Karma to vrátila zarytým fanboyom PS. Tí totiž veľakrát dávali do popredia, že Xbox One nerenderuje hry v 1080p Full HD rozlíšení ale PS4 áno. Hoci to nemá na výsledný obraz veľmi veľký vplyv, stále to bol predmet diskusií. Teraz sa ale deje presný opak: Väčšina hier na PS4 Pro nebude v natívnom 4K.
Jej tvorcovia tvrdia, že konzola jednoducho nemá dostatok výkonu na to, aby vedela utiahnuť hry v čistom 4K rozlíšení. Veľa hier bude využívať rozlíšenie 1800p, ktoré bude následne upscalované na 3840 x 2160 bodov. Veľa hier tiež využíva checkerboarding, teda sa obrazovka zmení v akúsi šachovnicu pixelov, kedy sa hra renderuje len na každý druhý pixel a následný frame sa pre zmenu vyrenderuje na zvyšných pixeloch. Inak povedané, hra v jeden moment beží vždy len v polovičnom rozlíšení, ale vďaka plynulému framerate má človek pocit, že hra využíva celú obrazovku súčasne. Túto techniku prvýkrát využil Rainbow Six: Siege, o čo sa vývojári podelili na GDC.
A ktoré hry budú využívať 2160p checkerboard upscaling?
- Call of Duty: Infinite Warfare
- Days Gone
- Horizon Zero Dawn
- Rise of the Tomb Raider
Pri bežných HD televízoroch budú tieto hry využívať Full HD supersampling. Oveľa problémovejšie bude pre PS4 Pro rozbehať niektoré AAA tituly tretích strán. Mnohé z nich, ktoré sú náročné na grafiku, budú totiž bežať v nižšom rozlíšení, 1800p a ešte aj to bude využívať checkerboarding, takže vlastne sa bude v jednej chvíli renderovať 900p obraz. Takže ten, pre ktorý sa fanboyi smiali Xboxu. Ide o tieto hry:
- inFamous: First Light
- Killing Floor 2
- Mass Effect: Andromeda
- Watch_Dogs 2
Osobitým prípadom bude Deus Ex: Mankind Divided, ktorý bude využívať dynamické rozlíšenie v kombinácii s checkerboard renderingom. Rozlíšenie bude behať medzi 1800p a 2160p. Spider-Man a For Honor pre zmenu dosiahnu 4K rozlíšenie s pomocou dočasného antialiasingu. Shadow of Mordor bude mať natívne renderovanie v rôznych rozlíšeniach, ale v 80-90% prípadoch to bude 4K. Paragon, ďalšia exkluzivita od Sony, nebude mať 4K. Hra pobeží vo Full HD a dodatočný výkon využije na zvýšenie detailov.
via Engadget