Spätná kompatibilita pre Xbox One bola vývoji už od roku 2007

Spätná kompatibilita
Spätná kompatibilita je jednou z najväčších výhod Xboxu One a práve ona zvykne byť dôvodom pre upgrade. Možnosť hrať hry minulej generácie vstúpila na Xbox až v roku 2015, teda dva roky po uvedení konzoly na trh. Nápad totiž mimo iného pretlačil aj nový šéf Xbox divízie, Phil Spencer.

Na zachovanie kompatibility s hrami predošlej generácie sa myslelo už oveľa skôr. Dokonca sa na ňom začalo pracovať už v roku 2007. Vtedy na ňom pracovali dva tímy, jeden v Redmonde a druhý v Pekingu. Pracovali na emulátore grafického čipu z Xboxu 360, čo bolo lacnejšie, než keby mal Microsoft vložiť do každého Xboxu One samostatný procesor z 360-ky. Sony to totiž spravilo pri pôvodnej PS3, čo ale výrazne zvýšilo cenu konzoly na približne 650€.

Inžinieri však do Xbox One predsa len niečo vstavali. Procesor v ňom totiž obsahuje zopár inštrukčných sád, ktoré zabezpečujú stabilný chod niektorých funkcií Xboxu 360, ako je Textureform a XBA Audio. Bolo treba už len vyladiť softvér. Plány však zhatilo predstavenie Xboxu One na jar 2013. Microsoft totiž začal čeliť kritike pre funkcionalitu Xbox One a nutnosť byť neustále online. To vyžadovalo kompletné prerobenie konzoly, ktorú od uvedenia na trh delilo len pár mesiacov.

Xbox One

K projektu sa v roku 2014 vrátil až Phil Spencer, ktorý nahradil Dona Mattricka v roli šéfa Xbox divízie. Dôležité tiež bolo, aby hry okrem singleplayeru podporovali aj multiplayer. A tak si ako prvú hru vzali Castle Crashers. Multiplayer nefungoval celkom podľa plánu a preto sa skontaktovali za prísnych podmienok s tvorcami hry, aby im pomohli s odstránením chýb. Ďalší problém bol, že nefungovali savy. A tak mal 25-členný tím testera, ktorý mal jedinú úlohu – pamätať si celú hru. Doslova. Túto mozgovo náročnú úlohu mal Kevin La Chapelle.

Nezdá sa to, no jeho úloha bola celkom náročná. Niektoré hry totiž bežali len pri 1fps, a bolo povinnosťou ich prejsť. Prečo to tak bolo a prečo emulácia nefungovala tak dobre, si Microsoft uvedomil až počas E3. Jeden z inžinierov si totiž uvedomil, že konzoly majú trochu odlišné chovanie Scheduleru, teda komponentu, ktorý v procesore určuje, ktoré dáta pôjdu kam a ako rýchlo. Preto bolo treba prerobiť Scheduler tak, aby fungoval správne aj pri hraní hier z Xboxu 360.

Xbox Project Scorpio GPU

Potom, ku koncu roka 2016, sa začalo pracovať na projekte Fission. Mal ho na starosti Spencer Perreault, ktorý sám prehlásil, že keď mu Microsoft dá čas, Xbox One bude vedieť rozbehať hry z prvej generácie. A výsledok vidíme dnes. Pôvodne sa mu podarilo rozbehnúť 10% hier. Nie všetky vyzerali dobre, podstatné je však, že fungovali. O dva mesiace neskôr už fungovalo 90% hier. A s funkčnou technológiou prichádzajú aj možnosti vylepšovania. Takže, Ninja Gaiden Black je poprvýkrát širokouhlý a Crimson Skies má cross-gen multiplayer medzi pôvodnou konzolou, Xboxom 360, Xbox One S a Xbox One X, pomocou System Link technológie.

 

via IGN

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldy (GTA rulez) a závody, potom aj FPS-ká sú fajn. Nemám nič ani proti iným žánrom, len tie hry musia byť kvalitné. Plus ma bavia techológie. Môj gamertag: gallardoSVK

Tiež by ťa mohlo zaujať...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Nastavenia ochrany súkromia

Zrušiť účet?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?