RECENZIA Dragon Ball FighterZ

Dragon Ball FighterZ Recenzia
KA-ME-HA-ME-HAAAAAAA! Všetci fanúšikovia anime sa môžu radovať, pretože Bandai Namco štartuje rok novou bojovkou Dragon Ball FighterZ.

Tou najväčšou novinkou je, že vývojári poľavili od inovátorstva, aké predviedli pri tituloch Xenoverse a vracajú sa na zabehnuté koľaje bojového žánru. Po dvoch 3D bojovkách teda prichádza vcelku príjemný downgrade do starého dobrého pohľadu z boku. Práve to je tá tajná prísada, ktorá vám v žánri bojoviek pomôže uvariť úspech. No ona sama nestačí a výsledok vždy záleží aj od ďalších ingrediencií.

Dragon Ball FighterZ

Ako napríklad spôsob boja. Ten je v Dragon Ball Z veľmi jednoduchý a to až do takej úrovne, že si hru dostatočne užije aj vaša priateľka, ktorá hry nehrá. Dokáže si však proti vám zahrať, a možno vás aj poraziť, náhodným mačkaním tlačidiel. Okrem toho sa príbehový mód začína tutoriálom, ktorý vás okrem základov naučí všetky kombá. Ak by ste ich aj náhodou zabudli, o čom pochybujem, keďže tých kombinácií je nanajvýš 10, tak je tu stále k dispozícii Practice mód. Podobne ako inde, aj tu si ho viete prispôsobiť podľa svojich potrieb a dokonca v ňom viete odstrániť menu, takže sa môžete pokochať nádhernou grafikou.

A práve grafická stránka je dokonalá! Fanúšikovia série Dragon Ball si ju určite zamilujú, keďže sa drží presne tej istej animácie, farebnej schémy, obrysov a „sekavosti“, aká je typická pre kreslený seriál. V konečnom dôsledku je gameplay na nerozoznanie od seriálu. Platí to však len počas boja. Cutscény nie sú seriálové, vývojári sa rozhodli pre štýl vizuálnej novely, kde sa treba preklikávať rozhovormi ako v Pokémonoch. Aspoň že na Xbox One X sa hra renderuje v 4K. Kvôli zachovaniu 60fps má však zabudovaný downscaler. Rozhodne zlá nie je ani zmes elektronickej hudby, ktorá celú hru doprevádza.

Dragon Ball FighterZ

Príbeh som už načrtol vyššie a tak je na mieste, aby sme sa šli pozrieť naň. Na rozdel od iných bojoviek Dragon Ball FighterZ prináša tri prerozprávania príbehu, vždy z pohľadu inej frakcie. Je to veľmi dobré osvieženie zaužívaného storylinového konceptu bojoviek. Či je to Injustice alebo nedávno vydaný Marvel vs. Capcom Infinite, vždy je to o boji dobra proti zlu, kde dobro zvíťazí. No nikto nikdy nevenoval dostatočnú pozornosť nepriateľom. Sú to vlastne zloduchovia? Čo ak to sú len naše predsudky? Čo ak sa proste nestotožňujeme s ich názorom a dávame to až prehnane najavo? Dozviete sa v ďalšej epizóde Dragon Ball Z Táto hra vám dáva odpoveď!

Pri hraní Super Warriors Arc hráči hrajú za Gokua a jeho spolubojovníkov. V Super Villain Arc pre zmenu hráme za zlých, ktorými sú Frieza a Ciel, a celé to zavŕši Android Arc, kde sa na udalosti pozrieme z pohľadu androidov. Dokopy príbeh zaberie asi 12 hodín hracieho času, pokiaľ sa nerozhodnete preskakovať ukážky. Tie sú vlastne vyššie spomenutou vizuálnou novelou s jemnými možnosťami interakcie. Podobne ako v hrách Telltale, hráči si môžu zvoliť odpoveď. Hra ich ale nikam nenáhli a odpovede nemajú prakticky žiaden vplyv na dej. Je to teda len také príjemné spestrenie hry.

Dragon Ball FighterZ

Story Mode má však aj svoju odvrátenú stránku. Spočiatku sa môže zdať chaotický, no hráč si naň zvykne. Horšie však je, že je to zároveň Survival rozdelený na stage. Zranenia z boja zostávajú – liečia sa len čiastočne a ak náhodou zomriete v boss fighte, začínate odznovu. A to môže byť v neskorších častiach naozaj frustrujúce a verím, že si to odnesie zopár nevinných ovládačov. Taktiež je tu levelovací systém, kde sa s každým dosiahnutým levelom zvyšuje maximálne HP. Po dlhšom hraní to však môže byť repetitívne.

Multiplayer

Samozrejme nesmieme zabudnúť ani na multiplayer. Bojovky sú v konečnom dôsledku zábavné práve vo dvojici a tak ako iné bojovky, aj Dragon Ball FighterZ si môžete zahrať dvaja pred obrazovkou. Myslím, že tu ani nie je o čom diskutovať – gaučový multiplayer spĺňa svoju úlohu na jedničku a garantuje nekonečné hodiny zábavy.

Dragon Ball FighterZ Character Roster

Nie je to futbalová 21-ka, ale 21 postáv tu naozaj je

No pokiaľ ide o online multiplayer, zabudnite naň. Nie že by v hre nebol. Problém je, že tu platí staré známe „Japonci nevedia robiť online služby“. Už exkluzívna Xbox One beta bola problémová, keď sa do nej hráči nevedeli pripojiť. A po vydaní veci nie sú v tomto ohľade omnoho lepšie. Do online hry sa treba pripojiť cez interaktívnu lobby s chibi postavičkami a vyberáte si, čo budete robiť. Môžete hrať Arénu, do ktorej idete s niekým, kto je tiež v lobby. Takisto je tu arkáda aj ranked zápasy. Online je však do istej miery simulátor čakania.

Súčasťou multiplayeru sú aj loot boxy. Našťastie, Bandai Namco si nedovolili zájsť tak ďaleko, ako EA, a v loot boxoch sa nachádzajú iba kozmetické doplnky, skiny alebo postavičky do lobby. K tomu sa dajú kúpiť buď za reálne peniaze, alebo za hernú menu, ktorú získavate vyhrávaním zápasov. Takže reálne na loot boxy nemusíte minúť ani cent.

Dragon Ball FighterZ Lobby

Dragon Ball FighterZ je rozhodne povinnou jazdou pre každého fanúšika anime – nie len Dragon Ball Z, ale žánru anime ako takého. Tí ostanú rozhodne ohúrení perfektnou grafikou, ktorá bude vyzerať skvelo snáď aj o 20 rokov, kedy už budú ostatné 3D tituly na úplne inej grafickej úrovni. Zaujme však aj tých, ktorí anime nepozerajú, no už len z princípu si neodpustia jeden, dva, možno tri… a vlastne aj štyri súboje za sebou s kamarátom počas večera, ktorému vládne konzola, pizza a vychladené pitie.

Dragon Ball FighterZ

8.4/10

Hidan-kun

Moje meno je Michal, som z Bratislavy Hráčom som už od svojich 12 no vždy som mal doma len počítač, vďaka čomu vyzerá môj Steam, Origin a Uplay tak, ako ženské šatníky. Konzolu som mal donedávna len jednu a to PSP, teraz mám Xbox One S. Nemám uprednostnený žáner hier, ale priznám sa, že strategické, tower defense a turn-based hry sú pre mňa veľmi náročné a veľakrát som to s nimi vzdal. Počúvam prevažne metal a rock.