RECENZIA Sniper: Ghost Warrior 3

Sniper Ghost Warrior 3

Pre fanúšikov sniperských misií z Call of Duty prichádza hra, počas ktorej vám ostreľovacia puška prirastie k rukám a možno aj k srdcu. Poľskí vývojári z CI Games si pripravili celkom podarenú hru, no pre úzku cieľovú skupinu – Sniper: Ghost Warrior 3.

V prvom rade si treba zadefinovať, o čo v hrách, kde ste v koži snipera, ide. Na rozdiel od klasických akčných hier, základnou myšlienkou vyčistenia objektu by nemalo byť nabehnutie do miestnosti a prestrieľať sa na jej koniec. Sniperi si takticky očekujú terén, nájdu vhodnú pozíciu, odkadiaľ vedia spôsobiť nepriateľovi najviac škôd a nepozorovane udrú.

Ležať na jednom mieste počas celej hry by ale bolo samozrejme príliš nudné. Sniper Ghost Warrior 3 je preto poňatý trochu arkádovejšie. Okrem sniperky máte po ruke aj sekundárne zbrane, ktoré nepriateľom nemusíte závidieť. Viete akúkoľvek zodvihnúť a použiť proti nim. Vhodnou prioritou je ale samozrejme aspoň na úvod misie zvoliť stealth cestu.

Sniper: Ghost Warrior 3

Dronom, hackovaním kamier, prípadne dobrým očkom si obehnete okolie, pooznačujete nepriateľov a pokúsite sa ich headshot po headshote odstrániť. Dostrel si musíte na optike nastaviť na správnu vzdialenosť, zadržať dych a s ohľadom na vietor stlačiť povestnú spúšť. Nepriatelia vďaka priemernej AI zrovna Einsteini nie sú, preto aj s menšou trpezlivosťou budete môcť pre svoju vlasť v hre odviesť kvalitné výsledky.

Hra je prekvapivo openworld. Nie ste viazaný lineárnymi úlohami a po vypýtaní si úlohy vo vašej provizórnej základni sa na miesto vydávate autom, akoby išlo o GTA alebo novšie Far Cry. Cestou narazíte na mnohé nepovinné úlohy, ako záchrana rukojemníkov alebo odstránenie hľadaných osôb. Využívať budete svoj výcvik v podobe stopovania a rozoznávania stôp, deaktiváciu mín alebo celkom pokročilé lezecké schopnosti.

Sniper: Ghost Warrior 3

Ako už bolo spomenuté, v hre figuruje priemerná AI, ktorá ale technického stavu hry celkom zapadá. Grafika sa len letmo doťahuje na úroveň dnešných hier. Nie je vyslovene hnusná, no hlavne na postavách vidíte podpriemernú úroveň grafického kabátika a občasné technické chyby. Vývojári sa zrejme zamerali hlavne na gameplay a ak mám pravdu povedať, v hre sa nestihnete nudiť.

Neustále sidequesty, odomykanie a craftovanie predmetov a celkom zaujímavý storyline vám pri hraní nedáva príliš času sa nudiť. Aj samotné, pre niekoho možno zdĺhavé, cestovanie je možné preskakovať. Vývojári sa snažili minimalizovať nudné prvky a ozvláštniť na prvý pohľad nezaujímavý koncept najviac ako to šlo.

Sniper: Ghost Warrior 3

Z počiatku som sa hry obával, no nakoniec ma celkom príjemne prekvapila. Otvorený svet dodáva ostreľovačskej hre úplne iný dojem a rozhodne jej neubližuje. Netreba sa obávať, že ide o nejaký tvrdý simulátor snipera. Nakoniec si aj tak prehodíte sekundárnu zbraň a dokončíte zvyšok úlohy na nohách. Stealth časť ležmo je ale na pomer trpezlivosti a akcie vybalancovaná celkom slušne. Aj nedočkaví hráči si tak na normálnej obtiažnosti užijú prestrelky. Sniper: Ghost Warrior 3 je príjemná jednohubka, ktorá stojí za vyskúšanie, pokiaľ vás zaujíma stealth princíp hrania. Multiplayer v hre ešte nenájdete a tak je hra vhodná na jeden príjemný priebeh.

Sniper: Ghost Warrior 3

6.5/10

Herr Roman

Ku Xboxu ma donutílo vydanie GTA IV exklúzivne na konzoly. Od tej doby som si uvedomil pohodlnosť konzolového hrania a dodnes som naň nezanevrel. Ako Xboxer milujem čokoľvek, čo má na obálke R a hviezdičku. Okrem mainstream hier rád skúšam aj menšie tituly. Nech je to aj šialená japan-porno-puzzle hra. A som alkoholik. Či to sa sem už nepíše?