Tuning v Need for Speed Payback rozdelil fanúšikov na dva tábory

Need for Speed je vo veľmi zvláštnej pozícii. Je to asi najznámejšia závodná séria na trhu, no trápia ju generačné rozdiely. Kým staršia generácia oplakáva tuning z čias Undeground 2, mladšia generácia v tuningu áut nevidí minulosť tejto značky.

Taký tuning, akému sa totiž približuje Need for Speed Payback, má totiž neuveriteľne blízko k Underground 2. Tuning sa vrátil do série už pred 2 rokmi v reboote Need for Speed (2015) od Ghost Games. Nebolo to síce také ako kedysi, no vrátil sa a hráči si mohli upraviť auto podľa svojich predstáv. Bodykity, konkrétne dielce, spojlery, kapoty a veľa ďalšieho, čo v NFS dlho nebolo. Najnovší diel, Payback, však zachádza s tuningom do detailov a v novom traileri môžeme mimo iného vidieť formy získavania tuning dielov a neóny. A presne to rozdelilo fanúšikov série na dva tábory.

Staré zlaté časy

Stará generácia hráčov, ktorá pozerala prvé diely Rýchlo a Zbesilo, pamätá si ešte Kuriéra so Stathamom a poznajú všetky autá zo 60 sekúnd, ocenila, že sa Need for Speed vracia späť do „zlatých čias“. Táto generácia hráčov totiž vyrastala na tuningu a práve počas jej existencie zažívali rôzne NFS galérie rozmach (vrátane slovenskej!).

Keď však tuning upadol – a nielen v NFS, ale skôr všeobecne – tak začala padať aj popularita týchto galérií, čím sa z nich na dlhý čas stali mŕtve miesta pre nostalgikov. Trendu sa vtedy prispôsobilo aj Need for Speed a dlho, prakticky od Hot Pursuit, sme tu nemali diel, ktorý by ponúkal nejaký výraznejší tuning. Keď, tak len nejaké drobnosti alebo výkonnostné veci a power-upy.

Mladá generácia?

Mladá generácia, ktorá však minulosť série Need for Speed nepamätá, má iný pohľad. Veľakrát kvôli týmto veľkým možnostiam tuningu vravia, že NFS Payback kopíruje The Crew. Čo však nie je celkom pravda, keďže The Crew je novšia hra, ktorej úspech spočal aj v tom, že uspokojila záujem o tuning v správny čas – na začiatku novej generácie konzol.

Táto mladá generácia hráčov však nepozná staršie diely Need for Speed a ani im to nezazlievam. Veď sami sme v tom čase zvykli obdivovať grafiku. To, že grafika nemusí svedčiť o kvalite hry, sa na nás nalepilo časom po pár zlých CoD-čkach, niektorých zlých dieloch NFS (Rivals) a ďalších hrách, ktoré síce mali úchvatnú grafiku, ale zlý gameplay.

V princípe však vidíme, že zatiaľ čo starí hráči sú z tuningu v NFS potešení, mladí hráči sú voči tomu skeptickí a porovnávajú hru napríklad s Forzou Horizon 3. No a potom tu sú hejteri, ktorým sa nepáči hra s tuningom, hra bez tuningu, hra s otvoreným svetom ani hra s uzavretými okruhmi – ani hra s príbehom ani hra bez príbehu. Ale takých už má snáď každá značka.

Čím sa teda NFS Payback inšpirovalo?

Vec, v ktorej sa EA skutočne inšpirovala The Crew, je zbieranie kúskov šrotu po mape, z ktorých sa dá vybudovať 5 superáut – Derelict Cars. V The Crew sa takto dali vyzbierať Hot Rody, tu to vyzerá skôr na rôzne vozítka vrátane Nissanov. Konkrétne je tam 1971 Nissan Fairlady ZG 1971, 1965 Chevy C10 Stepside Pickup, 1955 Chevy Bel Air a 1963 VW Beetle. Toto je niečo, čím sa NFS naozaj inšpirovalo v The Crew. I keď aj Forza Horizon má zbieranie stodolných nálezov.

Po mape sa ďalej nachádzajú predajne áut, obchody s tuning dielmi a benzínky. Prvé dve boli už v NFS U2, benzínky pribudli v Hot Pursuit.

Výkonnostný tuning pripomína najviac NFS Shift, s prvkami z NFS Underground 2 a Most Wanted. Dajú sa zakúpiť hlavy, bloky, turbo, výfuky, ECU a prevodovky. S komponentami prichádzajú aj perky, ktoré zvyšujú rýchlosť, akceleráciu, brzdenie, nitro aj aerodynamiku. Autá navyše budú mať niektoré diely okamžite upgradované po tom, ako si ich kúpite. To sa mi aj celkom páči.

Súčiastky sa tiež dajú zohnať vyhrávaním závodov – niečo, čo sme videli už v starších častiach. Ako napríklad v boss závodoch v NFS Most Wanted. Zaujímavo však vyzerá možnosť recyklovať vybrané súčiastky s tým, že dostanete za to iný komponent.

Vizuálny tuning sa rozširuje o neóny (U2), dym kolies (ProStreet), farba nitra a zmena výšky vozidla.

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldy (GTA rulez) a závody, potom aj FPS-ká sú fajn. Nemám nič ani proti iným žánrom, len tie hry musia byť kvalitné. Plus ma bavia techológie. Môj gamertag: gallardoSVK

Tiež by ťa mohlo zaujať...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Nastavenia súkromia