Krátko pred koncom roka vždy nastane čas, aby veľké spoločnosti odhalili svoje finančné výsledky investorom a tí sa o ne následne podelili s médiami. Ktoré sa o to podelia následne s nami, hráčmi. Dozvedeli sme sa tak, že predaje iPhonu klesli, alebo že EA nemá problém odložiť Mass Effect, ak to bude pre hru prospešné. Teraz sa však dozvedáme aj niečo od Take-Two.
Pre tých, ktorí to ešte nevedia, T2 je vydavateľským domom, ktorý zastrešuje mnohé herné štúdiá, pričom medzi tie najznámejšie patria Rockstar a 2K Games. A tu sa Take-Two podelilo so svetom o dobré i zlé správy. Začal by som však tým, čo Take-Two vraví o Rockstare. Ten nedávno odhalil Red Dead Redemption 2, ale ešte stále je jeho hlavným zdrojom príjmov GTA Online. K tomu vydavateľ tvrdí, že GTA V už predalo 70 miliónov kópií a len od mája/května tohto roku sa podarilo predať ďalších 5 miliónov.
Veľkým úspechom je pravidelné pridávanie bezplatného obsahu do hry, vďaka čomu GTA Online aj po rokoch rastie. Len minulý rok hru hralo 8 miliónov hráčov týždenne a hoci Take-Two neuverejnilo novú štatistiku, tvrdí, že počet hráčov naďalej rastie. Aj vďaka tomu, že je už GTA Online pre novú generáciu konzol lacnejšie a teda prístupnejšie.
GTA Online spolu s NBA 2K16 zohrávali kľúčovú rolu v príjmoch Take-Two, ktoré vzrástli medziročne o 14%, teda na 230,8 milióna dolárov. V oboch hrách je hlavným zdrojom príjmov DLC obsah, virtuálna mena a ďalšie záležitosti, ktoré sa do hier nakupujú za reálne peniaze. Tieto položky tvorili dokopy 31% celého príjmu Take-Two a 56% príjmu z digitálneho predaja. Čistý zisk Take-Two vzrástol o 21%, na $420,2 miliónov. Oproti minulému roku slušný nárast, vtedy to bolo 347 miliónov. O zisk sa postaralo GTA V, GTA Online, BioShock: The Collection, NBA 2K16 a XCOM 2. Celkovo má Take-Two v keši 1,175 miliardy $.
Take-Two sa rozrozprávalo aj o svojom najnovšom počine. Mafia III bola podľa nich najrýchlejšie sa predávajúcou hrou štúdia 2K Games. Má to však jeden háčik: Jedná sa o počet kusov, ktoré si objednali obchody alebo ktoré sa predali digitálne koncovému užívateľovi. Teda to neznamená presný počet kusov, ktorý sa naozaj predal a môžem potvrdiť, že predaje začali veľmi rýchlo stagnovať. CEO Strauss Zelnick však kritizoval spôsob, ako fungoval proces recenzovania: „Hodnotenia Mafie III boli horšie, než sme dúfali, ale v recenziách vidíme zopár anomálií. Mali sme tiež mnoho skvelých recenzií a zákazníci sa o hru div že nepobijú, a s tým sme spokojní.“
Mafia III
Celkový verdikt
-
Hrateľnosť
-
Trvanlivosť
-
Grafika
via Gamespot; XboxAchievements