The Vanishing of Ethan Carter po rokoch vyšiel aj na Xbox One a vyzerá to, že sem dorazil vo svojej najlepšej forme.
Vývojári si dali na tejto verzii mimoriadne záležať. Xboxeri dostali hru postavenú na najnovšej verzii Unreal Enginu, vďaka čomu ponúka niektoré exkluzívne grafické nastavenia, ktoré na PS4 a PC nie sú. Exkluzívnou novinkou je Free Roam režim. Túto novinku si prialo veľa hráčov a pretože vývojári získali devkity pre Xbox, rovno sa rozhodli funkciu zakomponovať do tejto verzie hry. Môžeme si tak vychutnať perfektnú fotorealistickú grafiku aj mimo príbehu – môžeme sa po tom nádhernom lesnom prostredí prechádzať!
S dostupnosťou týchto funkcií na PC a PS4 to však také jednoznačné nie je. Vyžaduje to prerobenie hry na nový engine, získanie nového certifikátu, integrovanie najnovšieho PS4 SDK, obsiahle testovanie a možné veľké zmeny v zdrojovom kóde. K tomu, na tieto zmeny musia mať vývojári PS4 devkit a ten už medzitým predali späť do Sony. No keď bude mať štúdio dostatok peňazí na to, aby mohlo aktualizovať PS4 verziu hry, kľudne pridá podporu PS4 Pro – hra ju totiž nepodporuje.
Konzola tak ponúka vylepšenia aspoň pre Xbox One X. A na to, že je to konzolová hra, ponúka grafické nastavenia približujúce sa skôr PC, než ostatným „X-Enhanced“ hrám. Hráči si totiž môžu nastaviť rozlíšenie aj framerate. Na výber majú 1080p, 1440p alebo natívne 4K (2160p). Framerate je na výber buď zamknutý (30fps) alebo odomknutý, a to aj na Xbox One a One S.
Na framerate má vplyv aj rozlíšenie. Pri 4K sa hra pohybuje na úrovni do 50fps, zatiaľ čo už v 1440p udržuje takmer stabilných 60fps. Pre porovnanie, hra na PS4 Pro dosahuje framerate zhruba na úrovni Xbox One S – 45 až 50fps.