Ešte v čase, kedy Phil Spencer prvýkrát odteasoval Project Scorpio na E3 2016, spoločnosť okrem podpory 4K a 60fps spomenula napríklad podporu vysokokvalitného VR. Ako ale čas plynul, o virtuálnej realite sme počuli čoraz menej, až sme nakoniec dostali konzolu bez VR podpory. Neskôr aj samotný Microsoft potvrdil, že žiadne plány s konzolovým VR nemá.
Viacerí predstavitelia vedenia Xboxu sa vyjadrili v zmyslel, že súčasné VR technológie skrátka nie sú dostatočne dobré na obývačkový zážitok. Okrem vysokokvalitného obrazu to v prípade Microsoftu zahŕňalo aj absenciu káblov. Je faktom, že drvivá väčšina dnešných headsetov využíva obrovské množstvo káblov a doplnkov, vďaka čomu je ich zapájanie zložité. Za zmienku stojí napríklad PS VR, ktoré obsahuje externú grafickú jednotku alebo HTC Vive, ktoré okrem headsetu pozostáva aj z pohybových ovládačov a snímacích staníc, ktoré je treba rozložiť po miestnosti. A to pri riziku zakopnutia a zničenia naozaj nie je príliš konvenčné.
K bližším detailom sa dopracoval CNET, ktorý vo svojom článku priblížil, čo sa vlastne stalo s virtuálnou realitou pre Xbox.
Spoločnosť sa pohrávala s myšlienkou Xbox VR už v roku 2012, čo dokazujú aj dokumenty, ktoré unikli iba pár dní pred predstavením prvého prototypu Oculus Rift na E3. Odvtedy sa Microsoft viacmenej venoval virtuálnej realite sporadicky, ale v roku 2015 ho zaujal Oculus Rift. Vtedy sa Phil Spencer dokonca vyjadril, že je v ich záujme priniesť Xbox zážitok aj na Oculus Rift. „Oculus mal skvelý náskok. To je dobré aj pre Windows, aj pre Xbox,“ povedal vtedy na margo Oculusu nový šéf Xboxu. Neskôr už dokonca Microsoft priblížil svoje plány partnerom, ktorí mali začať vyvíjať VR tituly pre Xbox. Tie mohli byť dostupné zároveň aj pre Windows Mixed Reality headsety, a tu prišla prvá silná rana.
Platforma nezožala ani na Windowse taký veľký úspech a reakcie boli skôr zmiešané, čo vyústilo v zlacnenie headsetov, v niektorých prípadoch až o 50%. Tu prišlo rozhodnutie, či nebude lepšie sa v prípade VR orientovať primárne na Windows. Situácii nepomohol ani analytik Brian Blau z prestížnej agentúry Gartner. Vo svojom príspevku „Naozaj chcú hráči Xboxu VR?“ sa vyjadril, že analyzoval obrovské množstvo dát a nevidel pritom zo strany hráčov tak veľký záujem o VR, ako o iné veci.
Treťou a zároveň knockoutovou ranou bolo, keď Microsoft ukázal partnerom Project Scorpio a predostrel plány s decentným headsetom, ktorý by ponúkal približne rovnakú kvalitu obrazu, ako PlayStation VR. Išlo hlavne o cenu, a tak si to „odniesol“ displej, ktorý bol citeľne horší oproti Oculus a HTC Vive. Takáto podoba headsetu ich zďaleka nenadchla tak, ako by bol Microsoft čakal a skôr sa pýtali, či firma naozaj vidí cestu len v decentnom headsete. Faktom je, že lepší headset by znamenal aj vyššiu cenu a to bol tiež dôvod, prečo sa Microsoft rozhodol radšej počkať. A keď už, tak nech bude virtuálna realita bezdrôtová ako HoloLens alebo HTC Vive. Nutno však dodať, že pri Vive stojí bezdrôtový modul 300 dolárov, čo je cena PS VR.
Vyzerá to teda, že Xbox VR v blízkej dobe zrejme neuvidíme, a pokiaľ sa bude popularita VR v budúcnosti uberať cestou Kinectu, tak potom Xbox VR neuvidíme nikdy.
via CNET