S prichádzajúcim vydaním Project Scorpio sa vynárajú čoraz zložitejšie otázky, ktoré sa tejto konzoly týkajú. Na otázku, koľko bude stáť Project Scorpio, sme s pomocou analytika Michaela Pachtera našli možnú odpoveď už včera, no teraz tu máme inú otázku.
Ako budeme nakupovať hry? To je veľmi zaujímavá otázka a myslím, že si zaslúži aj dostatok priestoru na samostatný článok. Posledné správy naznačujú, že sa chce Microsoft pri tejto konzole zamerať predovšetkým na distribúciu cez Windows Store a teda na nakupovanie hier v digitálnej podobe, cez internet. Po zvážení rôznych faktorov sme usúdili, že digitál bude hlavným spôsobom nakupovania.
Nakupovanie hier v digitálnej podobe má niekoľko výhod. Konzola vychádza v dobe, kedy už bude UWP bežnou záležitosťou. Universal Windows Platform je totiž moderný formát, ktorý vývojárom ušetrí veľmi veľa času. Pri predošlej generácii museli vývojári programovať hru pre každú platformu zvlášť. Vďaka UWP je však programovanie hier úplne totožné pre Windows 10, Xbox One, Project Scorpio a ďalšie Win10 zariadenia. Líši sa nanajvýš 5% kódu, ktorý musí byť upravený kvôli technickým vlastnostiam jednotlivých platforiem. Ale vždy je ľahšie upraviť 15% ako 200%, všakže?
Plus to má aj výhodu v nakupovaní. Pretože sú hry uložené digitálne na serveroch Windows Store, nachádza sa tam kompletný balík celej hry a systém už vie, že keď sťahujete hru na Xbox One, tak v hre nepotrebujete ponuku grafických nastavení alebo podporu klávesnice a myši. Jednoducho, stiahne sa vám už spomínaných 95% a s nimi konkrétnych 5% pre vaše zariadenia. A rovnako funguje Xbox Play Anywhere. Ten bude vlastne kľúčovou vlastnosťou Projectu Scorpio. Aby vám Microsoft ušetril peniaze a vy ste mohli za hru zaplatiť len raz, stačí vám ich nakupovať digitálne. Ak si hry kupujete takto, tak gratulujem, už teraz môžete mať Gears of War 4, kompatibilné s Project Scorpio! Pridaným bonusom je kompatibilita medzi platformami.
A čo krabicovky?
Samozrejme, môžeme čakať aj nakupovanie hier v krabicovej podobe. Ale tu sa naskytá pár otázok, na ktoré ešte nevieme celkom odpovedať. V prvom rade, hry, ktoré si kúpite ako krabicovky, nemôžu mať podporu Play Anywhere, pretože disky obsahujú obsah len pre danú platformu a nie sú viazané na váš účet. No vzhľadom k niekoľkonásobne vyššiemu výkonu sa tu naskytá viacero možností:
- Krabicovky iba pre Scorpio – Ak by to bolo takto, potom by ste v budúcnosti museli kupovať krabicovky, ktoré majú na sebe štítok Project Scorpio. Tento spôsob mi príde nepraktický a zbytočne by to škorpiónovi skomplikoval.
- Krabicovka + Online Update – V takomto prípade by ste si mohli kúpiť klasickú krabicovku z Xbox One, ale na to, aby ste využili potenciál Projectu Scorpio, musíte mať konzolu pripojenú k internetu. Stade by sa pri inštalácii stiahol patch, ktorý by naťahal do konzoly textúry vo vyššom rozlíšení, prípadne by vylepšil niektoré vlastnosti. Skrátka, mali by ste svoje hry, ale museli by ste stiahnuť update. Najlogickejšie riešenie, keďže dnes si už aj pobyt na WC skracujeme surfovaním po internete. Internet je dnes už proste všade a pri Projecte Scorpio ho bude potreba
- Krabicovka One+Scorpio – Tretí spôsob môže vyjsť vo dvoch podobách. Buď bude na jednom BluRayi naťahaná hra pre dve platformy (čo by nevadilo vzhľadom k tomu, že patria do jednej rodiny konzol) alebo v jednom obale uvidíte dva disky, jeden pre inštaláciu na Xbox One a druhý pre inštaláciu na Scorpio.
Mne sa v tomto prípade pozdáva najviac možnosť číslo 2, ktorá však len ďalej nasvedčuje, že Project Scorpio bude konzola, ktorá sa bez internetu zrejme nezaobíde. Ale je to možno tým, že narozdiel od mnohých iných mi podmienka Always Online nevadila už ani pri predstavení pôvodného Xbox One v roku 2013. Alebo ho predstavili dokonca už v 2012? Ani neviem.