Joseph Staten približuje zákulisie vývoja Crackdown 3 a dúfa v štvrtý diel
Znie to možno neuveriteľne, ale Microsoft už začiatkom budúceho roka konečne vydá Crackdown 3 a hráči si budú môcť konečne vychutnať ako jeho singleplayer, tak aj multiplayer v podobe režimu Wrecking Zone.
Práve ten bol príčinou mnohých odkladov, ktorými si hra prešla. Crackdown 3 bol ohlásený už na E3 2014 a odvtedy dostal niekoľko dátumov vydaní a niekoľko odkladov. Naposledy mala hra vyjsť po boku Xbox One X 7. novembra/listopadu 2017, ale k tomu nedošlo a hra vychádza 15. februára/února 2019.
Kreatívny riaditeľ Microsoft Studios Joseph Staten vraví, že spoločnosť už krátko po zahájení vývoja Crackdownu 3 vedela, že plne zničiteľné prostredia poháňané servermi Azure budú predstavovať veľkú časovú aj technologickú investíciu. Práve investícia do technológii bola hlavným hnacím palivom pri vývoji hry, aj keď Microsoft následne predal technológiu Epicu, aby ju mohli využívať aj ďalšie hry.
Samotná možnosť zničiť všetky budovy a čokoľvek, čo malo známky architektúry, tiež prinútilo zodpovedný vývojársky tím prepracovať koncept strieľačiek. „Jedna z vecí, na ktoré myslím pri navrhovaní hry, je – geometria je gameplay. Či už hra kladie dôraz na krytie alebo akékoľvek iné mechanizmy typické pre strieľačky,“ spomína Staten. Pri Crackdown 3 jednoducho museli tvorcovia prepracovať herné mechanizmy tak, aby brali na vedomie skutočnosť, že sa tam dá zničiť všetko.
O príbehovej kampani
Osobitú súčasť hry tvorí singleplayer. Ten má byť svojim spracovaním podobný k predošlým hrám (a najmä k prvej). V princípe sa Agenti infiltrujú do raja korupcie, mesta New Providence. Tomu šéfuje 9 bossov operujúcich za tri rôzne korporátne frakcie. Jedna sa sústredí na robotiku, druhá na priemysel a tretia na zbrojárstvo. Hráči budú musieť bojovať proti týmto frakciám, aby sa dostali hore. Staten dodáva, že pokým časť štúdií pracovala na cloudovej technológii, Sumo Digital (zodpovedné za kampaň) získalo viac času na jej vyladenie.
„Trvalo nám to dlhšie, než sme si mysleli. Odrazilo sa to ale na kampani, kde nám to umožnilo ísť po hlbšom príbehu, pridať viac nástrojov do sandboxu a celkovo sme vďaka tomu mohli vytvoriť vyladenejší zážitok. Rozhodne chceme vydať hry v čo najvyššej možnej kvalite,“ uvádza Staten. Potvrdil tiež, že kampaň mala spočiatku ponúkať co-op pre štyroch hráčov, nakoniec od toho ale upustila a zredukovala to len na co-op pre dvoch:
Je to veľký otvorený svet s obrovskou sadou zbraní a všetko môžete robiť vlastným tempom. Neexistuje tu napríklad predurčený spôsob, ako porážať bossov. Zistili sme, že ak hráte s veľmi veľa hráčmi a každý má svoje vlastné myšlienky, väčšinou sa rozídu do rôznych smerov a nikdy sa neuvidia. Skonštatovali sme preto, že bude najlepšie si užiť Crackdown 3 s kamarátom – spolu si plánovať útoky, uzdravovať sa, vyhadzovať veci do luftu.
O režime Wrecking Zone
Ku kampani dodáva aj, že Microsoft zvažoval využitie cloudovej deštrukcie aj v kampani. Ani to sa ale nekoná. Hra je o záchrane mesta a pomoci občanom, nie o jeho zničení. Preto padlo rozhodnutie priniesť deštrukciu do samostatného režimu, ktorý nebude o ničom, než o ultimátnej deštrukcii. V kombinácii s PvP to Microsoft pokladá za ideálny multiplayerový zážitok pre Crackdown. Wrecking Zone prináša dva režimy, kde jeden funguje na podobnej báze ako Kill Confirmed v Call of Duty, zatiaľ čo druhý as ponáša na režim Domination, prítomný aj v CoD aj v Battlefielde.
Microsoft však skúšal viaceré režimy. Mimo iného sa ľudia pýtali na Battle Royale, ale ten sa do Crackdownu 3 nehodí: „Prečo tam nie je 100 hráčov? Existuje dôvod, prečo ich je 5 proti 5 a súvisia s tým aj veľkosti máp. Už tak musíte myslieť na kopu vecí kvôli deštrukcii. Akonáhle získate mapu slušných rozmerov, ktorá vám ponúkne vysnívanú úroveň deštrukcie, začne byť množstvo hráčov kontraproduktívne. Stále však experimentujeme a technológie sa budú ďalej vyvíjať.“
Rozhodne poteší, že hra nebude mať ani mikrotransakcie ani loot boxy. Hráči si môžu odomknúť rôzne cool itemy, ale rozhodne to nebude za peniaze. Zatiaľ však nie je rozhodnuté, či sa budú odomykať podľa ranku alebo podľa zápasov. Celkovo sú k dispozícii na odomknutie stovky itemov.
A čo Crackdown 4?
Crackdown patrí medzi tie väčšie Xbox značky, ale dlhoročný vývoj trojky jej mohol viac uškodiť ako pomôcť. Mohli by sme ale, bez ohľadu na popularitu tretieho dielu, očakávať aj štvrtý? Joseph Staten tvrdí, že je snom Microsoftu zabezpečiť, aby značky, na ktorých pracuje, dosiahli kultový status. Dodáva však, že nie každá hra má to šťastie: „Pri každej vydávanej hre dúfame, že bude natoľko dobrá, aby sa z nej stala veľká značka. Náš pohľad je, že si to hry musia zaslúžiť. Nerobíme unáhlené závery. Myslíme si, že Crackdown má veľký potenciál, je to skutočne zábavná hra a dúfame, že ju ľudia budú milovať,“ vyhlásil Staten.
via WindowsCentral