RECENZIA Monster Energy Supercross: The Official Videogame

Monster Energy Supercross Recenzia
V energetických nápojoch je sila. A nie iba keď ide o marketing. Zdá sa totiž, že ak máte za sebou dobrú značku, potom je aj motivácia vývojárov na trochu inom leveli, o čom svedčí aj Monster Energy Supercross: The Official Videogame.

Skúsenejší závodník však hneď pozná, že táto hra je v podstate náhradou za MXGP4, ktoré bolo prezlečené do oficiálneho kabátu a „požehnané“ veľkou značkou, skoro ako keď miesto MotoGP16 na trh prišla hra Valentino Rossi: The Game. Len možno pobaví, že už v tutoriále hráte za Ryana Dungeyho z tímu Red Bull KTM a teda závodíte na motorke konkurenčného energeťáku. O to vtipnejšie je, keď tento tutoriál vyhráte.

Monster Energy Supercroxs Ryan Dungey

Mimochodom je veľmi užitočný, lebo si v praxi vyskúšate jazdný model bez toho, aby sa hra pred každým „krokom“ pozastavila. Prakticky hneď zistíte, že v Monster Energy Supercross nestačí len hýbať kormidlom doľava a doprava. Dôležitá je poloha tela a len vďaka nej dokážete líznuť tú ostrú zátačku, ktorá sa k vám nebezpečnou rýchlosťou blíži. No samozrejme s tou akrobaciou to netreba preháňať, inak budete nasledujúcich pár sekúnd bojovať o svoju pozíciu proti svojej vlastnej motorke. Poteší však, že sa oproti MXGP3 ovládací model výrazne zlepšil – čo je dôležité, ak chcete, aby si hru užilo čo najviac ľudí. Je však pravda, že pre skúsených hráčov, ktorí chcú výzvu, je k dispozícii naďalej simulačný jazdný model, ktorý je už trochu iné kafe.

Monster Energy Supercross

Pre masy je tu však práve ten zjednodušený jazdný model, a čo je najlepšie, viete s ním prejsť bez problémov kariéru, ktorá je rozdelená na tri série, ako aj režim oficiálneho šampionátu. V ňom si môžete vybrať závodníka, za ktorého chcete hrať a môžete tak skúsiť aspoň na svojej obrazovke ovplyvniť výsledky minuloročného Supercross šampionátu. A áno, nájdete tu aj Dungeyho, s ktorým vás hra hýčka na získanie achievementu podľa skutočných udalostí. Bol to práve on, kto ukončil svoju kariéru zlatom.

No pokiaľ ide o samotný režim Kariéry, tak tam je to o vás. Vytvoríte si svoju postavu, pričom tento proces je celkom plynulý, až na jednu vec – číslo na chrbte. Neviem, či hra vyberá číslo sama, ale mne vybrala číslo #815, ktoré som nechcel. A nie, nestačilo použiť klávesnicu, bolo treba sa presunúť, číslo po čísle, do prvej stovky. Čo trvalo zhruba toľko, že som medzitým stihol napísať menší článok, doplniť ho o grafiku, publikovať a zdieľať aj so statusom na Facebook.

Monster Energy Supercross Number

Keď si však vytvoríte postavu, vyberiete tím a svojho prvého sponzora, je čas zvoliť si, ktorú divíziu si „dáte“. Na začiatok sú na výber len 250SX East a 250SX West a po ich prejdení je sprístupnené grandiózne finále v podobe 450SX. Grandiózne preto, lebo okrem vyššej obtiažnosti vás hra prekvapí turnajom, v ktorom prechádzate všetky dostupné trate. Takže kým pri prvých dvoch turnajoch ste stihli dominovať v súťažiach naprieč USA za dve hodiny, v tom najvyššom si pripravte takých 5 až 6 hodín, ak počítame aj so spomínanou obtiažnosťou a túžbou byť #1 všade, kde sa len dá.

Monster Energy Supercross

A čo, keď sa vám to nepodarí? Potom je čas na ďalšiu sezónu, v ktorej môžete svoje šťastie skúsiť opäť. Alebo môžete zopakovať svoj úspech. Jednoducho, kariéra tu je v prvom rade o závodení, za ktoré budete odmenení XP. U ktorých mi inak prišlo vtipné, že hra trpí akousi „infláciou“ a tak za jeden závod získate možno 40 000 XP a teda vaša postava sa vyleveluje vždy aspoň o 1 level. Čiže to zbieranie XP je tu skôr len tak pre radosť, pretože na rozširujúci sa zelený pásik po konci každého závodu sa pozerá pekne. ?

Už samozrejmosťou je režim voľného závodenia buď vo forme závodu či Time Attacku, ako aj online multiplayer a editor tratí, ktorý sa letmo inšpiruje Trackmaniou a dáva hráčom možnosť vytvoriť si svoju vlastnú Supercross trať. Editor funguje veľmi intuitívne, pričom dáva na výber možnosť zvoliť si typ a veľkosť štadiónu, vzhľad štartu a potom teda rovinky, zákruty, skokany a ďalšie veci, ktoré k MXGP patria, v rôznych podobách. A o výsledné trate sa môžete následne podeliť s ostatnými hráčmi v online multiplayeri.

Monster Energy Supercross

Čo sa už technického spracovania týka, tak rozhodne poteší, že hra beží v 60fps, takže obraz je všeobecne plynulý. Občas sa ale stane, že hra príliš zahltí procesor a vtedy dochádza k zvláštnej situácii, kedy si hra napriek nestíhajúcemu hardvéru stojí za tým, že musí vyrenderovať každý frame. Výsledkom je, že miesto typických framedropov alebo stutteringu dochádza k jej spomaleniu a v očiach diváka sa znásobuje všadeprítomný motion blur.

A pretože už píšem o neduhoch hry, určite stojí za zmienku aj fakt, že hra má aj iné, menšie bugy. Napríklad sa mi stalo, že keď som sa otočil do zákruty až v príliš ostrom uhle, hra začala odpočítavať tri sekundy na vrátenie sa na trať. Mimochodom hra už neresetuje automaticky po tom, ako vyjdete z trate, ale dá vam práve tie spomínané tri sekundy, aby ste sa na ňu vrátili sami. V niektorých prípadoch však predsa len dôjde k resetu, napríklad keď spadnete z motorky.

Monster Energy Supercross

Ešte, čo sa obrazu týka, tak je zreteľné, že na Xbox One X hra nebeží v natívnom 4K s výnimkou 2D prvkov. Zároveň je však grafika podstatne krajšia oproti MXGP3, kde si od nás odniesla iba 2 z 10 bodov. Zvuk, zvuk musím pochváliť! Hra disponuje skvelou zmesou metalu a navrch toho všetkého počujeme hlas komentátora Ralpha Shaheena, ktorý komentuje začiatok závodu. Myslím si ale, že by nebolo na škodu, keby komentoval viac, predsa len taký ten „nádych NHL“. Ten by sa hre fakt že hodil.

Zdá sa, že kritika z minulého roka zabrala. Štúdio Milestone prišlo na trh s novou motorkárskou hrou, v ktorej sa neštíti blata, no rieši veci formálnou cestou. A tak sa z exteriérových tratí presúvame na štadióny, kde na nás číhajú predpripravené trate z minuloročnej Monster Energy Supercross sezóny, ktorej sa teraz môžeme zúčastniť buď ako nový závodník alebo ako skúsený veterán, ktorý má už nejakú tú sezónu za sebou. K tomu sa stretávame s prívetivým jazdným modelom, editorom tratí, krajšou grafikou a fantastickým soundtrackom. A samozrejme s multiplayerom a komentátorom, ktorý komentuje vstup gladiátorov motorkárov do arény.

Monster Energy: Supercross

7.5/10