Pri tom, ako sa Microsoft pri väčšine svojich hier sústredí na online (Sea of Thieves, State of Decay 2, Forza Horizon 4…), by sa dalo čakať, že aj budúce hry budú obsahovať online funkcionalitu. Nemusia, ak sa im to nehodí.
Šéf Microsoft Studios Matt Booty povedal, že Microsoft dáva novo získaným štúdiám podstatne voľnejšiu ruku v tom, čo budú tvoriť. Príkladom toho je štúdio Compulsion Games, ktoré ešte tento rok vydá hru We Happy Few pre Xbox One, PS4 a PC. Ešte lepším príkladom je štúdio Ninja Theory, ktoré vyvíja prakticky čisto singleplayerové hry, príkladom toho je napríklad Hellblade: Senua’s Sacrifice, ktoré je podľa nás jednou z najlepších príbehových hier, akú sme mali možnosť hrať. A práve takéto štúdia, ako aj novo otvorené štúdio The Initiative v Santa Monice, budú mať voľnosť v tom, čo chcú vyvíjať.
Priznajme si: Tým hrám sa darí a ľudia tie hry milujú. My, a je veľmi dôležité, aby som to ujasnil, vidíme obe veci. Vidíme, že ľudia milujú singleplayerové hry a preto si môžete sadnúť a prejsť Forzu solo, ak je to to, čo chcete. Ale vieme tiež to, že hry sú čoraz viac o komunite. Viac a viac ľudí hrá spolu a my budeme tento trend nasledovať. Ak je to to, čo chcú hráči a chcú ísť tým smerom. Ale neexistuje žiaden prevládajúci názor alebo stratégia, ktorá hovorí: ‚Budeme robiť jeden druh hry za druhou‘. V podstate, tieto nadobudnuté štúdiá, Ninja Theory a Compulsion, ak sa rozhodnú robiť viac hier na spôsob Hellblade či We Happy Few – obe hlavne singleplayerové – a ak The Initiative príde a povie, že chceme spraviť hru, ktorá vôbec nemá multiplayer – tak skvelé. Chceme, aby naše tímy robili také hry, o ktorých sú presvedčené, že sú dobré.
via Metro