Posledné dva roky dochádza v hernom svete k veľkým akvizíciám. Amazon kúpil Twitch, Facebook kúpil Oculus Rift a najnovšie sa Microsoft rozhodol odkúpiť Havok. Na čo chce MS používať Havok asi netreba vysvetľovať, všetci vieme, že Alan Wake, Assassin’s Creed, Halo a tona ďalších hier bežala na Havoku a rovnako tak na ňom pobežia desiatky alebo stovky budúcich titulov vrátane pripravovaného Crackdownu 3. Beztak však ide o zaujímavú akvizíciu a rátame s tým, že MS bude ponúkať Havok ako súčasť vývojárskeho kitu pre indie developerov, ktorí tak môžu zužitkovať fyzikálny engine na to, aby posunuli svoje hry ďalej. Vlastne to už potvrdil aj sám Microsoft, ten ešte doplnil, že obľúbený engine prepojí s DirectX 12, integruje ho do svojho cloudu Azure a nakoniec, ako som už spomenul, ho bude ponúkať vývojárom. Vývojári tak vrámci devkitu dostanú ďalší užitočný prírastok po boku grafického enginu a ďalších nástrojov. Taktiež môžeme čakať, že Microsoft použije Havok aj vo svojich budúcich hrách – nie vo všetkých, ale značná časť hier ho môže používať.