Site icon Xboxer

RECENZIA Super Lucky’s Tale

Super Lucky's Tale Recenzia
Pre túto jeseň/podzim je typický návrat viacerých vecí z dôb minulých a mimo iného to je aj návrat žánru plošinoviek. Na Xbox One dokonca dostaneme jednu exkluzívnu od štúdia Playful – Super Lucky’s Tale.

Hra sa vydáva po stopách známeho titulu Lucky’s Tale, ktorý vyšiel minulý rok exkluzívne na Oculus Rift a radil sa medzi tie najambicióznejšie, ktoré platforma mala. Virtuálnu realitu však nemá každý a zrejme preto vývojári usúdili, že lišiak Lucky si zaslúži viac pozornosti na tradičných obrazovkách. A tak vznikla roztomilá predvianočná plošinovka pre Xbox.

 

Super Lucky’s Tale začína, ako inak, pohromou. Záporákom je v tomto prípade zloduch Jinx, ktorý spolu so svojimi kumpánmi ukradne Knihu vekov, aby s jej pomocou zmenil svet. Boj proti zlu sa však Luckymu vymkne spod kontroly a spolu s Jinxom a jeho bandou sa dostávajú do knihy, kde začne prebiehať súboj dobra so zlom. Autori pritom nezabudli na symboliku a takmer všade je prítomná magická štvorka.

Hra ponúka dokopy štyri svety a v každom z nich niekoľko levelov (chvaľabohu nie len štyri). Aby sa hráč mohol dostať ďalej, musí zbierať štvorlístky, čo sa dá buď v danom svete (bonusové aktivity) alebo v jednotlivých leveloch. Tie sú spracované ako menšie otvorené svety, ktoré nenútia hráča bežať vpred, ale mu dávajú možnosť objavovať ich a plniť v nich úlohy. Aj za to sa hráč dočká náležitej odmeny v podobe štvorlístkov alebo životov.

Spôsob získavania štvorlístkov je priamočiary. Jeden za splnenie levelu, jeden za získanie 300 mincí, ďalší za dokončenie tajnej lokality a posledný za vyzbieranie písmenok L-U-C-K-Y. Čo sa životov týka, tam je to také, že som to ani ja moc nepochopil. Raz ich človek nájde priamo na mape, inokedy ich získa z nejakého dôvodu. Štandardne má Lucky 5 životov, ktoré keď minie, tak sa vráti naspäť na začiatok levelu, nie na checkpoint. Teší ma, že po minutí životov nemusí hráč prechádzať celú hru odznovu, ale na druhú stranu životy v podstate nemajú zmysel.

V tomto leveli strata všetkých životov veľmi zabolí…

Pokiaľ si odmyslíme otvorené svety a bočné questy, tak má hra vcelku obyčajný systém progresie – prejdi tento level, prejdi tamten… až sa nakoniec hráč dopracuje k boss fightu. Páči sa mi, že sú jedinečné a že každý boss má svoj vlastný, tematický súboj. A dokonca sa mi stalo, že keď som prehral, tak sa boss choval úplne inak a nástrahy prichádzali v odlišnom poradí. Takže keď si po prvej prehre vymyslíte stratégiu, neznamená to, že ju použijete. Spracovaním mi ale tak trochu pripomínali súboje z Crasha Bandicoota 2.

Hra je určená predovšetkým pre deti, od čoho sa odvíja aj grafika. Je plná živých farieb a roztomilo vyzerajúcich stvorení bez ohľadu na to, či sú dobré alebo zlé. Za celý ten čas, čo som hru hral, som myslím že nenarazil na jediný grafický bug, čo pri dnešných hrách nie je vždy samozrejmosťou ani pri najväčších tituloch. K tomu má hra podporu natívneho 4K rozlíšenia na Xbox One X a beží pri stabilných 60fps.

Trochu iné to je pri zvukovej stránke. Mám pocit, že sa zvukári inšpirovali sériou Super Mario, najmä staršími dielmi, čo je v niektorých leveloch do značnej miery počuť. U dabingu nemám čo vytknúť, postavičky majú svoju vlastnú reč, ktorá sem-tam pobaví, hoci jej človek nerozumie. Vlastne jediná postavička, ktorá má nejaký ten zrozumiteľný hlas, je Luckyho sestra, ktorá hovorí po anglicky. Pre nás ostatných tu sú české a slovenské titulky! Slovenčinu v hre doťahuje do dokonalosti slang, ironické poznámky a aj preložené mená. Zvuková stránka má však aj svoje technické chyby. Neraz sa mi stalo, že keď som vyvolal Guide menu kvôli screenshotu, v hre prestal ísť zvuk a pomohol len tvrdý reštart.

Pán červík má na mysli obrovské stroje.

Resumé

Nintendo má svojho Mária, Sony má (zatiaľ) Crasha a jediný, kto tak nejak zaostával, bol Microsoft. Ten však svoj nedostatok vyriešil, spojil sa so štúdiom Playful a získal na svoju konzolu šťastného lišiaka Luckyho. Hráči môžu zabudnúť na lineárnosť, pretože sú levely otvorené a ponúkajú množstvo vedľajších aktivít, ktoré predlžujú zážitok. Celé je to zabalené do pestrofarebnej grafiky s podporou 4K rozlíšenia na Xbox One X. Zvuk má svoje technické nedostatky, no verím, že vývojári na nich zapracujú a odstránia ich. Rozhodne potešia české a najmä slovenské titulky, podpora Play Anywhere. Možno by som ale doplnil režim pre dvoch hráčov.

Super Lucky's Tale

Celkový verdikt

7/10
  • Hrateľnosť
  • Trvanlivosť
  • Grafika
Exit mobile version