RECENZIA: Xbox One X po pol roku používania

Xbox One X Recenzia
November 2017 bol mesiacom, na ktorý sa mnohí xboxeri tešili. Microsoft po roku a pol čakania konečne začal predávať najvýkonnejšiu konzolu sveta, Xbox One X. A už krátko pred oficiálnym vydaním sa konzola v Project Scorpio edícii dostala do našich rúk. Kvôli skutočnosti, že si konzola v tom čase nemohla behať len tak po slobode, išlo o tak trochu tajnú akciu – o prevoz sa postaral Kuriér. Ale nie ten klasický s dodávkou, skôr Statham v čiernom aute. Tentoraz bez explózii, prestreliek a vládneho špeciálu.

Len krátko pred oficiálnym vydaním konzoly si tak nový Xbox One X „Project Scorpio Edition“ vymenil stále miesto na stole s mojim pôvodným Xbox One z roku 2013.

| UNBOXING

Project Scorpio Edition sa vyznačovala hneď niekoľkými špecialitami. V prvom rade mala odlišnú krabicu. V tomto prípade išlo naozaj o krabicu. Kým pri Xbox One S zvykne Microsoft skôr obaliť klasickkú krabicu do papierového prebalu, tu sa na hráčov teší box s dizajnom, ktorý imituje pôvodnú konzolu Xbox. Líši sa však novým logom značky Xbox, pod ktorým je vyrazené zelené lesklé logo Project Scorpio. Vo vrchnej časti sa pre zmenu nachádza nálepka s číslom 0105101317 – číslo, ktoré značí každý významný míľnik v histórii platformy:

  • 2001 – Xbox
  • 2005 – Xbox 360
  • 2010 – Xbox 360 Kinect
  • 2013 – Xbox One
  • 2017 – Xbox One X

Vovnútri balenia hráča privíta obsah v nasledujúcom poradí. Na úvod je tu tmavá obálka s kódmi na Xbox Live Gold (14 dní) a Xbox Game Pass (1 mesiac). Všetko, čo bolo niekedy v krabiciach od Xboxu biele, je teraz čierne. Obsahovo je totožná so zvyškom konzol. Nájdeme tu originálny HDMI kábel pre Xbox One X, napájací kábel a ovládač. Predsa len je tu však jeden rozdiel. Súčasťou balenia je kompletne tmavý ovládač s drobným nápisom Project Scorpio. Okrem toho na hráčov v ďalšej krabici číhal tmavý stojan. Za zmienku stojí, že Microsoft ho oficiálne nepredáva a užívateľom dáva na výber len certifikovaný stojan od iného výrobcu.

 

Xbox One X Box Content

| DIZAJN

Najdôležitejšou súčasťou balenia je už samotná konzola spiaca v tmavej fólii. Ak bol doteraz hráč zvyknutý na pôvodné One z 2013, tak ostane prekvapený miniatúrnymi rozmermiAko môže mať toto niekoľkokrát viac výkonu?! – bola moja prvá otázka. Je to skoro ako pred rokom, keď Microsoft vydal Xbox One S, ibaže tu má ešte dodatočný efekt skresľujúca čierna farba. A navyše je aj konzola o niečo nižšia oproti One S. Zároveň je ale nepatrne dlhšia a širšia. Po pár mesiacoch ale človek prestane tieto rozmerové odlišnosti vnímať.

Z dlhodobého hľadiksa sa odrazia na utieraní prachu na väčšej ploche stola. Pravdaže je to individuálne: niekomu sa doma práši viac, niekomu menej. Stopu konzoly je však možné ďalej zmenšiť vďaka onomu vertikálnemu stojanu. Ten mi príde ako štýlové riešenie pre hráčov. V tejto polohe Xbox naozaj pripomína hernú konzolu. V ležatej ale vidno, že Microsoft nezanevrel na eleganciu. V ležatej polohe vyzerá aj tento Xbox ako dokonalý doplnok k modernému nábytku – niečo, čo jednoducho vyjadruje, že je multimediálnym centrom.

 

Xbox One Family

Dizajn bol podľa slov Microsoftu inšpirovaný artefaktom z filmu 2001: Vesmírna odysea. Popravde je radosť pozerať sa na to, že má konzola minimalistický vzhľad. Na vrchu už nie sú žiadne otvory pre chladenie, všetko sa presunulo na boky a dozadu. Mechanika už nie je viditeľná, je schovaná v štrbine medzi dvomi doskami. To mi robilo problém iba na začiatku. Keďže som ale upgradoval z prvého One, príde mi nešťastné rozloženie predných tlačidiel. Ani po pol roku som si nezvykol na to, že sa párovacie tlačidlo teraz nachádza napravo pri USB porte, kým vľavo sa nachádza už len tlačidlo na vyberanie disku z mechaniky. Nepomáha tomu ani fakt, že sa hneď vedľa tohto tlačidla nachádza IR snímač, čo síce napomáha symetrii, ale mňa osobne to mýli.

Zadná strana konzoly má väčšie, štvorcové výrezy pre chladenie. To mi pripomenulo správu o invázii švábov do amerických PS4, ale dúfam, že nič také u X nehrozí. Panel s portami na zadnej strane sa presunul zdola nahor a jeho ponuka je totožná s Xbox One S. Nájdeme tu napájací port, HDMI-In, HDMI-Out, IR Out, optický port (S/PDIF), Ethernet a dvojicu USB SuperSpeed portov. Ani tu nenájdeme dedikovaný port pre Kinect – ktorý sa už navyše prestal vyrábať.

| HARDVÉR

Keďže sa žiaden Xbox One X neodlišuje, ak ide o hardvér, tak túto časť prejdeme len rýchlo a skôr zhrnieme fakty. Srdcom konzoly je nové SoC vyvinuté v úzkej spolupráci medzi AMD a Microsoftom a nesie názov Scorpio Engine. Ten pozostáva z procesoru, grafickej jednotky a operačnej pamäte. Teda je to system-on-chip, ako sa patrí. Prvou časťou riešenia je 64-bitový 8-jadrový procesor, ktorý využíva vylepšenú architektúru Jaguar. Nie je to teda Ryzen, ako sa spočiatku zdalo z teasingu zo strany AMD. Procesor je vyrábaný pomocou 16nm procesu a operuje na vyššej frekvencii – 2.3GHz namiesto predošlých 1.75GHz.

Grafickú časť tvorí upravený grafický čip AMD s architektúrou Arctic Islands operujúca na 1172MHz so 40 jadrami a poskytuje rovných 6TFLOPs výkonu. Oproti pôvodnému Xboxu One je to 4,6-násobný nárast výkonu (1.3TFLOPs) a oproti One S je to 4,3-násobný nárast (1.4TFLOPs).

Xbox One X Scorpio Engine

Zaujímavé je však porovnanie s PC ekvivalentom. Priamy komerčne dostupný PC ekvivalent by ste hľadali len ťažko. Čip v Xbox One X využíva architektúru kariet Radeon 400 a najbližšie po stránke špecifikácií je karta Radeon RX 480, ktorá ale poskytuje iba 5.8 teraflopu výkonu. Za zmienku však stojí udalosť z roku 2016, kedy Bethesda v odporúčaných požiadavkoch pre Fallout 4 odporučila neohlásenú RX 490 kartu. Namiesto opravy na RX480 tento údaj neskôr kompletne zmazala. Vzhľadom k tomu, že je čip v One X ešte oproti vtedy high-endovej RX480 o ~11% výkonnejší, existujú domnienky, že Microsoft si zabezpečil exkluzívny prístup k tejto grafike a využíva ju v One X.

Ďalšou zaujímavosťou je operačná pamäť. Tentoraz sa po vzore PlayStationu 4 Microsoft rozhodol, že grafické pamäťové moduly budú zároveň slúžiť ako štandardná RAM. Po výkonnostnej stránke je to vítaný krok – v Scorpio Engine sa ukrýva 12 pamäťových modulov z kategórie GDDR5 s celkovo 12GB kapacitou a 384-bit zbernicou, ktoré odkopy poskytujú prenosovú rýchlosť až do 326GB/s. Doposiaľ ide o najrýchlejšiu operačnú pamäť v konzole, pričom PS4 Pro dosahuje 218GB/s a základný Xbox One kombinoval pomalú DDR3 RAM s rýchlosťou 68GB/s s dodatočnou ESRAM, ktorá dosahovala nanajvýš 204GB/s.

Project Scorpio Cooling

Okrem toho sa vovnútri konzoly nachádza 1TB pevný disk, čo je vítané gesto. Na druhú stranu sa netreba prehnane tešiť – po prvom zapnutí totiž majú užívatelia k dispozícii len 780,3GB voľného miesta. To znamená, že už v továrni si stihne operačný systém ukrojiť 150GB. Je to škoda, lebo keby sa zredukovala veľkosť systému aspoň o 50GB, ostane vám miesto na jednu celú 4K hru od Microsoftu. Forza Motorsport 7, Halo 5: Guardians, Gears of War 4 a dokonca aj Quantum Break s vylepšeniami pre Xbox One X zaberajú okolo 100GB.

Nakoniec stojí za zmienku mechanika. Xbox One X opäť na rozdiel od konkurencie ponúka 4K Blu-Ray mechaniku, vďaka čomu neslúži iba na inštaláciu hier, ale môžete ju využiť aj na iné praktické účely. Napríklad na pozeranie svojich obľúbených filmov v 4K Ultra HD. Čo ma na mechanike teší, je tichosť. Mechanika je skutočne tichá a zvukmi, ktoré vydáva, pripomína skôr tú v notebooku alebo PC.

| SYSTÉM

Nedočkavosť robí svoje a verím, že len pár minút delí človeka od toho, než zapojí Xbox do telky alebo monitoru a zapne ho. Štartovacia sekvencia je iná – na úvod sa zobrazia „explodujúce“ dátové prenosy zo Scorpio Engine čipu, po ktorých sa objaví logo Xbox a loading. Samotné načítavanie z cold bootu trvá asi minútu a je super, že konzola poskytuje režim Instant-on. Je to síce na úkor matky prírody, ale rýchlejšie zapnutie je rýchlejšie zapnutie.

Operačný systém na Xbox One X beží v upscalovanom 1080p rozlíšení – čo zároveň znamená rozčarovanie z úvodného zapnutia, keďže s týmto ste na 4K televízore nerátali. Na druhú stranu to umožnilo Microsoftu uvoľniť 1GB RAM, takže hry môžu mať po ruke ešte viac výkonu. Výsledkom toho je dokonale ostrý obraz v mnohých hrách, s ktorými som mal za tých 6 mesiacov skúsenosť. K systému ešte toľko, že beží zhruba rovnako rýchlo ako na ostatných konzolách Xbox One.

Rise of the Tomb Raider 4K

| GAMEPLAY

Microsoft už skôr avizoval, že nebude vývojárov obmedzovať a umožní im dať hráčom na výber z viacerých grafických nastavení. Je to skoro ako PC, s rozdielom, že si nenastavujete konkrétne veci, ale jednoducho zvolíte niektorý z dvoch alebo troch režimov, ktorý sa vám pozdáva najviac. Prípadne si ešte môžete kalibrovať HDR, ak máte konzolu pripojenú k televízoru alebo monitoru s touto funkciou. Dostávame sa tak do fázy, v akej sme ešte pri konzolách neboli a nenápadne sa približujeme PC. Výhodou je, že tú dôležitú časť spravia za nás vývojári, takže miesto toho, aby sme sa 20 minút prehrabávali v nastaveniach a benchmarkovali, si proste môžeme zvoliť to, čo nám vyhovuje najviac. U niektorých hier sa zmeny grafického módu prejavia real-time, inde vyžadujú reštart alebo sa reštartujú samé. A áno, rozdiel v grafike oproti základnému Xbox One je viditeľný.

720P – Výberové ticho so zárukou

Nie vždy má človek po ruke 1080p alebo 4K televízor a to sa mi stalo na chate, kam sme na víkend vzali Škorpióna a pripojili ho k 720p televízoru. Na dnešnú dobu životné minimum, ale potešilo ma, že Xbox One X s ním nemal najmenší problém. Hry tu bežali plynulo a chladenie konzoly bolo úplne ticho aj pri hrách ako je Assassin’s Creed Origins alebo A Way Out. Hry tu vyzerali celkom dobre a mám pocit, že svoj podieľ na tom má aj metóda supersamplingu. Na obraz sa jednoducho dalo pozerať.

1080P – Zlatá stredná cesta?

Full HD televízor je dnes štandardom v mnohých domácnostiach a uvedomil si to ako Microsoft, tak vývojári hier. Skúsenosť s hraním v 1080p som mal pri viacerých hrách. Na kvalitu obrazu má vplyv aj uhlopriečka a s ňou sa meniaca hustota pixelov. No aj napriek tomu sa môžu hráči v mnohých hrách tešiť na výrazný posun v grafike. Hra totiž aj napriek nižšiemu výstupnému rozlíšeniu berie do úvahy dostupný výkon a ten sa premietne na vyšších grafických detailoch. Najmä ak vám hra umožní vybrať si grafický režim. No aj keď nie, tak zažijete nejaké vylešpenia.

Napríklad Assassin’s Creed Origins má prednastavené dynamické 4K 30fps. Po pripojení na displej s nižším rozlíšením hra naďalej beží v 30fps, ale využíva všetko to, čo má po ruke. Výsledkom je, že hra síce beží v podobnom rozlíšení ako na S alebo základnej konzoli, ale má krajšie textúrydetailnejšie modelyväčšiu vykresľovaciu vzdialenosť rýchlejšie loadingy. Veľmi krásne sa tiež pozerá na ďalšie hry.

Medzi tými, ktoré som mal možnosť hrať na 1080p obrazovke, nájdeme napríklad PUBG, kde som mal najmä vyššiu vykresľovaciu vzdialenosť, Sea of Thieves, ktoré mi prišlo podobné s konzolou Xbox One S a GTA V. To nemá žiadne oficiálne vylepšenia, ale lepší hardvér sa odrazil na omnoho rýchlejšom loadingu.

Osobne sa mi veľmi páči, že vývojári dávajú vo viacerých podporovaných hrách možnosť Performance módu. Ten nájdeme vo viacerých hrách a mnohé vsádzajú na istotu, zvlášť keď môžu byť vylepšené aj ďalšie aspekty grafiky. Tento režim v 1080p 60fps využívajú hry ako Zaklínač 3: Divoký honMonster Hunter: World alebo Rise of the Tomb Raider. Nie v každej hre sú ale pri 60fps mode aplikované dodatočné vylepšenia. Napríklad Lara. Ak ju hráte v 1080p 60fps, jediným dodatočným vylešpením sú kvalitnejšie textúry. Aj to preto, lebo „nemá“ na výber, keďže nahrádzajú pôvodné. To isté však platí aj v inej hre – Hellblade: Senua’s Sacrifice.

4K – Bez kompromisov, ale aj s nimi

Xbox One X bol prezentovaný ako 4K konzola a aj keď je s odstupom času jasné, že nie každá hra beží v natívnom 4K rozlíšení, viaceré novinky bežia a výsledkom je naozaj nádherná, čistá grafika. Platí to prevažne v hrách, ktoré utilizujú natívne rozlíšenie. Nájdeme tu prakticky všetky first-party tituly z posledného obdobia, ale aj niekoľko hier od tretích strán.

Keď som videl Gears of War 4 bežať v natívnom 4K, nedalo mi a hru som si skrátka musel prejsť druhýkrát. Ohromný úspech podľa mňa predstavuje aj Halo 5: Guardians, ktoré beží v nekompromisnom 4K 60fps. Forza Horizon 3 beží po niekoľkomesačnom odklade v 4K 30fps s nastaveniami, ktoré odpovedajú a miestami dokonca prekonávajú Ultra nastavenie na PC. A Forza Motorsport 7 v 4K 60fps je grafický vrchol.

Prekvapením pre mňa bolo Need for Speed: Payback. Hoci nikto neavizuje vyššie rozlíšenie, hra dosahuje 4K. Takisto sa mi páčil aj Star Wars: Battlefront II, kde som si kampaň užil v natívnom 4K rozlíšení. Realizovali sa aj iní výrobcovia – Ubisoft pripravil grafickú hostinu dvakrát, pri Assassin’s Creed Origins aj Far Cry 5, kde prvá beží v natívnom 4K s občasným downscalingom a druhá v natívnom 4K. Napriek tomu, že Origins utilizuje dynamické rozlíšenie, hra poskytuje až na určité výnimky dokonalý obraz. Z nejakého dôvodu ale v aréne beží pri nižšom rozlíšení. Tipoval by som ho na 900p zo základného Xbox One. Elite: Dangerous dáva na výber medzi dvomi rozlíšeniami, aplikovanie zmeny bohužiaľ vynúti reštart hry.

Nie každá hra ale podporuje natívne 4K. Presne tak, ako existujú hry, ktoré toto X zvláda rozbehať v tomto rozlíšení, existujú aj hry, ktoré ho nedosahujú. Príkladom toho je napríklad Monster Hunter: World, ktorý je jednou z najpredávanejších hier roka a súčasne najpredávanejšia hra v histórii Capcomu. Hráči sa ale musia vysporiadať s grafikou, ktorá mojim očiam nešmakovala toľko, ako iné. Navyše tu sú markantné rozdiely medzi grafickými režimami, ako sa môžete presvedčiť sami v porovnaní. Maximálne rozlíšenie totiž dosahuje 1728p s použitím temporálnej rekonštrukcie obrazu, presne ako základná konzola. Hry z dielne Milestonu, ako napríklad hra Monster Energy Supercross, bežia v rozlíšení nižšom, než je natívne 4K a aj na kvalite obrazu je vidno, že to nie je žiadne terno. Oproti MXGP3, ktoré som hral na pôvodnom Xbox One, je však kvalita o dobrých 10 tried vyššie.

Zato mojim najväčším prekvapením bol zážitok s hrou Kingdom Come: Deliverance od našich českých bratov. Vieme, že CryEngine je pomerne náročný engine a tak nie je prekvapením, že hra nedosahuje natívne 4K. Miesto toho beží len v polovičnom 1440p rozlíšení, ale je to asi najlepší 1440p obraz, aký som mal kedy na svojej 4K telke. Pozoruhodné tiež je, že toto je prvá hra, pri ktorej sa mi Xbox aktívne vetral. U vyššie spomínaných hier od Ubisoftu išlo o ojedinelý jav, ktorý sa prejavil z času na čas. Dokonca ani HITMAN nebol taký náročný ako KC:D, pokiaľ ide o záťaž na hardvér.

Pokiaľ ide o spätnú kompatibilitu, dá sa o nej hovoriť trojako. V prvom rade je tu spätná kompatibilita s hrami z Xbox One. Verte alebo nie, aj Microsoft sám na krabici konzoly píše, že je plne kompatibilná s predošlým One. Čím sa vlastne potvrdzuje, že Xbox One X je tak nejak next-gen. Hranie hier z pôvodnej konzoly je celkom fajn, ale záleží od titulu, ktorý chcete hrať. Strávil som desiatky hodín hraním prvého Destiny a aj keď to graficky nie je to, čo Destiny 2, hra je slušná a vyšší výkon sa prejavil na rýchlejších loadingoch. Inak vyzerá hra tak, ako očakávate, že bude 1080p vyzerať upscalované na 4K displeji. Trošíčku rozmazané, obraz nie až taký ostrý, ale zabavíte sa.

Destiny Xbox One X

Horšie to je však s Watch_Dogs 2. Kým na pôvodnom hardvéri som si hru maximálne užil a strávil som v nej doslova desiatky hodín, na Xbox One X mi vydržala presne 20 minút. Neviem, či tu konzola zabudla na upscaling alebo čo, ale hra vyzerala jednoducho strašne. A to ma mrzí, pretože teraz nemám na výber – len čakať na 4K patch, ak sa ho tvorcovia rozhodnú vyvíjať a nebudú sa naplno venovať tretej časti. Vzhľadom k tomu, že šlo o moju srdcovku, ma tento výjav naozaj zamrzel.

Spätná kompatibilita s hrami z Xboxu 360 sa pri hraní na 4K displeji dá rozdeliť do dvoch kategórií: ÚžasnéOtrasné. Prvá kategória je určená čisto pre hry, ktoré boli vylepšené a majú odomknuté rozlíšenie. Človek by ani neveril, že len stačí odomknúť rozlíšenie a pridať podporu 10-bitových farieb a hry konkurujú remastrom. Zažil som viacero hier, medzi nimi aj Mirror’s EdgeRed Dead RedemptionPortal 2. Všetky tri vyzerali na Xbox One úžasne. To isté môžem povedať aj o prvom Assassin’s Creed, kde ale neboli nijak upravené ikonky a výsledkom je, že HUD je rozpixelovaný.

No a potom je tu kategória otrasných. To sú de-facto všetky hry, ktoré sa rozhodnete hrať na Xbox One X, ale bežia v rozlíšení 720p alebo ešte nižšom. Aj keď vaša televízia podporuje upscaling, tu bude mať naozajstné problémy a nech sa snažíte akokoľvek, tak to Crazy Taxi bude vyzerať tak, že ho chcete vypnúť.

| ZHRNUTIE 

U Microsoftu je tak trochu zvykom, že jeho úspech funguje na striedačku. Prvý Xbox mal enormný výkon, ale nemal komerčný úspech. To napravil Xbox 360, ktorý vstúpil do 720p éry správnou nohou a stala sa z neho legenda minulej generácie. Pomohol mu v tom aj Kinect. Jeho nástupca však už také šťastie nemal. Xbox One vstúpil do sveta 1080p s hrami, ktoré bežali v prevažne nižšom 900p rozlíšení a nepochopenou víziou. Teraz sme na prahu novej generácie a Xbox One X má všetko na to, aby jej kraľoval.

Xbox One X je výkonnejší, než čokoľvek, čo tu bolo pred ním. Odráža sa to na takmer každej novej hre, ktorá vyzerá najlepšie práve na novom Xboxe. K tomu je tu zabezpečená maximálna kompatibilita s Xbox One, slušná podpora hier z Xboxu 360 a poteší podpora pre hry z pôvodnej konzoly. 17 rokov herného priemyslu na jednej konzole. A ako bonus sú viaceré staré hry vylepšené pre X, takže si ich vychutnáte v 4K.

Xbox One X Project Scorpio Edition

Pri súčasných hrách je X predovšetkým o možnostiach. Môže to byť 4K konzola. Môže to byť 60fps konzola. Môže to byť 4K 60fps konzola. Mnohé z vyše 200 podporovaných hier pre Xbox One X ponúkajú rôzne grafické nastavenia, aby ste si mohli prispôsobiť hry podľa možností. Máte 4K televízor? Tak si užijete najmä krištáľovo čistý obraz. Máte 1080p obrazovku? Užijete si krajšie grafické detaily a vyšší framerate. A tým to nekončí. X už podporuje FreeSync monitory a chystá sa podporovať aj 120Hz monitory, takže niektoré hry s odomknutým frameratom by mohli dosahovať 120fps, vôbec poprvýkrát na konzole.

Xbox One X je ako USA: Plná možností, len miesto obmedzeného počtu mexičanov jej môže robiť problémy obmedzený počet gigabajtov na hard disku.

Xbox One X On My Way

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldové hry (odchovalo ma GTA), závodné hry a do môjho zoznamu naj musím pridať Sea of Thieves. Dôležité pre mňa je, aby hra bola kvalitná. Môj gamertag: gallardoSVK

Môže sa Vám ešte páčiť...

6 komentárov

  1. Bambin píše:

    Dobry článok.Ja mam od novembra Scorpio ediciu za mna max.spokojnost.Ked ma clovek 4K telku je to v podstate oproti Esku generačny rozdiel.Ten rozdiel v kvalite obrazu je enormny.Tesim sa na E3.Dufam ze MS na Xku ukaze poriadne bomby??

  2. StriderCZ píše:

    Fantastický článek. Díky. Moc. XOX je moje druhá konzole (po PS2) a nelituji, že jsem nešel do PS4 (pro). Hry hraji na 720p (malá telka na záchrance, tzv. čekání na práci) kde nadšeně hraji Oblivion a na full HF – Kingdom Come a ostatní nové hry….
    Desing fantastický, po technické stránce takřka dokonalá záležitost. Ke spokojenosti mi už jen stačí brzký příchod super duper grafiky pro Minecraft…

  3. StriderCZ píše:

    Nedalo mi to, abych se nevrátil ke shrnutí …
    Bude to spíše takový chaotický souhrn myšlenek, no ale ať.
    Více méně na přelomu 2016/2017 jsem uvažoval, čím nahradit dýchavičná „herní “ notebook, na kterém mi běžel Skyrim v minimálním rolišení. Hučel, a přehříval se. Těžký stroj s nutností externího chladiče.
    Klsické PC je pro mně absolutně nepoužitelné- cestuji a hraji prakticky hlavně na četných službách (při tzv. čekání na práci).
    první, o čem jsem uvažoval byl herní notebook, jakože opravdový herní notebook. Jenže: poměr cena/výkon je šílená (mám rodinu, hypotéku). A tak i kdybych se spokojil s kompromisem ( u NTB více méně platí to co pro ženy: vždy mohou platit jen dvě ze tří charakteristik (inteligence, krása, věrnost- alias výkon, cena, kvalita.). Další věc byla- nechtěl jsem všechny peníze vrazit do hardwaru a pak hrát hry „zadarmo“. navíc pracuji s PC , a tak představa relaxu zase u PC mně už tolik nelákala.
    Další z voleb byla konzole (Xbox, PS, Switch).
    Switch má zcela jistě zajímavý koncept, jenže malý displej, vysoká cena…no jak říkal můj švagr, dříve nebo později bych litoval toho, že je prostě pomalý, nevýkonný
    Další volba byla PS4. jenže už je na trhu nějaký ten pátek…a tak jsem pokukoval po PS4 pro. jenže ta je stavěná více méně pro VR, nebo jako vábnička pro majitele 4k. S tím, že mi připomíná něco jako když kočička s pejskem vaří dost: přidali výkon, přidali velikost, bohužel ale přidali i hlučnost a zahřívání (kdo nehrál deset let na NTB nepochopí, jak hlučnost a přehřívání leze na nervy).
    I začal jsem pomalu pokukovat po Xboxu. v obchodě jsem viděl XBox one Sa design mně uchvátil (plus malá velikost). Jenže výkon nic moc…prostě nechtěl jsem si po iks letech kupovat novou-starou mašinu. A tak jsem si řekl: budu se držet své zásady a pravidla, které se mi vždy osvědčilo: že na skutečně kvalitní věci si člověk musí počkat. I čekal jsem na konferenci E3.. a bylo rozhodnuto.
    Od listopadu jsem hrdým majitelem Xbox one X. Nejsem ultra Xbox boy )jako nějkteří zaslepení Ultra Sony boys) a dobře vím, že MS udělal a dělá chyby, že ani Xbox není dokonalý, že nabídka her by mohla být lepší, že by menu mohlo být v češtině, že by si konzole mohla pamatovat hesla k wifi a pod. Ale cítím velký potenciál do budoucna a krokuy MS vnímám pozitivně a věřím, že Xbox začně Sony dotahovat (kdyby pro nic jiného, tak proto, že je konkurence zdravá).
    Já to momentálně vidím tak, že Sony vede (v pomyslném boji konzolí) v kolonce excluzivek. Jinak ale MS vede stran designu, hardwaru, výkonu, on-line služeb, Game Passu, zpětné kompatibility, multiplatformího hraní. Navíc mi přijde, že hráči na Xboxu jsou vyspělejší, v diskuzích mají rozumný náhled a celkově komunita (včetně vašich-Našich stránek) přispívá k pocitu hrdosti příslušnosti k Xbox komunitě.

    Budu končit a chtěl bych poděkovat Vám všem (autorům webu i přispěvatelům) za Vaše úsilí a popřát mnoho skvělých zážitků (nejen ) s Xboxem.

  4. Rado píše:

    K xoboxoneX mám jeden neduh: Chýba mi patch 4k pre battlefield1, kde to bola hra presazovaná MS. Inak hardware xboxoneX hodnotím 100/100: 1)Výkon pre 4k hry aj s textúrami a lepšími detailami 2) V cene ovládač, kábel pre 4K hdr s freesync. 3) bluray 4k hdr prehrávač (toto nemá ani PC) Sám prehrávam 4k hdr filmy a je to poznať 4) DDR4 ramka 5) Zdroj v konzole, vodné chladenie a tichosť 6) S tímito komponentami je cena neskutočná. Pre amatérov čo sa snažili poskladať podobné PC a vyšlo im 650 eur sa len smejem, lebo tam nemajú DDR 4, ale len DD3, vodné chladenie, ale hlučný vetrák, ovládač v cene 60 eur, hdmi2.0a kábel, bluray 4k hdr mechaniku (tú asi ani nebudú mať). Cena chlapci vychádza násobne niekde inde ako 650 eur. Tak ja to vidím ako veľmi podarenú konzolu za super cenu. 7) MS ukazuje budúcnosť xboxu. Slabšia a silnejšia konzola bok po boku rieši parádne koniec a začiatok generácie konzol a prechod na novú konzolu. Už sa nebude veľmi riešiť, že na novej konzole prvé 2-3 roky niesu milióny hráčou, ale toto odpadne. Už bude len xbox komunita s viacerými konzolami. Paráda. A pomože to aj hrám, kde na prechode sa rieši na akú konzolu bude hra vyvíjaná, teraz skrátka vývoj bude pod W10, prípadne W11 atd a naladí sa na konkrétnu konzolu. Toto silno podporí spatná kompatibilita, kde nik už nebude riešiť, že prechodom na novú generáciu stratí hráč hry, ale može ich hrať rovno na novej a hrať aj s kamarátmi čo majú starú konzolu. A xboxoneX toto spĺňa parádne. Už sa teším na xboxtwo, ale to má čas.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *