RECENZIA Tacoma

Tacoma Recenzia
Stratili ste kontakt so Zemou a vo vašej vesmírnej stanici pomaly dochádza kyslík. Ostáva vám len niekoľko hodín života. Čo urobíte?

To je otázka, ktorú si v osudný deň položilo šesť členov posádky vesmírnej stanice Tacoma. V onen deň sa zdá byť všetko v absolútnom poriadku. Umelá inteligencia ODIN hlási prechod meteorického roja v okolí stanice, ale to by nemalo ohroziť stanicu. Tvrdí to ODIN a korporácia Venturis, ktorá projekt iniciovala, to len potvrdzuje. Ale už asi viete, ako to chodí. Alebo spravili scenáristi výnimku a klamali vám do očí?

Tacoma AR Capture

Každú zo šiestich postáv reprezentuje iná farebná silueta

Čo sa vlastne na stanici Tacoma stalo, sa hráči dozvedia tri dni po incidente. Na Tacomu nastupujú v roli pracovníčky Amy Ferrier, ktorá na stanici zaháji vyšetrovanie a musí získať umelú inteligenciu ODIN. Venturis ju totiž potrebuje preskúmať. Žiadne vypočúvanie a lá LA Noire sa tu nekoná, vzhľadom k udalostiam tu nie je koho vypočúvať. Prehľad o tom, čo sa tu vlastne udialo, však ponúkajú holografické záznamy scén uložené v pamäti centrálneho počítača.

A tie naozaj stoja za to! Rekonštrukcie síce nie sú úplné, ale každú si pozriete niekoľkokrát, niekoľkokrát pozastavíte a niekoľkokrát pretočíte vpred a vzad. Je to preto, že záznamy mapujú celú oblasť a teda dej sa odohráva na viacerých miestach v jeden časový úsek. A do toho je tu akési napätie, či sa nestane niečo, čo môže vašu investigatívu ohroziť. Môže za to zrejme hlas Carla Lumblyho, ktorý nadaboval ODIN-a a udržuje si zhruba rovnaký tón hlasu ako Agent 47 alebo HAL 9000 z Vesmírnej Odysey.

Tacoma Basketball

Spomínal niekto Space Jam?

Tým sa dostávame aj k zvukovej stránke hry. Pretože sa jedná o vesmírnu detektívku na opustenej stanici, časť hry tvorí ticho a jediné, čo ho ruší, sú AR záznamy či spustiteľná hudba v určitých miestnostiach. Zvuková stránka je teda skromnejšia, ale tým viac pridáva na kvalite celkovému zážitku. Plus to pomáha aj grafickému zážitku, pretože ten je taký… priemerný.

Vlastne je to grafika, ktorá je tak nejak typická pre všetky hry bežiace na Unity Engine, obohatená o živé a kontrastné farby, ale to je všetko, čo sa k nej dá povedať. Proste, klasika. Kombinácia oboch ale priamo vytvára príbeh a pomáha spoznávať postavy, ktoré tu žili, ako aj ich osobné príbehy, záujmy a lásky.

Tacoma Pool

Vesmírna stanica ponúka aj iné aktivity

Čo ale musím skritizovať, je podpora Xbox One X. Hra síce podporuje nový Xbox, ale táto podpora je defaultne vypnutá. Renderovanie v 4K je treba zapnúť ručne v nastaveniach hry, buď v hlavnom menu alebo počas pauzy. No keď ho zapnete, tak okrem krajšieho a ostrejšieho obrazu pribudnú framedropy. Na čom by nebolo nič, ale tu je ich, hlavne v neskoršej časti hry, požehnane a občas sekajú celé „levely“ Tacomy. Je to vec, ktorá bije do očí, zvlášť keď je to plná hra a žiaden Early Access ako je napríklad PUBG. V hre by som tiež veľmi ocenil podporu VR, ale to je chyba konzoly.

Tacoma
Tacoma
Developer: Fullbright
Price: $19.99

Hovorí sa, že tichá voda brehy myje a Tacoma so svojim príbehom a štýlom rozprávania rozhodne odpovedá ľudovej múdrosti. Nepatrí síce medzi najdlhšie, osobne som celú hru prešiel za jedno poobedie, ale ten zážitok bol naozaj pekný a zapamätateľný, ak si odmyslíme horšiu optimalizáciu hry pre Xbox One X. Scenáristom ale treba zatlieskať, pretože Tacoma svojim príbehom prekonala moje osobné očakávania. Len… nie je 20€ za jedno poobedie trochu veľa?

Tacoma

6.9/10