Red Dead Redemption 2 vychádza ku koncu roka a server IGN už dnes zverejnil preview, v ktorej nám približuje hru, o ktorej sme doteraz takmer nič nevedeli. Mimo iného sa dozvedáme, že hra sa do istej miery inšpiruje českou RPG Kingdom Come: Deliverance.
Hlavná postava Red Dead, Arthur Morgan, je vyššie postaveným členom v hierarchii Van der Lindeho gangu. Preto už nehráme len za osamelého vlka, ale za zodpovednú osobu, ktorá bude musieť svojmu gangu pomáhať. Napríklad zháňať zásoby potravy a streliva na rôzne lúpeže a kriminálne aktivity. Nie je to žiadne westernové Sims, ale skôr tu cítiť inšpiráciu z datadisku The Lost and Damned pre GTA IV. Gang bude mať totiž svoje stanovisko, ktoré sa bude presúvať po mape. Pravdepodobne to budú zmeny ovplyvnené príbehom hry.
Na ten budú mať ľahký vplyv aj hráči. Ak si odmyslíme návrat systému cti, tak v hre pribudne klasická RPG záležitosť – možnosť zvoliť si odpoveď v rozhovore. Takže vôbec poprvýkrát v hre od Rockstaru zažijeme ovplyvniteľné cutscény. Vplyv na postoj NPC voči hráčovi má aj vytiahnutá zbraň, skoro ako v GTA. Predsa len sa hra odohráva viac na západ, v civilizovanejšej oblasti.
Veľmi zaujímavé je aj lovenie zveri. To sa mimo iného inšpiruje Vávrovou RPG Kingdom Come: Deliverance, pretože ulovené mäso po čase stráca na kvalite – hnije. Zároveň je mäso zo zveri, ktorú zabijete čisto, cennejšie než keď tú srnku rozfašírujete poloautomatom. Zaujímavé je tiež budovanie vzťah ku koňovi. Hráč má svojho koňa a postupne si s nim buduje puto, ktoré prináša také výhody ako že na pískanie reaguje z väčšej diaľky alebo že naberie na odvahe. Platí však permadeath – ak vám ho zabijú, je mŕtvy. Navždy.
IGN si tiež počas misie, ktorú Rockstar prezentoval v traileri, všimol pozoruhodnú zaujímavosť: Ak Arthurovi uletí čiapka a hráč ju chce späť, musí sa po ňu vrátiť.