No Man’s Sky vyšlo na PC a dopadlo zúfalo
Tento týždeň sa herný trh rozrástol o ďalšiu dlho očakávanú novinku. Radosť robila hlavne plejkárom, keďže No Man’s Sky je konzolová exkluzivita pre PS4. Hra však vyšla aj na PC, kde sa ale veľkému úspechu neteší.
Problém je v tom, že PC port hry nedopadol zle. Dopadol katastrofálne. Na Steame v súčasnosti prevládajú negatívne recenzie a hráči sa sťažujú na unáhlenú optimalizáciu, ktorá odpovedá 3-dňovému oneskoreniu oproti PS4 verzii. Hra si očividne z verzie pre konzolu vypožičala rôzne assety a dokonca v dátach nájdeme aj knižnice z PlayStationu. Príkladom je súbor libSceFios2.dll, teda knižnica, ktorá už podľa názvu súvisí s PS. Prevzala si dokonca aj spôsob, akým funguje myš v hre. Myš potrebujete, ale na klikanie sa nespoliehajte. Ľavé tlačidlo musíte podržať a musíte čakať, až sa uzavrie kruh na obrazovke. Čiže prakticky to isté, ako keby ste držali A/B/X/Y na gamepade. Ďalej to sú framedropy, sekanie a grafické nedostatky aj na výkonnej zostave (8GB RAM, GeForce GTX970 4G, Intel Core i5) a jedna, dnes už prehistorická záležitosť: Reštartovanie celej hry po zmene rozlíšenia.
Hra má dokonca problém udržať stabilných 30fps aj na súčasnom high-ende, ktorým je GeForce GTX 1080. Tiež prirátajte dlhé loadingy, zlé ovládanie a získate odpoveď, prečo nám Hello Games po kontaktovaní so žiadosťou o recenziu PC verzie hry poslalo automatickú odpoveď. V ktorej nás žiadalo o zaslanie mailu na e-mailovú adresu, na ktorú sme našu žiadosť poslali. Hodnotenie hry na Steame navyše rýchlo klesá, čo tiež nie je dobré znamenie.
Ale aby sme na No Man’s Sky len nenadávali, musíme pochváliť koncept a myšlienku, ktorú chceli autori zrealizovať. Predsa len, cestovanie po vesmíre môže byť zaujímavé, obzvlášť keď je svet procedurálne generovaný a na každej planéte sú iné podmienky pre život. Len je škoda, ako to vlastne nakoniec dopadlo.