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *