SGDA: Slováci už priniesli 415 hier a ďalšie zaujímavosti z herného priemyslu na Slovensku

Drvivá väčšina titulov pochádza skôr zo západu a Japonska, no aj na Slovensku občas narazíme na vývojárov. Či nie občas, ale už častejšie? Podľa novej správy na Slovensku funguje 28 vývojárskych štúdií.

Tieto štúdiá zamestávajú dokopy 514 zamestnancov, pričom najväčšia z nich zamestnáva takmer 200 profesionálov v odvetví. Z demografického hľadiska pracuje v hernom priemysle 73 žien a 40 zahraničiarov. Priemerný vek vývojára na Slovensku sa pohybuje okolo 32 rokov.

Na Slovensku však existujú aj problémy s nedostatkom ľudí do určitých pracovných pozícií. Prekvapivo, najväčší problém predstavuje marketing, kde má až 46% štúdií problém nájsť vhodného markeťáka. Druhé miesto patrí rolám 2D/3D artist a programátorom – 43%. Ďalej nasledujú animátori s 25% a najmenšie problémy sú s hľadaním producentov – len 14%.

Hlavným mestom slovenského herného priemyslu je Bratislava, kde figuruje 61% firiem. Na druhom mieste sa zaradili Košice s 28% štúdiami. Najmenej vývojárov možno nájsť na strednom Slovensku, kde pôsobia len 3% herných spoločností. Viac ako polovica z nich pritom funguje dlhšie ako 5 rokov.

Spoločnými silami sa postarali o to, že herný priemysel na Slovensku do dnešného dňa vydal 415 hier a očakáva sa, že obrat z predaja hier tento rok prekoná 33 miliónov eur. Za posledné tri roky obrat vzrástol o 14% a každoročne rastie. elosvetový obrat herného priemyslu na rok 2017 sa podľa agentúry SGDA odhaduje na 108,9 miliárd dolárov. Najväčší podiel majú samozrejme zahraničné veľké štúdiá a vydavatelia ako Activision, Ubisoft či Electronic Arts.

Za zmienku rozhodne stojí, že firmy na Slovensku sú inovatívne a už 11% hier bolo vytvorených pre VR alebo AR platformy. Dominantnou platformou je Steam so 71% a druhou najväčšou sú mobily s 35%. Konzolové hry tvoria 14%. Hojne využívaná platforma je aj HTML5 – 18%.

SGDA Herny Priemysel Platformy

Čo sa vývoja nových projektov týka, 46% spoločností sa podieľa na vývoji projektov, spolupracuje na nich. Bez pomoci tretích strán vyjde zo štúdií až 71% titulov na vlastných IP. Čo rozhodne stojí za zmienku, je, že všetky tituly sú navrhnuté pre medzinárodný trh.

Štúdiu priniesla SGDA – Slovak Game Developers Association.

SGDA Herny priemysel Original vs Hire

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldové hry (odchovalo ma GTA), závodné hry a do môjho zoznamu naj musím pridať Sea of Thieves. Dôležité pre mňa je, aby hra bola kvalitná. Môj gamertag: gallardoSVK

Môže sa Vám ešte páčiť...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *