UŽÍVATEĽSKÁ RECENZIA Razer Thresher Ultimate

Razer Thresher Ultimate Wireless Headset for Xbox One

Autor Recenzie: Jazdec Apokalypsy

Výber slúchadiel bol a vždy bude jedným z najťažších výberov všeobecne. Platí tu mnoho premenných a prítomné sú dôležité faktory, na ktorých môže stroskotať celý zážitok z hry. Preto by mal byť každý človek pri výbere toho správneho headsetu veľmi opatrný a zvážil každé pre a proti.

Takže, po urýchlenom nákupe a po tom, čo som sa nechal zlákať na nálepku Dolby Atmos, som sa rozhodol, že svoje inak celkom obstojné Plantronics RIG 800LX vymením za čo možno najlepšie slúchadlá na trhu. Priznám sa, dlho som nehľadal. Už od začiatku som išiel po prémiovom wireless headsete. Keďže Xbox na rozdiel od konkurencie neponúka Bluetooth pripojenie, je výber slúchadiel podstatne užší. Rozhodoval som sa medzi Astro A50 a Razer Thresher Ultimate. Po pozitívnej skúsenosti s gamepadom som si povedal, že vezmem práve Thresher.

Razer Thresher Ultimate Wireless Headset for Xbox One

Razer tak nejak všeobecne myslel vo veľkom.

Oproti Astro A50 má lepšie parametre, ako aj väčší rozsah frekvencie, čo sa odráža na čistejšom zvuku. Má však aj väčšie drivery. Kým A50 majú 40mm, Thresher disponujú až 50mm drivermi. Sú teda dosť veľké, no nie je to jediná veľká vec v balení. Dá sa povedať, že Razer pri nich tak nejak všeobecne myslel vo veľkom.

Už samotná krabica je na slúchadlá veľmi veľká, za čo môžu ako ich rozmery, tak prítomnosť veľkej base stanice. Tá sa pripája k Xboxu pomocou USB 3.0 konektoru. Okrem neho však na zadnej strane nájdeme aj microUSB port, prepínač Xbox/PC a tiež dva optické porty, In a Out. Do prvého sa pripája optický kábel z Xboxu a do druhého môžete pre zmenu pripojiť soundbar, ak využívate obe a nechcete sa neustále trápiť s prepájaním káblov. Takou zaujímavosťou je samostatný stojan, ktorý bol ale vytvarovaný tak, aby krásne sadol nad základňu, ktorá je ešte k tomu krásne podsvietená zelenou farbou. Slúchadlá tak môžu byť pekne zavesené vedľa konzoly a nemusia byť pohodené niekde v izbe. Celkový dojem z dizajnu je naozaj krásny, vzhľad je futuristický.

Razer Thresher Ultimate Wireless Headset Stand

Naspäť však ku slúchadlám. Ich dizajn sa odvíja od 50mm driverov, zasadených do kombinácie plastu a koženky. Vrchná časť je ale z kovu, ktorý dodáva prémiový feeling. Slúchadlá sú teda dosť veľké, čo je vidieť aj na fotkách. Ušnice však sadnú každému na uši, ale je možné, že niekomu by mohla celková veľkosť headsetu prekážať. Veľké rozmery našťastie neznamenajú okamžite veľkú váhu, vďaka neodýmovým magnetom sú pomerne ľahučké, majú len niečo cez 400 gramov. To, ako aj skutočnosť, že headset sedí na hlave super, spôsobuje, že aj po dlhom hraní Vám ich nosenie neprekáža. Čomu sa však nevyhnete, je, práve vďaka koženke, tvorba tepla okolo uší. Slúchadlá sa dajú aj zložiť a napriek svojej veľkosti Vám nebudú okolo krku nijak prekážať.

Na čo je však zvedavý každý, je kvalita zvuku a mikrofónu.

Musím napísať, že oproti sérii RIG od Plantronics je to obrovský skok. Zvuk je krásne čistý a dokážete počuť aj ten najmenší detail. Už len samotný dashboard Xboxu znie fantasticky a budete v ňom počuť zvuky, ktoré ste tam doteraz nepočuli. Ďakovať treba technickej výbave. Frekvenčný rozsah 12 až 28 000 Hz dáva zvuku obrovskú voľnosť a reprodukcia nie je ohraničená tým, čo dokáže počuť ľudské ucho. Svoj podieľ na tom má však aj základňa, ktorá pracuje ako s formátom Dolby Digital 7.1, tak s Dolby Atmos. Aký je ale rozdiel medzi stereo, Dolby Digital 7.1 a Dolby Atmos?

Razer Thresher Ultimate Wireless Headset for Xbox One

Ak niekto čakal, že Razer napchal 8 driverov do slúchadiel, hlboko sa mýli. Jedná sa o gimmicktrik. Sú to len akési ilúzie, ktoré pracujú so stereo headsetom a vašimi ušami. Prakticky povedané, je to hra s hlasitosťou a izoláciou zvukových efektov, keďže každé slúchadlá sú v podstate stereo. Prácu robí base stanica, ktorá sa snaží imitovať prostredie a podľa toho „tvarovať“ zvuk a jeho smer. A v praxi to vyzerá asi nasledovne. Klasické stereo prehráva zvuk z oboch slúchadiel. Slušná zmena prichádza pri Digital 7.1, kde už slúchadlá vedia vyvolať ilúziu zvuku prichádzajúceho zpredu alebo zozadu. A Dolby Atmos to dokáže dokonca aj zvrchu a zospodu.

Toto všetko Thresher Ultimate zvláda na jednotku aj vďaka 50mm driverom, pretože platí, že čím väčší driver, tým viac priestoru pre priestorový zvuk. V praxi tak môžete identifikovať vzdialenosť a priam dokážete cítiť, ako sa šíri prostredím a povrchom. Nie je to samozrejme rovnaké ako pri domácom kine. Máte však pocit, ako keby ste boli na väčšom priestranstve. Ide už len o to zvoliť si správne nastavenie. A kým som mal najprv starosti, aký formát si vybrať, zostal som nakoniec u nastavenia odporúčaného samotným Razerom a to Dolby Digital. A to aj po vyskúšaní Dolby Atmos.

Razer Thresher Ultimate Wireless Headset for Xbox One

Mám podozrenie, že aj napriek možnosti vypnúť a zapnúť Dolby Digital priamo na základni Razer ponecháva rozdelenie zvuku na 7.1 neustále aktívne. Dolby Atmos kodek znel chaoticky a nebolo možné rozpoznať vzdialenosť zvukov. Napríklad v PUBG boli hráči odo mňa vzdialení aj 20 metrov, no bolo ich počuť, ako keby stáli pri mne. Celé to bolo akési nakopené. Taký zhluk. Tiež som sa dočítal, že Dolby Atmos for Headphones výrazne znižuje kvalitu zvuku. A mali pravdu – na Razer Thresher Ultimate toto nastavenie neodporúčam.

Naopak, s odporúčaným nastavením Dolby Digital 7.1 som bol nadmieru spokojný. Napríklad vo Forze Motorsport 7 máte pocit, ako keby ste reálne boli na trati. Prechod cez apex ste mohli odmerať pomocou zvukov! Náraz zozadu či škrípanie gúm zaregistrujete okamžite a aj so zatvorenými očami by ste poznali, z akého smeru zvuk išiel. Zvuky prichádzajúce zozadu sú perfektne imitované a veru, takáto možnosť je pri hraní viac ako vítaná.

Razer Thresher Ultimate Wireless Headset for Xbox One

Ľahko odhalíte prichádzajúceho nepriateľa aj spoza rohu a napomôže vám to k výhre. V Battlefielde 1 sa s takýmto headsetom naozaj ocitnete na bojisku. Doslova cítite, ako okolo Vás svištia guľky. Ak vám pred hlavou preletelo lietadlo, dokážete jednoducho identifikovať, akým smerom za vami pokračuje v lete. Neraz sa pristihnete, ako sa snažíte obzrieť fyzicky hlavou cez obraz na TV či monitore, pretože vás zvuk tak moc pohltí.

Kvalite tiež prospieva zvuková izolácia ušníc, takže vás pri hraní nebude vyrušovať okolie. Čo ma však naozaj milo prekvapilo, je to, že napriek tomu, že sú Thresher slúchadlá bezdrôtové, tak v idle móde (bez prehrávania zvuku) nepočuť žiadne anomálie spôsobené anténou. Napríklad pri RIG 800LX od Plantronics počujete v ľavom uchu také praskanie a slabučké pípanie.

Takže, zástancovia stereo slúchadiel? Možno je čas na zmenu.

Na čom sú slúchadlá už horšie, sú zvuky prichádzajúce zpredu. Nie, že by boli ťažko identifikovateľné, to nie. Človek má však pocit, ako keby sa opierali o čelo. Môže to byť však len vlastná skúsenosť. To ale nie je jediný mínus. Razer Thresher Ultimate je drahý headset. Oficiálna cena je 250€. A aj keď som nadmieru spokojný, sú tu isté veci, ktoré by headset za túto cenu mal mať.

Razer Thresher Ultimate Wireless Headset for Xbox One

Chcete výraznejšie basy? Nastaviť si EQ na hudbu? Zabudnite. Nielen, že Razer neponúka žiadne presety na slúchadlách samotných či na base stanici, podporu headsetu nepridal ani do svojej Synapse aplikácie. To je pre mňa naozaj obrovský mínus. Čo tiež možno zamrzí, je absencia 3,5mm jacku, takže sú slúchadlá použiteľné len s Xboxom a PC. Osobne to ale ako mínus nevidím – predsa len by som vonku s nimi vyzeral ako princezná Leia. Spomenúť to však musím. A Dolby Atmos je dobrý len v obsahu, ktorý ho vyslovene podporuje, napríklad Assassin’s Creed Origins.

Čo by som mal tiež spomenúť, je mikrofón. Ten ponúka solídnu kvalitu zvuku, stále je kvalitnejší, ako má väčšina obyčajných headsetov. Za takú cenu by ste ale jednoducho chceli viac. Tiež môže prekážať, že je mikrofón neustále zapnutý, aj keď je zasunutý. Dá sa vypnúť stlačením tlačidla hlasitosti, ale aj tak. Hráte hru, neuvedomíte si to a trapas je na ceste. Keď si však zapamätáte, že vypnutý mikrofón svieti na červeno, tak sa trapasom snáď aj vyhnete.

Výdrž batérie je obstojná, Razer sľubuje až 16 hodín na jedno nabitie.

Resumé

Na záver len toľko, že headset od Razer, Thresher Ultimate, naozaj odporúčam. V súčasnosti budete len ťažko hľadať lepší wireless headset na Xbox One. Ponúka naozaj kvalitný zvuk, komfortný dizajn, decentný mikrofón a stojan. Všetko, čo by pravý hráč mal mať doma. 🙂

Moje hodnotenie: 8.5/10.

Technické parametre

  • Slúchadlá:
    • Frekvenčný rozsah: 12 – 28 000 Hz
    • Drivery: 50mm, neodýmové magnety
    • Impedancia: 32Ω pri 1 kHz
    • Priestorový zvuk: Áno, Dolby® Headphone (Surround 7.1, kompatibilný s Atmos)
    • Rozmery: 196 x 214 x 104,8 mm
    • Váha: 408 g
  • Mikrofón: Vysúvateľný
    • Frekvenčný rozsah: 100 – 10 000 Hz
    • Citlilvosť: -38 ± 3dB (pri 1 kHz, 1V/Pa)
    • Odstup signálu od šumu: >55 dB
  • Ovládanie: Game & Chat Balance Controls ovládanie na headsete
  • Konektivita: RF 2.4GHz, dosah 12m
  • Výdrž batérie: do 16 hodín na jedno nabitie
  • Kompatibilita: Xbox One, PC
  • Stojan (rozmery): 143mm x 243mm x 125,2 mm
  • Základňa (rozmery): 115 x 36,5 x 122 mm

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldové hry (odchovalo ma GTA), závodné hry a do môjho zoznamu naj musím pridať Sea of Thieves. Dôležité pre mňa je, aby hra bola kvalitná. Môj gamertag: gallardoSVK

Môže sa Vám ešte páčiť...

9 komentárov

  1. Rado píše:

    ja ich mám a som fakt spokojný, len nechápem prečo som cec optiku nedostal zvuk do soundbaru.

  2. Filip píše:

    Ahoj
    prosím dají se nastavit světelné efekty i na xboxu ?

    muj gamertag: mammlas007

  3. Robert píše:

    Čaute,

    mám otázku, kúpil som 2 dni dozadu verziu pre PS4, som veľmi spokojný, len pri spúštaní hociakej aplikácie alebo hry na konzole, vydajú jeden praskavý zvuk a potom už nič. Počas hry, hudby alebo filmov hrajú čisto a bez náznaku nejakej vady. Nemáte s tým náhodou niekto skúsenosť?

    Ďakujem vopred za odpoveď, pekný deň prajem.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *