Pár dní dozadu sa ARK: Survival Evolved dočkalo oficiálneho vydania na konzoly a hráčov teda hra rozhodne nepotešila. Po stránke optimalizácie je na tom totiž PC verzia oveľa lepšie, než Xbox One, PS4 a aj PS4 Pro.
Autori už sami počas E3 potvrdili, že hra pobeží maximálne v 1080p 60fps na Xbox One X, teda v rozlíšení nižšom, než pre aké je nová konzola navrhnutá. A ak aj niekto vtedy konšpiroval, či nejde o zámer a či 4-krát nižšie rozlíšenie náhodou niekto nezaplatil, potom ho aktuálna novinka presvedčí, že tomu tak nebolo. Že za to môže jednoducho zlá optimalizácia.
Verzia pre Xbox One beží v 720p rozlíšení pri 22-30fps, čo teda nie je žiadna sláva a rozlíšenie sa pohybuje na úrovni, na akú sme boli zvyknutí pri Xboxe 360. Hra beží len v tejto jednej podobe a na rozdiel od PS4 verzie neposkytuje grafické nastavenia, ktoré by hru ešte trochu zachránili. To ale neznamená, že by PS4 verzia bežala lepšie.
Základná PS4 verzia totiž beží v ešte nižšom rozlíšení – 640p. Verzia pre PS4 Pro pre zmenu v základnej podobe beží pri 720p. Hráči na PlayStatione majú ešte k dispozícii tzv. High Detail Mode, ktorý zvýši rozlíšenie, ale prináša problémy s frameratom, ktorý skáče zo 60 na 30fps. Aby hráči prežili túto optimalizačnú katastrofu bez vážnejšej ujmy na zdraví, v nastaveniach sa dá zapnúť V-Sync (On, Off, Adaptive).