Čínska vláda kritizuje PUBG, fenomén neprezentuje socialistické hodnoty krajiny

PlayerUnknown's Battlegrounds
PlayerUnknown’s Battlegrounds zatiaľ vyšlo len na PC a už tam je obrovským fenoménom. Titul má dnes viac ako 13 miliónov hráčov a značná časť z nich pochádza práve z Číny.

Oficiálne tam však hra nie je distribuovaná, podobne ako mnohé iné, a tak musia čínski hráči hľadať exotické spôsoby, ako hrať. Zakázané ovocie chutí najlepšie a preto číňania hrajú PUBG a ďalšie „kapitalistické“ tituly cez proxy siete. Hru najnovšie začali vyšetrovať čínske úrady a dokonca jej vyjadrili jasné NIE.

PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS
PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS
Developer: PUBG Corporation
Price: 29,99 €
  • PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS Screenshot
  • PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS Screenshot
  • PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS Screenshot
  • PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS Screenshot
  • PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS Screenshot
  • PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS Screenshot
  • PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS Screenshot
  • PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS Screenshot
  • PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS Screenshot
  • PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS Screenshot
  • PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS Screenshot

Dôvody sú viaceré. V prvom rade, hra prezentuje krv a násilie (niečo také predsa v Číne nemôže existovať!). Druhý dôvod je ten, že hra neprezentuje kľúčové socialistické hodnoty a tradičnú kultúru Číny. Ako totiž vieme nielen z učebníc, tak sa socialistický systém riadi heslami ako zdieľaný majetok, súdržnosť a mohli by sme nájsť nejaké ďalšie utopistické prikázania. Naproti tomu PUBG je o prežití jedného zo 100 hráčov, pričom hráči môžu prezentovať svoju chamtivosť a korisť si môžu nechať len pre seba samých. A to je predsa presný opak toho, ako funguje (alebo chce fungovať) Čína.

Titul s 13 miliónmi hráčov je v krajine obrovský fenomén. Podľa analytika IHS Markit, Piers Harding-Rollsa tvoria predaje v Číne až 40% globálnych predajov Battlegrounds. Mnohé herné spoločnosti si pritom robia zálusk na Čínu. V krajine žije až 1,4 miliardy obyvateľov a trh má hodnotu 25 miliárd dolárov. Slušný balík. Robia si naň zálusk však aj čínske firmy, vrátane gigantu Tencent, ktorý má záujem o odkúpenie práv na oficiálnu distribúciu hry v krajine. Zatiaľ však nie je jasné, ako sa Tencent a Bluehole, Inc. dohodli.

via CNN

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldy (GTA rulez) a závody, potom aj FPS-ká sú fajn. Nemám nič ani proti iným žánrom, len tie hry musia byť kvalitné. Plus ma bavia techológie. Môj gamertag: gallardoSVK

Tiež by sa ti mohlo páčiť...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *