Plán so streamovaním hier začína byť skutočnosťou! Microsoft len pár mesiacov po E3 2018 pripomenul plány s hraním hier cez cloud. Privítajte Project xCloud.
Microsft tak spravil vôbec prvý krok k uvedeniu novej generácie konzol, ktorá by mala byť už hardvérovo-agnostická a hráči Xboxu by už nemuseli byť nutne závislí na kúpe konkrétneho železa. Na to, aby ste si mohli zahrať svoje obľúbené hry z Xbox One, vám stačí aj tablet, smartfón alebo lacnejší menej výkonný počítač s prístupom na internet.
Project xCloud začína svoju púť už dnes s prvým dátovým centrom Quincy vo Washingtone. Už tu budú k dispozícii servery, kde jeden rack pozostáva zo štyroch Xbox One S konzol, ktoré majú poskytovať dostatok výkonu ako pre vývojárov, tak pre hráčov, ktorí budú hrať hry prostredníctvom svojich obľúbených zariadení. Spoločnosť sľubuje, že streamovanie hier by nemalo byť pre vývojárov žiadnou ťažkou prácou práve preto, že pôjde v podstate o prácu s konzolou na diaľku. To by do budúcna znamenalo aj príchod množstva titulov, ktoré by ste si mohli zahrať aj na cestách cez tablet či mobil.
Microsoft avizuje kompatibilitu s Android telefónmi, kde hráči môžu používať na hranie Xbox ovládač (preto je zároveň natívne podporovaný v novej verzii systému), ako aj pomocou intuitívneho dotykového ovládania priamo na obrazovkách. Prvé verejné testy služby Project xCloud začnú v roku 2019 a cieľom Microsoftu v týchto testoch bude prispôsobiť infraštruktúru dopytu a lokalitám.
Samozrejmosťou pre Microsoft je aj to, že hry musia ponúkať dostatočne dobrý, konzolový zážitok z hrania na mobiloch, ako aj kvalitný framerate a minimálne lagy. K tomu chce Microsoft využiť v nasledujúcich mesiacoch a rokoch 54 Azure regiónov s pokrytím pre 140 krajín sveta. Samozrejmosťou je aj myslenie na budúcnosť a blížiace sa 5G LTE pokrytie. Microsoft uvádza, že technológia je v súčasnosti testovaná pri 10 Mbps, cieľom je však docieliť, aby bol bitrate čo najmenší.