RECENZIA The Evil Within 2

The Evil Within 2 Recenzia
Stratil dcéru. Jeho známi a kolegovia ho zradili. Stratil zamestnanie. A v snoch ho neustále prenasledujú tie strašné udalosti z nemocnice Beacon. Zdá sa, že alkohol je hotovým vykúpením. Existuje snáď nádej na lepší život?

Sebastian Castellanos si myslel, že je už po všetkom a že nastal čas to ukončiť. V hodine dvanástej ho však vyhľadá jeho bývalá kolegyňa – ktorá ho tiež zradila – a povie správu, ktorá zmení všetko. Jeho dcéra žije. Ale je v ohrození života a zachrániť ju môže len Sebastian.

Majster herného hororu Shinji Mikami sa nám pripomína po 3 rokoch od vydania prvého dielu a opäť nám prináša možnosť vžiť sa do kože človeka, ktorý sa v blázinci Beacon sám zbláznil. Mikami sa jednoducho s osudmi svojich postáv veľmi nebabre a jeho najnovšia – Sebastian – dopláca na prudký sled udalostí v kombinácii s lokalitou, ktorá lezie na mozog.

Príbeh je veľmi pútavý a skoro vôbec som sa od neho nedokázal odtrhnúť. Vždy, keď som o tom uvažoval, prišlo niečo zaujímavé, čo ma donútilo zostať a pokračovať. Príbeh sa zamotáva; hra takmer neustále odkrýva nové veci, vysvetľuje tie staré a dozvedáme sa viac aj zo života bývalého detektíva Sebastiana.

The Evil Within 2

Správnu atmosféru dotvára nielen napínavý dej, ale aj originálni nepriatelia a temné prostredie v kombinácii s hudbou. Tieto aspekty sa pohrajú aj s psychikou samotného hráča. Ostražitosť nechýba na každom kroku. Hra už ale nie je taká strašidelná, naďalej však dokáže tvoriť zimomriavky. Zážitok tiež prehlbuje pohľad prvej osoby v jednej pasáži. To bola zaujímavá skúsenosť.

Celkovo si gameplay prešiel obrovskou zmenou. Ako už tušíte z môjho opisu príbehu, hra nie je taká priamočiara ako prvý diel. Ale nie je to len o príbehu. The Evil Within 2 je iný aj vďaka otvorenému prostrediu, ktoré dáva hráčom poprvýkrát možnosť skúmať okolie. Môžete vstupovať do rôznych budov, interagovať s rôznymi osobami, na ktoré v jej svete natrafíte, a samozrejme aj plniť vedľajšie úlohy.

The Evil Within 2

Jednoducho to, čo je pre Bethesdu typické. Vskutku príjemná zmena, ale pri tomto vydavateľovi aj tak nejak očakávaná. Rovnako ako New Game+ režim, ktorý sa odomkne po prejdení hry a ktorého popularita rastie. V hre sa zachovalo vylepšovanie schopností pomocou zeleného gélu.

Čo spája moderný horor a detektíva, sú zbrane. Zbraňový arzenál je tu rozmanitý. Pištoľ, kuša, brokovnica, sniperka, plameňomet a ďalšie. Vyberte si podľa vlastného gusta! Novinkou je tiež možnosť craftovať náboje zo zásob, ktoré sú roztrúsené po celej mape. Je to samozrejme drahšie, než si craftovať veci doma v safehouse alebo dokonca priamo v Sebastianovej mysli. A nie, to nie je len vedľajší efekt pobytu v blázinci. Je za tým niečo oveľa horšie.

The Evil Within 2

Niektoré veci sú len v hlave…

Myseľ však hráči nepoužijú len na to, aby sa dostali do tzv. „miestnosti v hlave“, ale aj na plnenie rôznych logických úloh. Tie si pre hráčov prichystal duch Anima, ktorý vo svojej podstate vystriedal Lauru z prvej hry. Pavúčia žena bola prakticky symbolom The Evil Within a preto prekvapí, že v druhom dieli dostala červenú. Anima nie o nič priateľskejšia a hráči budú radi, keď sa jej zbavia čím skôr.

Výzorovo je na tom Evil Within 2 lepšie, ale nie je to nič svetoborné. Uspokojivý vizuál kazia grafické bugy, najviac však zamrzia problémové animácie. Pri zmene smeru pohybu, kým hráč stojí na mieste, sa Sebastian akoby najprv kĺže po zemi a až potom spraví krok. Čo však bije do očí podstatne viac, sú súboje nablízko s nožom. Tu totiž prestávajú platiť zákony fyziky a dorážací úder by si zaslúžil celovečerný film. Pri finisheri Sebastian skočí na svojho protivníka a nezastavia ho pri tom ani autá, ani steny. Jednoducho, preletí cez textúru. Ktovie, aké vylepšenia prinesie verzia pre Xbox One X.

The Evil Within 2 Fight Glitch

Resumé

S výnimkou spomenutých chýb vo mne The Evil Within 2 zanechalo celkom pozitívny dojem. Hlavnú zásluhu má zamotaný dej, ktorému nechýbajú emotívne momenty a napätie, ktoré prinúti hráča zostať v hre vždy, keď už pokukáva po tlačidle Exit to Title. Shinji Mikami navyše dokázal, že sa to dá aj v otvorenom svete. Open-world je taký typický „bethesďácky“ a ponúka hromadu bočných questov, originálnych nepriateľov a ukrýva zbrane, ktoré čakajú prakticky len na hráča. Veľké plus pre ľudí, ktorým sa 25-hodinový príbeh zdá príliš krátky.

The Evil Within 2

Celkový verdikt

8.3/10
  • Hrateľnosť
  • Trvanlivosť
  • Grafika

Hidan-kun

Moje meno je Michal, mám 18 a som z BA. Hráčom budem v januári 6 rokov, začal som a vždy som mal doma len počítač, vďaka čomu vyzerá môj Steam, Origin a Uplay tak, ako vyzerá. Konzolu som mal donedávna len jednu a to PSP, teraz mám Xbox One S. Nemám uprednostnený žáner hier, ale priznám sa, že strategické a čisto RPG hry sú pre mňa veľmi náročné a veľakrát som to s nimi vzdal. Počúvam prevažne metal a rock. Ak by vás náhodou zaujímal steam, tak tam mám nametag: Hella, alebo toto je moja koncovka profilu: /id/Hidan-kun/

1 komentár

  1. StriderCZ píše:

    Velice hezký komentář. Díky.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *