Matt Allen priblížil zaujímavosti zo zákulisia Shadow of War pre Xbox One X

Middle-Earth Shadow of War

Middle-Earth: Shadow of War si drží status prvej oznámenej hry pre Xbox One X/Project Scorpio a aj preto sa médiá celkom intenzívne venujú tomu, ako bude vyzerať hra na Xbox One X a na čo sa môžu budúci hráči X-ka tešiť.

Doposiaľ sme vedeli, že hra beží v natívnom 4K pri 30fps, avšak teraz technický šéf vývoja Matt Allen priblížil niekoľko detailov o verzii pre Xbox One X. Presne ako ostatní, aj on potvrdil jednoduchosť vývoja hier pre Xbox One X. Je totiž súčasťou rodiny Xbox One a preto je na ňom možné rozbehať hru v lepšej kvalite len s menším zásahom vývojárov. Hra im fungovala na Xbox One X už po 1 dni. Samozrejme ostatné veci ako je napr. podpora HDR, vysokokvalitné modely atď., to je už vec druhá, ktorá potrvá dlhšie.

„Náš engine má jednu cool vrstvu, kam môžu modelári pridávať obsah v neuveriteľne vysokom rozlíšení. Orkovia majú textúry tvárí v 8K rozlíšení, telá v 16K textúrach. Modely tvoria milióny trojuholníkov. A potom tam máme jednu vrstvu, ktorá určuje: Spravím toto, aby hra bežala na low-end PC a toto, aby bežala na PS4 a Xbox One. Čiže keď vyjde nejaký výkonnejší systém, tak nám stačí len upraviť danú vrstvu, pretože modelári ešte robia na veciach, ktoré zatiaľ nemôžeme ukázať,“ povedal Matt Allen v rozhovore pre GamesIndustry.

„Z hľadiska obsahu netrvalo dlho, kým nám hra fungovala. Z technického hľadiska, pretože Xbox One X má veľa spoločného s Windows 10 – a hra nám už dávno beží na Windowse 10 – trvalo nášmu vedúcemu vývojárovi asi deň, než rozbehol hru na devkite Project Scorpio. Samozrejme to nebolo perfektné; boli tam chyby, takže bolo treba sa s tým trochu pohrať, ale nebolo to nič extra ťažké.“

Allen však priznal, že zapracovať podporu HDR a prispôsobiť nasvetlenie hry tak, aby vyzerala pri HDR televízoroch čo najlepšie, bolo trochu náročnejšie: „HDR je pomerne novinkou v hrách a mnohé hry využívajú fyzikálne renderovanie. Vyvinuli sme PBR kvôli renderovaniu v štandardných farbách, no akonáhle idete do HDR, tak sa nám tie farby pokazili, pretože ich je tu oveľa viac. Takže nám trvalo asi mesiac, kým sme nastavili to správne osvetlenie.“

via GamesIndustry.biz

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldové hry (odchovalo ma GTA), závodné hry a do môjho zoznamu naj musím pridať Sea of Thieves. Dôležité pre mňa je, aby hra bola kvalitná. Môj gamertag: gallardoSVK

Môže sa Vám ešte páčiť...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *