RECENZIA The Crew 2

The Crew 2 Recenzia
Keď som bol tento rok v kine, ešte som netušil, že to nebude jediné „Solo“, ktoré uvidím. Ak totiž milujete závodné hry, potom sa pripravte na to, že The Crew 2 si pre vás prichystalo takmer čistý solo zážitok.

Kým prvý diel nám prezentoval víziu autíčkarského MMO na gigantickej mape, štúdio Ivory Tower sa v The Crew 2 vydalo úplne inou cestou. Preč išiel napínavý príbeh o pomste, akčný jazdný model či naháňačky s políciou. Vystrieda to kariéra jedného závodníka, vás, ktorý si to razí na vrchol amerického profesionálneho racingu. A to hneď vo všetkých disciplínách, na ktoré si spomeniete. A do toho sa ešte stane tvárou reklamnej kampane na akčnú kameru Live. Tá je pravdaže fiktívna, ale všetci asi tušíme, na aký produkt hra naráža.

The Crew 2

Pretože je príbeh o vás, The Crew 2 vám umožní zvoliť si svoju hlavnú postavu, pričom máte na výber z asi 20 predvolených modelov. Výzor im síce neupravíte, ale oblečenie a doplnky ako sú helmy alebo šiltovky, áno. Oblečenie si môžete na svoju postavu zakúpiť v niektorom zo svojich luxusných obydlí v Miami alebo Santa Monice. O nejakej haciende a lá Test Drive Unlimited sa nedá hovoriť. To, čo hráč vlastní, je pomerne obrovský apartmán s výhľadom na more, ktorý tiež slúži ako garáž. Svoje Audi si skutočne zaparkujete do obývačky. Alebo Mustang. Alebo Ferrari.

Vozový park v hre je viac než slušný a to ho ešte Ubisoft plánuje ďalej rozširovať mesačnými DLC prídavkami. Je fajn, že tu máme tak veľké množstvo áut, pretože aspoň máme možnosť utratiť všetky tie státisíce až milióny zarobené zo závodenia. Na druhú stranu si ich všetky nevychutnáme. Po každom závode alebo dokonca priamo vo svete nájdete loot, ktorý vám odomkne tuningové dielce. S nimi si viete navýšiť výkon svojho auta až tak, že vám jeden a ten istý stroj vystačí aspoň na 60% hry. To je dostatok času na to, aby ste si zarobili na ďalšie, výkonnejšie vozidlo a jazdili s ním.

The Crew 2

Poteší inak, že výkonnostné diely môžete meniť v autách priamo cez Pauzu, takže sa nemusíte vracať do žiadneho špecifického miesta. Cestovať do svojho domova musíte jedine, ak máte záujem o vizuálny tuning. A ak ste v komentároch pod diskusiami neustále snívali o Underground 2, tak nový Crew vám vizuálny tuning na jeho úrovni vráti. Birokraciu však človek zažije pri nákupe nového vozidla, pretože človek nájde každý druh vozidla len na mieste, ktoré sa orientuje na danú disciplínu. Preto celkom oceníte možnosť Fast Travelu, lebo nie každý je ochotný cestovať zo Seattlu do New Jersey len kvôli novej závodnej lodi, aj keď je prostredie v The Crew 2 fakt nádherné.

Mapa s rozlohou asi 5000 kilometrov štvorcových je síce opäť USA, ale došlo tu k väčším zmenám, ktoré pocítite najmä v okolí riek a v mestách. Ikonické ulice ako The Strip v Las Vegas alebo Time’s Square na Manhattane sa síce zachovajú, ale okolie sa podstatne zmenilo a aj keď ste ešte deň pred hraním dvojky hrali jednotku, veľmi skoro zistíte, že vám „biflenie“ sa všetkých tých skratiek bolo zbytočné, lebo v The Crew 2 tie ulice neexistujú. Nahradili ich nové a aj to nám celkom skomplikovalo porovnávanie máp. Ukážkovým príkladom môže byť nasledujúci záber z Las Vegas. Tam, kde niekedy bola cesta uprostred mesta, je dnes bytový komplex pod diaľnicou.

Režim kariéry mi do istej miery pripomína Need for Speed ProStreet. V USA je päť závodných rodín, ktoré sa orientujú na špecifické typy závodov.

Street Racing Family natrafíte na pouličné závody, drifting, drag racing a závody hyper-áut. Pouličné závody ani nebudem približovať, klasika. Čo sa však driftovania a drag racingu týka, tu vidím jasnú inšpiráciu ProStreetom jednak v tom, ako na mňa pôsobí drifting a jednak v tom, že na začiatku drag závodu (idú sa tri jazdy), máte minihru so zahrievaním kolies. A je fajn, že sa to vrátilo do hry. Veľkú radosť mi na koniec urobili závody hyperáut, čo sú dlhočízne, polhodinové maratóny. Jedinou nevýhodou je to, že aj napriek tomu, že The Crew 2 je hlavne o solo kariére, hra musí byť pripojená k internetu a keď vám v 48. minúte závodu spadne internet, znechutí vás to.

Ďalej natrafíme na Offroad Trial Family. Na tomto fronte si The Crew 2 kopne do série DiRT od Codemasters, čaká nás blato a hlina a sem-tam nejaký asfalt v závodoch typu Rally Raid, Rally Cross a Motocross. Ďalej máme v hre Freestyle Trial Family so závodmi na športových člnoch, monster truckoch alebo letecká akrobacia, v ktorej sa cítite ako priamy účastník Red Bull Air Race. A zavŕši to Pro Racing Trial, ktorý ponúka závodenie na závodných lodiach, lietadlách, Touring autách alebo na monopostoch Formuly 1.

The Crew 2

Je tu toho skrátka veľa, ale mrzí ma napríklad, že v celej hre je len asi 10 driftérskych závodov. Keď ich prejdete raz a prejdete ich znovu na Hard obtiažnosti, na drifterskú RX-7 vám začne padať prach. To isté sa dá povedať aj o ďalších disciplínách, ktoré sa v hre nachádzajú a bol by som rád, keby v budúcnosti Ubisoft nedopĺňal hru len o nové autá, ale aj o nové závody. Na tak obrovskej mape, akú má The Crew 2, je miesta na závodenie až až. A aj keď sa to tvorcovia snažia kompenzovať aspoň množstvom výzev, po prejdení kariéry nemáte dôvod jazdiť ničím iným, než je váš „Favorit“.

Hra tiež ponúka bohatý foto mód, ktorý obsahuje rozsiahle možnosti. Až by som to nenazval fotomódom, ale skôr ateliérom, kde si môžete sami upraviť scénu podľa svojich predstáv. Okrem klasiky ako sú filtre, naklonenie, zoom, vodoznak a podobné veci, môžete napríklad skryť šoféra, dopravu a ľudí/zvieratá, zapínať alebo vypínať svetlá. Dokonca viete meniť čas a počasie alebo sa vrátiť späť o niekoľko sekúnd, aby ste mali svoje auto na správnom mieste. Škoda je ale tá, že fotomód je dostupný len mimo závodenia.

The Crew 2

Nie, toto nie je oficiálny screenshot. Tento je náš.

The Crew 2 beží na Xbox One X v natívnom 3K rozlíšení (3200×1800) pri 30fps, aj keď pri niektorých 2D efektoch som mal pocit, že sa renderujú pri 60fps. Na základnom železe som hru nehral a tak nemôžem posúdiť. Viacerí už ale stihli vravieť, že The Crew 2 si prešiel downgradom oproti jednotke a to môžem do istej miery potvrdiť.

Nie je to také viditeľné, že by ma teraz kvôli tomu hra nebavila, ale v určitých veciach je kvalita naozaj nižšia. Podľa mňa je to najmä daň za vyššie rozlíšenie a snahu udržať stabilný framerate, ako aj snahu urýchliť loadingy, čo sa podarilo. S výnimkou prvého loadingu sú totiž všetky ostatné naozaj rýchle. Po grafickej stránke ma ale zarazila iná vec. Na mieste Lincolnovho pamätníka je v The Crew 2 úplne iná socha (kým v The Crew 1 sa tam ešte nachádzal Abe). A tiež to, že vizuálny damage sa vytratil.

Naopak, mohutným upgradom si prešiel jazdný model. Kým v prvej časti hráči museli strpieť to, že pri jemnom otočení volantu skončilo auto v stene, tu je už ovládanie príjemné, doťahuje sa na úroveň Forzy Horizon. Platí to pri všetkých druhoch vozidiel, na ktorých sa dá jazdiť, takže ani letecká akrobacia nie je ťažká a závodenie na lodiach je tiež fajn. Jedna vec, ktorá mi ale prekážala, bol drag racing. V ňom vysoká rýchlosť znamenala nemožnosť otočiť volant; niečo kriticky dôležité, ak je samotná dráha zakrivená.

Čo sa Ubisoftu nepodarilo, je celková zvuková stránka hry. Zvuky vozidiel sú skvelé, ale to je asi jediná skvelá audio vec. Vlastne je tu ešte zvučka hry, ktorú som si spolu s ďalšími dvomi pesničkami z in-game rádií zapamätal. Natrafíte tu na viacero hudobných staníc, ani jedna však neponúka nič zapamätateľné. Nič, u čoho by som si povedal, že teraz si to musím pridať do svojej Apple Music knižnice. Až by som k soundtracku povedal, že ho robil niekto za trest.

Stanica s rockovou hudbou je napríklad strašná a od úplnej pohromy ju delí len absencia duetu Luboša Blahu a Lukáša Perného. Potom je tu opera, ktorá sa zrovna do Skyline GT-R R34 nehodí, elektronická stanica s decentným výberom skladieb a potom je tu… no. A presne o tom hovorím. Ani vlastne neviem, čo tu DJ-i púšťajú, lebo som si to nezapamätal.

The Crew 2 sa snaží byť v podstate akousi hrou všetkých závodných hier. Ponúka obsiahly vozový park, v ktorom nájdete množstvo áut, motoriek, lietadiel a lodí od rôznych amerických, európskych a japonských výrobcov, čomu je prispôsobená aj celá kariéra, kde sa snažíte vydobiť si status americkej závodnej Ikony. Pretože boli mestá kompletne prerobené, vyhnete sa stereotypu oproti predošlej hre, keďže žiaden závod nie je rovnaký. Tomu napomáha aj prítomnosť obrovskej mapy a možnosť vychutnať si ju teraz aj na vode alebo zo vzduchu. Rozhodne poteší bohatý fotomód a obrovské možnosti tuningu. Hra má však aj svoje nevýhody: akútny nedostatok niektorých druhov závodov, nezaujímavý soundtrack alebo skutočnosť, že The Crew 2 odsunul multiplayer na vedľajšiu koľaj a tak hre svedčí názov SOLO. Ale ten už vlastní Disney.

The Crew 2

6.7/10
  • Zvuk
  • Bez mikrotransakcií?

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldy (GTA rulez) a závody, potom aj FPS-ká sú fajn. Nemám nič ani proti iným žánrom, len tie hry musia byť kvalitné. Plus ma bavia techológie. Môj gamertag: gallardoSVK

Tiež by ťa mohlo zaujať...