Hovorí sa, že firma by nemala postaviť svoj úspech len na jedinom produkte, inak môže dopadnúť veľmi zle. To je najnovšie prípad štúdia Riot Games, ktoré spadá pod čínsky mediálny koncern Tencent.
Od svojho vzniku pred 12 rokmi totiž Riot Games vydali len jednu jedinú hru – League of Legends. Aj to len na PC a žiadne iné platformy, teda ani na konzoly, ani na mobilné telefóny. Práve druhá menovaná platforma by im mohla prospieť. V Číne je totiž mobilný gaming mimoriadne populárny a hráči tu na svojich telefónoch hrajú všemožné hry: od klonov LoL-ka, cez PUBG až k RPG typu Black Desert Online.
Dôležitosť mobilného trhu berie na vedomie aj napríklad Blizzard, ktorý sa už skôr nechal počuť, že zvažuje vývoj niektorých svojich hier aj na mobily. Ideálnym kandidátom by v tomto prípade mohlo byť Diablo, prípadne by mohlo dôjsť aj na World of Warcraft. Popularita mobilného gamingu však rastie aj na západnom trhu a teda aj u nás. Maloletí napríklad obľubujú multiplatformový Roblox, dostupný aj na mobily a tablety.
Riot Games však svojim konzervatívnym postojom narobili viac škody ako dobra. Zlaté časy LoL sú dávno za zenitom a popularita klesá. Značný podiel na tom majú battle royale tituly, konkrétne PUBG a Fortnite (zatiaľ dostupný len pre Samsung a iPhone), ale aj mediálny koncern Tencent. Funguje prakticky rovnako ako Vivendi – skupuje firmy a ide mu predovšetkým o peniaze, ktorými chce uspokojiť investorom.
Výsledkom je, že keď Riot Games odmietli vyvinúť LoL na mobily, Tencent vyvinul vlastný titul Arena of Valor, fungujúci na podobnom princípe. Vlastne tak došlo ku kanibalizácii známej značky, ktorá si za to ale môže sama. V ostatných dňoch navyše došlo k vlne prepúšťania zamestnancov Riotu a štúdio si je vedomé toho, že ak sa budú len nečinne pozerať, League of Legends bude ich záhubou.
via GameSite