Max Payne, Alan Wake a čoskoro aj Quantum Break, čo majú tieto hry spoločné? Okrem vývojára (Remedy) majú spoločné aj to, že sa zapísali do sŕdc mnohých hráčov vysokokvalitným spracovaním a preto keď štúdio oznámilo Quantum Break, niektorí z nás okamžite vložili do hry veľké očakávania. A to je zároveň dôvod, prečo hra, ktorá bola oznámená ešte minulý rok, sa dostane do predajní až v roku 2016. Lenže v prípade Remedy sme sa už poučili, že čakať sa vážne oplatí a platí to aj u pripravovanej sci-fi akcie, kde budeme môcť ovládať čas a následky budeme vidieť aj v sprievodnom seriáli, ktorý dostanú hráči zadarmo ku hre. A kdeže je tá hra?
Už pár mesiacov dozadu sme mohli vidieť, že Remedy podstatne vylepšilo grafickú stránku hry a boli tu kompletne prerobené tváre postáv, ktoré teraz majú bližšie k tým z pripravovaného seriálu. Lenže hru nevytvoríte tak, že v hre niekomu zmeníte ksicht. Vyžaduje to oveľa viac a Sam Lake vymenoval niekoľko dôvodov, prečo hru uvidíme na trhu až v roku 2016. V prvom rade je to fakt, že Remedy chce priniesť naozaj ultimátny titul, na ktorý nikdy nezabudneme (a zrejme sa budeme dožadovať pokračovania; Sam, kde je Alan Wake 2???). No a ďalej tu je fakt, že Xbox One je nová technológia, s ktorou sa museli naučiť efektívne pracovať. Čo zahŕňa nielen optimalizovať hru pre nový hardvér, ale aj patrične prispôsobiť herné mechanizmy. No a ešte je tu ten seriál. Natočiť ho, zostrihať a upraviť trvá naozaj dlho, hlavne keď Sam Lake chce, aby bol rovnako kvalitný ako hra.