Až doposiaľ sme sa v novinkách, ktoré nejak súviseli s technickým aspektom hier, venovali extrémom ako je napr. najvyššie podporované rozlíšenie alebo maximálny framerate. Ale čo tak ísť do opačného extrému? Čo tak zistiť, v akom najnižšom rozlíšení a framerate pobeží tá-ktorá hra?
Na takúto kurióznu otázku odpovedali tvorcovia Sea of Thieves, pripravovanej exkluzivity pre Xbox One a Windows 10. Už vieme, že nároční hráči si pirátsku multiplayerovku užijú aj v 4K 60fps na PC, hráči na Xbox One X by na tom nemali byť o nič horšie. Avšak Sea of Thieves si zahráte aj na oveľa slabšom hardvéri.
Pokiaľ má niekto naozaj že podpriemerný PC alebo chce hrať na kancelárskom notebooku, bude môcť. Rare jednoducho chce, aby si hru užilo čo najviac ľudí a preto počítačová verzia podporuje ultra-nízke nastavenie, pri ktorom hra pobeží len v 540p, teda na rozlíšení, ktoré bolo typické pre Windows 98. Či je framerate obmedzený hore, známe nie je, ale vieme, že minimum činí 15 fps.
Teraz sa možno pýtate, prečo by niekto vyvíjal multiplayerovku, ktorá pobeží aj v takýchto podmienkach. Rozhodnutie súvisí s uzavretou alphou, kde hru testovali aj ľudia s pomalými, starými zariadeniami, no podľa vlastných slov si hru užili aj tak. „Keď vás hra baví aj v takomto prípade, prečo by sme vás mali vykopnúť?“ opýtal sa Joe Neate, vedúci producent hry.
via PCGamer