War Thunder potvrdzuje crossplay medzi Xbox One a PC

War Thunder Advancing Storm
Gaijin v čase piateho výročia hry ohlásil príchod War Thunder na Xbox One, kde zároveň už vtedy potvrdil podporu pre Xbox One X. Hra ešte na našu konzolu nevyšla, ale je v plnom vývoji a tvorcovia teraz priblížili nové, pekne znejúce detaily.

Hneď prvou novinkou – a táto súvisí so všetkými platformami – je prechod na nové jadro Dagor 5.0. Aktualizované jadro bude súčasťou veľkej aktualizácie 1.77, ktorá prináša lepšie vizuálne a zvukové efekty.

Vylepšená grafika prináša globálne osvetlenie, kontaktné tiene, fotorealistické efekty poveternostných podmienok, objemnú hmlu aj dym. Vo výsledku tieto efekty pomôžu dotvoriť vojnovú atmosféru tejto MMO. Tiež je novinkou v engine odchýlka orezu TAA, ktorá odstraňuje zubaté okraje vegetácie a vyhladzuje predmety bez výrazného dopadu na výkon. Takže vlastne taký úspornejší antialiasing. Ďalšou novinkou je updatovaný Displacement Mapping, technológia tvorby okolia. Súčasťou updatu sú diery na cestách a zemi, vyjazdené koľajnice, kaluže počas dažďa a tak ďalej, a to dokonca aj pri najnižších grafických nastaveniach.

War Thunder Displacement Mapping

Vylešpený zvuk potom zahŕňa nanovo navrhnuté zvukové efekty, kde je každý výstrel zložený z viacerých vrstiev zvuku vrátane ozveny. Novou technikou zvuku sa hra približuje realite, kde Gaijin sľubuje, že skúsení vojnoví hráči môžu vyhodnotiť kaliber strely na základe zvuku. K tomu sú prítomné aj zvuky ako padajúca nábojnica či mechanizmus zámku, lietadlové zvuky majú ozvenu. A tiež sú v pláne ďalšie zvukové efekty, ktoré zatiaľ tvorcovia nepriblížili.

XBOX ONE / XBOX ONE X

Ďalšie novinky sa potom už týkajú špecificky Xboxovej verzie hry. Prvou veľkou správou je oznámenie podpory cross-play medzi PC a Xbox One. Vývojári chceli hru priniesť na Xbox už skôr, no podmienkou bol cross-play a ten Microsoft v marci 2014 nepodporoval. Odvtedy sa už ale zmenilo vedenie, šéfovskú stoličku prevzal Phil Spencer a s tým sa radikálne zmenil postoj tímu Xbox voči inováciám. Tie zahŕňajú aj cross-play a to je dôvod, prečo hra prichádza na Xbox One teraz.

War Thunder Layered Fog

Druhou novinkou sú vylepšenia pre Xbox One X. Už skôr bolo potvrdené, že hra beží v natívnom 4K rozlíšení. Aktuálne beží pri viac ako 30fps, pričom hra nemá framerate cap. Je však treba dodať, že ide o laboratórne podmienky a tak sa veci môžu mať po vydaní inak. To isté konieckoncov platilo pri PUBG, kde Brendan Greene sľuboval 4K 60fps pri vydaní, ale v realite mala hra čo robiť, aby bežala pri 20fps. Pri War Thunder majú vývojári v pláne dva režimy – 60fps mód alebo 30fps mód s dodatočnými grafickými vylepšeniami. Tie zahŕňajú napríklad lepšiu kvalitu tieňov, antialiasing, ale nie textúry. Tie si majú zachovať pôvodné rozlíšenie.

War Thunder M1 Abrams

via WCCFTech; tlačová správa

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldové hry (odchovalo ma GTA), závodné hry a do môjho zoznamu naj musím pridať Sea of Thieves. Dôležité pre mňa je, aby hra bola kvalitná. Môj gamertag: gallardoSVK

Môže sa Vám ešte páčiť...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *