RECENZIA Hitman: Sapienza – Rozhodne ju neprejdete rýchlo

Hitman Sapienza Recenzia

Po zhruba mesiaci a pol čakania bol Agent 47 konečne vyslaný na svoju ďalšiu misiu a tentoraz sa z Francúzska presunul do slnečnej Sapienzy na Talianskom pobreží. Nóbl obleky a svetovú smotánku tak vystriedali turisti, ktorí si chcú oddýchnuť od svojich každodenných problémov. Napohľad celkom obyčajné mestečko Sapienza je tiež domovom renomovaného vedca, Silvia Carusa, ktorý pracuje z domova pre korporáciu Ether.

A práve táto korporácia sa ho chce zbaviť. Pod vilou rodiny Caruso sa ukrýva vedecké laboratórium so špičkovými technológiami, v ktorom tento génius vyvíja nebezpečný DNA vírus, ktorý má schopnosť infikovať vždy len svoj cieľ. Čo znamená, že Agent 47 by prišiel o svoju prácu, pretože by všetko zaňho robila drobná baktéria. Takže máte hneď dva dôvody, prečo musí ísť uznávaný vedec von z hry. Na druhý svet musí poputovať aj jeho pekná asistentka Francesca de Santi (inšpirovali sa GTA?) a aj ten vírus, ktorý by poslal 47 na úrad práce.

Hitman Sapienza

Mestečko Sapienza vás rozhodne prekvapí svojou veľkosťou. Kým prvá misia v Paríži sa odohrávala v areáli paláca, tu máte po ruke menšie pobrežné mestečko a obrovskú vilu s veľkou záhradou a laboratóriom v podzemí. Osobne mám pocit, že mapa je približne 2-krát taká veľká ako Paríž a odrazí sa to aj na čase, za ktorý misiu prejdete. U mňa to v priemere vychádza na 2,5 hodiny a to som misiu prechádzal niekoľkokrát kvôli vychutnaniu si rôznych challengov a možností, ako misiu dokončiť.

Sapienza je verná architektúre talianskeho vidieka a aj preto sa tu stretávame s typickými stredozemskými oknami na domoch, oranžovými strechami, obúchanými kamennými stenami a rozmanitosťou farieb. Mesto vyzerá naozaj živo a tak trochu už naznačuje, že už by tu konečne mohli byť letné prázdniny. V uliciach nájdeme turistov aj lokálnych, veľa mopedov (ktoré majú taliani tak radi) a sú tu aj nejaké tie fejkové autá. Po vzore GTA sa veľmi nápadne podobajú na skutočné vozidlá, ale majú vymyslené názvy a logá. No a nemôžete v nich vôbec jazdiť, takže to je hlavný dôvod, prečo sa Square vykašľalo na licenciu.

Hitman Sapienza

V meste vám dokonca ICA pripravila útočisko v podobe bytu, ktorý už ale musíte nájsť sami a v ktorom nájdete milé prekvapenie, s ktorým trochu okoreníte Carusov obľúbený šport, golf. Carusa a Francescy sa môžete opäť zbaviť množstvom spôsobov a tých je tu teraz viac, než v prvej epizóde, keďže tvorcovia chceli z takto veľkej mapy vyťažiť maximum. Ako meškajúci kuchár omylom primiešate do Silviovho obľúbeného jedla nesprávne suroviny, alebo, pretože v dome údajne straší, môžete ho vystrašiť na smrť. O Francesce sa pre zmenu hovorí, že by chcela stráviť chvíľu osamote s miestnym golfovým caddym Robertom alebo musí ísť na stretnutie so súkromným detektívom v temnej uličke.

IO Interactive skrátka chceli vyťažiť z mapy maximum a to sa im podľa môjho názoru podarilo. Čo sa už ale podarilo menej, je vyladenie serverov, ktoré sú potrebné pri hraní kontraktov, plnení challengov a opportunities. To by som možno ešte skúsol, ale tvorcovia sa za ten mesiac nepoučili a tak sa pravidelne stáva, že servery padajú. Dokonca mám pocit, že teraz padajú ešte viac, než pred mesiacom. A to je podľa môjho názoru fakt naho*no. To najhoršie je na tom však, že akonáhle padne server, hra vás nekompromisne, bez ukladania, vyrazí do menu. Adios! A môžete ísť od znovu.

Hitman Sapienza

Resumé

Ak by som to mal zhrnúť, tak Hitman: Sapienza je fakt podarená epizóda, ktorá toho ponúka viac, než minulomesačný Paríž. Na mape je stále čo objavovať, ako som sa včera presvedčil pri kamarátskom twitchovaní pri pivku. Vtedy som zistil, že tu existujú uličky a spôsoby splnenia misie, o akých som ani len netušil. Takž v tomto ohľade je Hitman: Sapienza fakt super. Menej super sú tie padajúce servery, ktoré trochu kazia ultimate zážitok. Alebo môžu pobaviť: Včera mi, v momente, kedy som išiel vystreliť na svoju obeť, spadol server. Nečakaný zvrat udalostí.

Hitman: Sapienza

Celkový verdikt

8.5/10
  • Hrateľnosť
  • Trvanlivosť
  • Grafika

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldové hry (odchovalo ma GTA), závodné hry a do môjho zoznamu naj musím pridať Sea of Thieves. Dôležité pre mňa je, aby hra bola kvalitná. Môj gamertag: gallardoSVK

Môže sa Vám ešte páčiť...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *