Dovolíme si povedať, že žiadnej novej hororovke sa nepodarilo preraziť na trhu tak, ako sérii Outlast. Možno je to tým, že vývojárom sa podarilo skĺbiť klasický horor s masovou popularitou. Výsledkom toho sú dve hry, jedna expanzia a 15 miliónov predaných kusov.
Takéto číslo dokázalo štúdiu Red Barrels vygenerovať tržby vo výške 64 miliónov dolárov. Preto je pokračovanie série samozrejmosťou. Lenže je treba sa pripraviť na prekvapenia. Šéf štúdia, Philippe Morin, v novom rozhovore povedal, že hráči môžu očakávať inakší herný štýl. Prvé dva diely boli postavené na princípe schovávačky, ale to sa má zmeniť. Štúdio sa pohráva s viacerými prototypmi a nápadmi, takže na odhalenie nejakej jasnej vízie je ešte priskoro. Čo sa ale zachová, bude prostredie, v ktorom sa odohrávali prvé dve hry. To nejde nikam preč. Tretí Outlast v ňom bude pokračovať.