Takto Kinect ovplyvnil technológie, ktoré používame každý deň

Xbox One Kinect
Microsoft ohlásil definitívny koniec výroby senzoru Kinect pre Xbox One. Z toho by sa dalo usúdiť, že technológia je dávno mŕtva, ale to nie je pravda. V skutočnosti totiž Kinect, aj napriek krátkej životnosti, ovplyvnil celý technologický svet a jeho prínos používame denne.

Kinect, pôvodne ohlásený ako Project Natal v roku 2009, totiž predstavoval začiatok novej éry. Éry, v ktorej ľudia nespoznávajú zariadenia, ale zariadenia spoznávajú ľudí. Za všetkým stála pomerne nevýrazná izraelská firma PrimeSense, ktorú neskôr kúpil Apple. Senzory od PrimeSense vedeli snímať pohyb človeka a práve v tom videl Microsoft potenciál. Takáto technológia má totiž potenciál v rôznych odvetviach. Lenže ako ju predať ľuďom?

Dajte ľuďom chlieb a hry a ľudia vás budú milovať – Caligula

Slová rímskeho cisára najlepšie opisujú, ako Microsoft trafil klinec po hlavičke. Ľudia milujú hry a nechať ich hrať sa s Kinectom je najlepší spôsob, ako spopularizovať platformu. Napohľad obyčajný pohybový senzor však navždy zmenil spôsob, ako ovládame svoje zariadenia. Predtým sme totiž zariadenia ovládali vždy klávesnicou, myšou, ovládačom alebo dotykovým displejom. Kinect ale rozšíril ovládanie zariadení o pohyb a hlas.

Viete, ako by ste vyzerali v roku 2007, keby ste do telefónu hovorili, nech vás zobudí o 7:30? No, ľudia by na vás pozerali ako na blázna. Dnes však už nie je nič zvláštne na tom, nadiktovať správu či skontrolovať počasie cez Siri alebo Google Now. Môžete zistiť, čo potrebujete, bez klikania, stačí na to použiť hlas. Technológia však už nie je len v telefónoch, ale aj v reproduktoroch typu Amazon Echo alebo čoskoro Apple HomePod.

Okrem toho prišli v poslednom období produkty typu Nest Cam alebo Amazon Echo Show. Prístroj od Amazonu využíva kameru a umelú inteligenciu. Plní celkom bežné záležitosti známe z telefónu, ale umelá inteligencia má schopnosť zhodnotiť oblečenie, či užívateľ vyzerá v danom oblečení dobre. Podľa expertov má technológia potenciál aj v zdravotníctve. Umelá inteligencia by totiž s kamerou mohla vyhodnotiť psychický či zdravotný stav človeka a prípadne ho varovať pred začínajúcimi chorobami.

No a v neposlednom rade, hĺbková kamera si našla svoje miesto spolu s ďalšími technológiami, ako je napríklad bodový projektor, v iPhone X. Ten totiž ponúka bezpečnostný snímač tváre Face ID, ktorý využíva práve komponenty, s ktorými sme sa stretli už v Kinecte. Takisto ponúka animovaných smajlíkov Animoji. Tie využívajú riešenie, s ktorými prišla firma Faceshift. Rovnaká firma pre dosiahnutie dokonalého stavu svojho softvéru používala práve Kinect.

V budúcnosti bude dedičstvo Kinectu poháňať virtuálnu realitu. Platforma Windows Mixed Reality totiž stavia na technológii herného doplnku, ktorý bol zdokonalený o celé 3 generácie. V súčasnosti totiž HoloLens bežia na Kinect v4 technológii, ktorú čoskoro nahradí v5. Piata generácia dokáže lepšie pracovať s rozpoznávaním priestoru, narábať s ním a má tiež nízku spotrebu. Dnes činí len 1.5W, kým v prvej generácii to bolo až 50W. Zvýšilo sa tiež zorné pole, z pôvodných 50° na 120°. Technológia je v konečnom dôsledku pripravená na mobilné zariadenia vďaka nízkej spotrebe.

Keď sa tak nad tým vlastne zamyslíme, tak Kinect neumrel. Z povrchu len zmizla jeho pôvodná podoba, ale technológia ako taká existuje naďalej a používa sa. Len si to už veľmi neuvedomujeme, pretože je všade okolo nás. A aj keď to s pohybovým senzorom pre Xbox nevyšlo, Microsoft si môže zapísať na konto aspoň jeden úspech. Za lacný peniaz predával hlasový, pohybový a hĺbkový senzor v jednom.

HoloLens

via FastCoDesign

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldy (GTA rulez) a závody, potom aj FPS-ká sú fajn. Nemám nič ani proti iným žánrom, len tie hry musia byť kvalitné. Plus ma bavia techológie. Môj gamertag: gallardoSVK

Tiež by sa ti mohlo páčiť...

1 komentár

  1. StriderCZ píše:

    Pěkný článek. Díky, rozšířil jsem si obzory

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *