PlayerUnknown’s Battlegrounds: Ako Microsoft (ne)vyfúkol fenomén konkurencii

PlayerUnknowns Battlegrounds

Slovíčko „Exkluzivita“ získalo s novou generáciou viaceré významy. Kým na predošlej generácii to znamenalo, že daný titul vyjde len na danú platformu, v roku 2017 môže exkluzivita symbolizovať rôzne stavy.

Svoj podiel na „znehodnotení“ tohto slova má ako Microsoft, tak Sony. Tituly ako NieR: Automata, No Man’s Sky alebo aj Final Fantasy XIV označuje Sony za exkluzivity, reálne však tieto hry vyšli aj na Steame. Dokonca u hier ako NMS či FF XIV ich autori nevylúčili vydanie na Xbox One, čím by sa z hier stala časovaná konzolová exkluzivita pre PlayStation 4.

Exclusive Xbox E3 2017

V prípade Microsoftu je situácia podobná, moderné exkluzivity pre Xbox One vychádzajú aj na PC a prečo tomu tak je, som už dávnejšie zhrnul v článku Prečo budú všetky Xbox One exkluzivity vychádzať na PC. Niektoré z hier, ako napríklad The Long Dark, sa pôvodne rysovali ako X1 exkluzivity, tento stav platil očividne len pre Game Preview fázu hry a teda xboxeri mali exkluzívny predbežný prístup k rozrobenej hre. No a potom taký Rise of the Tomb Raider sa dočkal časovej exkluzivity s tým, že hra bola pár mesiacov dostupná iba na Xbox One, časom vyšla na PC a nakoniec aj na PS4.

Pokiaľ ide o PlayerUnknown’s Battlegrounds, situácia je zvláštna. Brendan Greene najprv vravel, že hra je vo vývoji aj na konzoly, kvôli jednoduchšiemu vývoju má ale Xbox One verzia navrch. Počas E3 2017 sa začal slovník trochu meniť a začuli sme oznámenie Exclusive, avšak stále tu bol nápis „Console Launch Exclusive“.

Teraz je tu Gamescom 2017 a osud PS4 verzie hry je nejasný. Začalo to oznámením, že sa vydavateľom hry stávajú Microsoft Studios a vrchný producent CH Kim oznámil, že „Hra vyjde exkluzívne na Xbox One v programe Xbox Game Preview neskôr tento rok“. To vyvolalo pochybnosti o vývoji hry na PS4, čo pochopiteľne znamenalo, že sa médiá začali o túto verziu zaujímať. Kotaku získalo na koniec prehlásenie od komunitnej manažérky Sammie Kang: „Hra bude mať konzolový launch exkluzívne na Xbox One a o ďalších plánoch nediskutujeme.“

 

via Kotaku

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldy (GTA rulez) a závody, potom aj FPS-ká sú fajn. Nemám nič ani proti iným žánrom, len tie hry musia byť kvalitné. Plus ma bavia techológie. Môj gamertag: gallardoSVK

Tiež by ťa mohlo zaujať...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Nastavenia súkromia