Necelý rok po kontroverzii zavádza európska ratingová agentúra PEGI nový symbol, ktorý môže rodičov odradiť od kúpy niektorých hier pre svoje ratolesti.
PEGI sa po niekoľkých mesiacoch zaoberania sa problematikou zaviedla oficiálne upozornenie na mikrotransakcie v hrách. Tento symbol bude musieť byť prítomný na obale každej hry, ktorá obsahuje nejakú formu mikrotransakcií. Zahŕňa to napríklad možnosť nakupovať si do hry rôzne boostery, Time Saver Packy alebo loot boxy, ktoré sa dajú kúpiť aj za použitia reálnych peňazí. Symbol však nebude slúžiť na varovanie pred drahším a obsahovo bohatším DLC obsahom ako sú napríklad sady vozidiel, máp alebo príbehové rozšírenia. Symbol teda slúži čisto ako varovanie pred prítomnosťou mechanizmov, ktoré môžu v určitých prípadoch dosahovať až prvky hazardu.
PEGI uvádza, že rating už tento prvok zaviedla pre čisto digitálne hry prostredníctvom IARC systému. Ešte tento rok sa ale varovanie pred mikrotransakciami rozšíri na fyzické kópie hier. „Nákupné ponuky v hrách sa stali rozšíreným fenoménom a je dôležité zabezpečiť rovnakú informovanosť spotrebiteľov pri fyzických aj digitálnych kópiách. Pretože sú fyzické nosiče dôležitou súčasťou trhu, ide o dôležitú medzeru, ktorú bolo treba vyplniť. Rodičia, ktorí nie sú plne oboznámení s herným priemyslom, môžu vďaka tomuto jednoduchému deskriptoru na obale hry zvýšiť pozor voči gameplayu po tom, ako hru kúpili dieťaťu. Je to základná informácia, ale rodičia môžu mať niekedy pocit, že im chýba,“ vyjadril sa riaditeľ PEGI Simon Little.
PEGI vo svojej správe cituje spotrebiteľský prieskum, ktorý naznačil, že len 2% rodičov nesledujú, či ich deti nakupujú obsah do hier, kým 40% potvrdzuje, že ich ratolesti nakupujú obsah do hier. Z nich až 80% má však s deťmi uzavretú dohodu o tom, ako a koľko môžu minúť.
via GamesIndustry