EA: „Je jasné, že nás hráči vidia inak, než sme si mysleli“

Electronic Arts si minulý rok poriadne pokazila reputáciu u hráčov po tom, čo vydala zabugovaný Mass Effect: Andromeda, nemastný-neslaný Need for Speed: Payback a loot boxami preplnený Star Wars: Battlefront 2. A vlastne ešte zatvorila Visceral Games.

Najväčšou kauzou však boli práve spomínané loot boxy a závislosť Star Wars: Battlefront 2 na mikrotransakciách. Dokonca sa postarali o to, že EA začali vyšetrovať viaceré úrady po celom svete a USA dokonca prichystala niekoľko zákonov na reguláciu loot-boxov v hrách, avšak tieto zákony nakoniec neprešli.

Electronic Arts si však z tohto vzala ponaučenie. A dá sa povedať, že obrovské, pretože firma zhruba pol roka po vydaní hry prehlásila, že si nemôže podobné fiasko dovoliť pri novom Battlefielde alebo Anthem, teda pri dvoch hrách, ktoré majú vyjsť koncom roka 2018 a začiatkom 2019. Už aj samotný Star Wars Battlefront 2 si prechádza zmenami – Star Cards, ktoré boli v hre od začiatku, sa nebudú dať kúpiť reálnymi peniazmi a v zakúpiteľných loot boxoch budú už len kozmetické doplnky a nie veci, ktoré by hráčom prilepšovali.

Niektorí hráči si našli spôsob, ako bojovať s neférovou politikou pri Battlefronte 2

„Ľudia zrejme ocenili, čo sme spravili – hráči sa vracajú a vidíme silnejší engagement v číslach. Ľudia si zrejme myslia, že sme to z väčšej časti napravili,“ prehlásil dizajnový riaditeľ EA Patrick Söderlund. „Neznamená to ale, že by sme skončili. Naďalej budeme hru vylepšovať, budeme na tom trvať a budeme veľmi ohľaduplní voči tomu, ako naše plány ovplyvnia budúce produkty. Vo firme sme spravili niekoľko razantných krokov, aby sme zhodnotili a pochopili mechanizmy okolo monetizácie, loot boxov a vecí, ktoré poputujú do našich hier ešte predtým, než sa dostanú na trh.“

Söderlund pokračuje: „Hráči nám ukázali, že si nemôžeme pri ďalších hrách ako je Battlefield alebo Anthem, dovoliť podobné chyby. A ani ich neurobíme. Je jasné, že nás hráči vidia inak, než sme si mysleli. V takejto situáciii, ako člen vedenia, ako chlapík čo má na starosti všetky štúdiá, to musím brať seriózne. A musíme naďalej počúvať a pochopiť dôsledky. Musíme byť veľmi obozretní, pokiaľ ide o to, čo robíme.“ Nakoniec dodal, že EA musí teraz ukázať ľuďom, že to s víziou vyvíjania najlepších hier myslí seriózne a rovnako tak to myslí aj s férovým prístupom k zákazníkovi.

via The Verge

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldy (GTA rulez) a závody, potom aj FPS-ká sú fajn. Nemám nič ani proti iným žánrom, len tie hry musia byť kvalitné. Plus ma bavia techológie. Môj gamertag: gallardoSVK

Tiež by sa ti mohlo páčiť...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *