343 Industries behom livestreamu Inside Xbox oznámili, že megakolekcia Halo: The Master Chief Collection už v blízkej dobe obdrží patch s podporou Xbox One X.
Vysoko očakávaný patch prinesie drastické grafické vylepšenia, ktoré súvisia práve s príchodom hry na Xbox One X. Vývojári dokonca zabezpečili, že táto kolekcia bude podporovať HDR, na rozdiel do novšieho piateho dielu, ktorý beží bez neho. Remaster tiež ponúkne prekopané užívateľské rozhranie, ktoré bude modernejšie, no zachová si nosnú myšlienku – otvorená kolekcia obsahujúca prvé štyri hry, jednu expanziu (ODST) a možnosť kedykoľvek si zahrať ktorúkoľvek misiu z tohto univerza.
Už samozrejmosťou je podpora 4K. Kým Combat Evolved, 3, 3: ODST a 4 pobežia v natívnom 4K 60fps, Halo 2: Anniversary pobeží v dynamickom rozlíšení. Dôvodom je, že už pôvodná verzia využívala túto technológiu, aby sa zachovalo fixných 60fps na Xbox One. Vývojári ale veria, že výskyt znižovania rozlíšenia behom hrania nebude taký častý ako na základnej konzole. Za zmienku tiež stojí, že hra dostane Intelligent Install podporu pri diskovej verzii. Hráči, ktorí vlastnia megakolekciu na fyzickom médiu, si tak budú môcť po novom zvoliť, ktoré hry a jazykové lokalizácie si chcú nainštalovať. Dôvodom sú práve grafické vylepšenia u jednotlivých hier, ktoré zožerú slušné miesto na disku.
Zároveň pôjde o prvý verejný veľký patch pre Halo: The Master Chief Collection. Hra vyšla už v roku 2014 a dočkala sa niekoľkých updatov, ale mala veľký problém s funkčnosťou multiplayeru. Tie pretrvávali prakticky doteraz, no 343 Industries zapracovali na vylepšeniach do takej miery, že museli doslova prepísať jadro hry a zachovať pritom plnú kompatibilitu s uloženými pozíciami. V podstate ide o niečo, čo ešte Microsoft nespravil a dokonca ani neschvaľoval. Zúfalý stav si ale žiadal kompromisy.