Budúcnosť AAA hier je v cloude, myslí si producentka Assassin’s Creed

Crackdown 3 Horizontal
Bývalá producentka série Assassin’s Creed a generálna manažérka EA Motive, Jade Raymond, má čo povedať k súčasnemu hernému priemyslu.

V rozhovore s Deanom Takahashim (pozn. novinár, ktorý sa minulý rok preslávil tým, že nerozumel ovládaniu v tutoriale hry Cuphead) mala manažérka štúdia Motive odpovedať v prvom rade na to, čo si myslí o fiasku, ktoré sa EA podarilo so Star Wars Battlefront 2. Otázka je na mieste aj preto, že štúdio Motive pracovalo na singleplayerovej kampani pre tento titul s nenávratne poškodenou reputáciou.

Rozhodnutie EA nejako veľmi neobhajovala a priznala, že celá situácia donútila EA zamyslieť sa nad vylepšením svojich hier a predísť tak v budúcnosti podobným prúserom. Dodala však, že vývojárske tímy, ktoré boli zložené z DICE, Criterionu a štúdia Motive, pracovali na hre veľmi náročne. Obzvlášť potom štúdio DICE, ktoré na hre naďalej pracuje. Samotné štúdio Motive už pracuje na inom open-worldovom titule, ktorý môže, ale aj nemusí byť predstavený na E3.

Crackdown 3

Raymond preto hovorila aj o svojej vízii herného priemyslu budúcnosti, najmä o AAA hrách. Podľa nej bude cloudové hranie dosť veľkým inovačným faktorom. V čase, kedy vznikal Assassin’s Creed, riešili vývojári hlavne hardvérové schopnosti PS3 a Xboxu 360. Na tú dobu veľký výkon im umožnil vytvoriť pomerne veľkú open-worldovú hru, v ktorej sa dá všade liezť a všade kam hráč vidí, tam môže ísť. Cloudový gaming je však obrovským posunom vpred.

Výkon je prakticky neobmedzený, limituje ho len cena serverov. Vie však simulovať skutočný svet a renderovať všetko s pomocou reálnej fyziky. Už to nebude len o stovke AI postáv. Môžu ich byť tisíce! V multiplayeri sa môže zabudnúť na stovku hráčov na mape. Môžu ich byť tisíce alebo až milióny. Očakáva, že prvé štúdiá, ktoré sa tejto sily chopia, spravia iné tituly a budú to obrovské hity. Jednou z hier, ktoré využívajú technológiu cloud gamingu, je Crackdown 3. Využíva technológiu Cloudgine, ktorá bola teraz integrovaná do Unreal Engine 4 po tom, ako Epic odkúpil softvér. Crackdown 3 ho využíva na realistickú deštrukciu v režime Wrecking Zone.

via WCCFTech

 

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldy (GTA rulez) a závody, potom aj FPS-ká sú fajn. Nemám nič ani proti iným žánrom, len tie hry musia byť kvalitné. Plus ma bavia techológie. Môj gamertag: gallardoSVK

Tiež by ťa mohlo zaujať...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Nastavenia súkromia