Site icon Xboxer

Hry na Project Scorpio musia bežať minimálne v 4K 30fps

Project Scorpio

Microsoft sa rozhodol, že ide s Projectom Scorpio ide naplno do 4K a za posledný rok stihol vyvinúť hardvér, aký je schopný renderovať hry v natívnom 4K rozlíšení. Ukážkovým príkladom je ForzaTech Demo, ktoré sa podarilo rozbehnúť v stabilných 4K 60fps.

Demo však nebežalo na najvyšších možných grafických detailoch, s nimi mali problém aj hi-endové herné PC. Išlo však len o menšie záležitosti, ktoré nemali až taký výrazný vplyv na finálny render. Drvivá väčšina vecí však bola ekvivalentom k Ultra nastaveniam na PC a pritom všetko bežalo pri 4K 60fps so záťažou hardvéru asi na 70%. Je možné, že ForzaTech Demo by bežalo stabilne aj s dodatočnými vylepšeniami, no netreba zabúdať, že devkity sú o niečo výkonnejšie než finálny hardvér.

Čo sa týka finálnej konzoly, tak samozrejme jej výkon stačí na hranie hier v natívnom 4K rozlíšení. Užijeme si v ňom napríklad Red Dead Redemption 2, pripravované tituly od EA či nový Middle-Earth. Lenže ako to je so 60fps? Nie všetky hry ho musia mať. Závisí to totiž od optimalizácie a Microsoft od vývojárov požaduje, aby si hry zachovali minimálne rovnaký framerate ako na Xbox One. To znamená, že hry pre Scorpio musia bežať aspoň v 4K 30fps. Čo sa techník týka, Microsoft dáva vývojárom voľnú ruku a je len na nich, či optimalizujú hru v natívnom rozlíšení alebo použijú techniku checkerboardingu ako pri PS4 Pro. Dá sa čakať, že metódu checkerboardingu využijú náročnejšie hry s veľkým otvoreným svetom.

Druhou podmienkou, ktorú musia vývojári splniť, je, aby hry vyzerali na Scorpio kvalitnejšie aj na Full HD obrazovkách. Tu by vývojári mali používať metódu supersamplingu, kedy konzola využije 4K assety a tie nanesie na menšie plátno (1080p). V konečnom dôsledku teda Scorpio obohatí hry na Full HD obrazovkách o špičkový antialiasing.

via Gamasutra

Exit mobile version