Fanúšikov motoršportu už toto leto čaká novinka v podobe F1 2018. Aká však bude? Codemasters doposiaľ vraveli len to, že sa dočkáme prekopanej kariéry, že hra vráti obľúbenú vec a že sa rozrastie zbierka historických monopostov. Teraz už ale máme k dispozícii aj prvý gameplay.
Codies sa rozhodli spraviť vcelku tematický krok. V čase nadchádzajúcej Veľkej ceny Monaka si do štúdia prizvali pilota Sauberu Charlesa LeClerca, ktorý si odjazdil túto nebezpečnú dráhu v pripravovanej hre. Vďaka nemu môžeme vidieť hru v akcii, aj keď má od hotovej veci ešte ďaleko.
K vylepšeniam v F1 2018 sa vyjadril aj nový art director Stuart Campbell. Najväčšie zmeny vo vizuále sa dotkli oblohy, oblakov, atmosférických systémov a tiež osvetlenia, ktoré bolo prerobené. Všetky vykonané zmeny idú ruka v ruke s renderingom hry a výsledkom je realistickejšia grafika, než v predošlých dieloch.
Nová technológia oblakov má presnejšie reprezentovať tie, ktoré vidíme v reálnom živote. Znamená to, že sa objavujú aj rôzne formácie oblakov a ovplyvňujú tak nasvetlenie scény. Aj jasný deň vyzerá podľa Campbella v hre zaujímavejšie vďaka vysokodetailným oblakom a trasám lietadiel. Atmosférický systém pre zmenu prepája fungovanie oblohy a terénu ešte lepšie, čo môže vytvárať úžasné pohľady.
Vývojári tiež do hry zahrnuli chovanie ERS systému, ktorý pri brzdení zbiera stratenú energiu a následne ju uvoľní pre neskoršie zrýchlenie. Na výber budú mať hráči z viacerých nastavení a Codies veria, že práve toto sa postará o vzrušujúcejšie zážitky z virtuálneho motoršportu. O F1 2018 budeme počuť viac v nasledujúcich mesiacoch, pričom k vydaniu hry dôjde 24. augusta/srpna 2018.